پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر طرح تکریم ازدیدگاه ارباب رجوع در وزارت
فهرست
پایان نامه برای دریافت درجه ی کارشناسی ارشد
رشته ی مدیریت دولتی ( مدیریت منابع انسانی)
مقدمه:
تکریم انسان به عنوان متعالی ترین مخلوق پروردگار در قرآن کریم بدان اشاره
شده است آدمی به لحاظ دارا بودن قوة ناطقه افضل موجودات است و برتراز آنان
میباشد زیرا در پرتو این خصیصه ذاتی ارتباط با عالم ماده و معنا و همنوع
خود پیدا میکند.
ضرورت برآورده شدن احتیاجات بشر تعامل و ارتباط بین آنان را پدید میآورد و
از همین زمان بود که ارزشها و هنجارها رفته رفته جای خود را به عنوان یک
رکن و استوانه مهم در جوامع مستحکم نمود. امروزه به جد دریافته ایم احترام
به دیگران چه در محیط خانواده، جامعه، اداره و … مستلزم تکریم و جلب رضایت
طرفین میباشد.
در نظام اداری کشور ما برآورده نمودن خواسته و امورات مراجعه کننده همواره
مورد تأکید مسئولین امر و کارمندان شریف دولت بوده است که این مهم در
برنامه سوم توسعه اقتصادی سیاسی و برنامه های هفتگانه تحول اداری به عنوان
یکی از ضروری ترین اهداف اجرای برنامه های مذکور در سطح نظام اداری دولت
پاسخگو و خدمتگزار مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
۲-۱ بیان مسألهی پژوهش
تکریم ارباب رجوع به عنوان کلید واژهی این پژوهش است. یکی از هدف های اصلی
هر سازمان جلب رضایت مشتریان و خدمات گیرندگان از طریق ارایه خدمات با
کیفیت مطلوب است. در نظریه های نوین مدیریت، توجه به اصل مشتری مداری و
جلب رضایت متقاضیان خدمات به عنوان یکی از جهت گیریهای اصلی تلقی میشود و
مولفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و
برخورد با خدمت گیرندگان و اطلاع رسانی مناسب، عواملی هستند که موجب
رضایتمندی خدمت گیرندگان و مراجعین دستگاههای دولتی میشوند.
تاکنون مقوله رضایت خدمت گیرندگان در نظام اداری کشور کمتر مورد توجه بوده
است و دستگاههای اجرایی اغلب بازخوردی از خدمات ارایه شده دریافت نکرده
اند و گردآوری دیدگاههای مراجعان و اعمال آن در فرایند کار، جایگاهی نداشته
است. همین نکته موجب آن شده است که شیوه های سنتی انجام کار کمتر مورد
تجدیدنظر قرار گیرد و به خصوص در زمینه اطلاع رسانی به خدمات گیرندگان و
آگاه کردن آنان از چگونگی انجام خدمات و اسناد و مدارک لازم، اقدام موثری
انجام نگرفته است و مراجعان اغلب با رفت و آمدهای مکرر به دستگاه خدمت
دهنده موفق شده اند خدمات موردنظر خود را دریافت کنند. به دلیل اینکه روش
های انجام کار مستند نشده است. کارکنان دستگاههای اجرایی در برخی موارد
قوانین و مقررات را به میل خود تفسیر کرده اند و دشواریهایی در زمینه خدمت
دهی ایجاد شده است.
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: مقدمه ی پژوهش (کلیات)
۱-۱مقدمه ۲
۲-۱بیان مسأله پژوهش ۲
۳-۱موضوع و سئوال اصلی پژوهش ۴
۴-۱اهمیت وضرورت پژوهش ۵
۵-۱اهداف پژوهش ۸
۶-۱کاربردهای پژوهش ۸
۷-۱فرضیه های پژوهش ۹
۸-۱استفاده کنندگان از نتیجه پایان نامه ۱۰
۹-۱جنبه جدید بودن و نوآوری طرح ۱۰
۱۰-۱روش انجام تحقیق ۱۰
۱۱-۱روش وابزار گردآوری اطلاعات ۱۱
۱۲-۱جامعه آماری وتعداد نمونه ۱۱
۱۳-۱روش نمونه گیری ۱۱
۱۴-۱روش تجزیه وتحلیل اطلاعات ۱۱
۱۵-۱ محدودیت های پژوهش ۱۲
فصل دوم: ادبیات و پیشینه ی پژوهش
۱-۲ تعریف تکریم ۱۴
۲-۲ اهداف تکریم ۱۴
۳-۲ تعریف ارباب رجوع (مشتری) ۱۵
۴-۲ انواع دسته بندی مشتریان ۱۵
۵-۲ تعریف رضایت مشتری ۱۵
۶-۲ مزایای رضایت مشتری ۱۶
۷-۲ تعریف مشتری مداری ۱۷
۸-۲ تقسیم بندی کرامت انسانی ومشتری مداری ۱۷
۹-۲ تعریف شفاف ومستند سازی ۱۸
۱۰-۲ مراحل مستند سازی ۱۸
۱۱-۲ مفاهیم اطلاع رسانی ۲۲
۱۲-۲ پایگاههای اطلاع رسانی ۲۳
۱۳-۲ طبقه بندی شیوه های اطلاع رسانی ۲۵
۱۴-۲ اهم شیوه های اطلاع رسانی ۲۹
۱۵-۲ تعریف باز مهندسی واصلاح مجدد ۳۰
۱۶-۲ مفروضات باز مهندسی ۳۰
۱۷-۲ اصول باز مهندسی ۳۱
۱۸-۲ مراحل اصلاح وبهبود سیستم ها و روش های انجام کار ۳۲
۱۹-۲ تعریف منشور اخلاقی ۴۰
۲۰-۲ هدفهای منشور اخلاقی ۴۰
۲۱-۲ تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با مردم ۴۱
۲۲-۲ مشکلات اجرای منشور اخلاقیات ۴۲
۲۳-۲ تعریف فرم نظر سنجی ۴۳
۲۴-۲ مروری بر پژوهش انجام شده در مورد تکریم ارباب رجوع (مشتری مداری) ۴۴
۱- مطالعات نظری ۴۴
۲- مطالعات تجربی ۴۵
۲-۱ پژوهش های انجام شده در خارج از ایران ۴۵
۲-۲ پژوهش های انجام شده در ایران ۵۰
فصل سوم: روش تحقیق
۱-۳ مقدمه ۵۷
۲-۳ روش وابزار پژوهش ۵۷
۳-۳ جامعه ونمونه ی آماری وحجم نمونه ۵۸
۴-۳ روش نمونه گیری ۶۰
۵-۳ تعریف عملی ونظری متغیرها ۶۰
۶-۳ روایی وپایایی پرسشنامه ۶۵
۷-۳ روش گرد آوری داده ها ۶۸
۸-۳ روش تجزیه وتحلیل داده ها ۶۹
۹-۳ تاریخچه وزارت کار وامور اجتماعی ۶۹
۱۰-۳ وظایف وزارت کار وامور اجتماعی ۷۰
۱۱-۳ توصیف معاونتها در وزارت کاروامور اجتماعی ۷۵
۱۲-۳ وظایف معاونتها در وزارت کاروامور اجتماعی ۷۶
۱۳-۳ وظایف دفتر ارزیابی عمـــلکرد و پاسخگویی به شکــــایات در خصوص
پاسخگویی به شکایات و راهنمای ارباب رجوع ۹۴
۱۴-۳ تمهیدات واقدامات انجام شده در زمینه تکریم دروزارت کار وامور اجتماعی ۹۸
فصل چهارم :یافته های تحقیق
۱-۴ توصیف مشخصات فردی وشغلی مربوط به مراجعین ۱۰۵
۲-۴ توصیف مشخصات فردی و شغلی وسازمانی مربوط به کارکنان ۱۰۸
۳-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع)برحسب فرضیه ها ۱۱۲
۴-۴ رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها( پرسشنامه مشتریان) ۱۱۶
۵-۴ سنجش رابطه بین تکریم ارباب رجـــــوع ومتـــغیرهای وابسته از طـــریق
آزمـــــــون T (پرسشنامه مشتریان) ۱۲۲
۶-۴ مقدار ضـــــــــریب همبستگی پیرسون بین طرح تــــکریم ارباب رجوع و
فرضیه ها(پرسشنامه ارباب رجوع) ۱۲۳
۷-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)بر حسب فرضیه ها ۱۲۴
۸-۴ رابطه بین تکریم ارباب رجوع وفرضیه ها ( پرسشنامه کارکنان) ۱۳۰
۱۰-۴ سنجش رابطه تکریم ارباب رجوع و متغیرهای وابســــــــــــته ازطریق آزمونT
(پرسشنامه کارکنان) ۱۳۷
۱۰-۴ مقدار ضریب همبستگی پیرسون بین طرح تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها
(پرسشنامه کارکنان) ۱۳۹
فصل پنجم:جمع بندی و نتیجه گیری
۱-۵ مقدمه ۱۴۲
۲-۵ نتیجه گیری ۱۴۲
۳-۵ پیشنهادات مرتبط با موضوع پژوهش ۱۴۸
۴-۵ پیشنهادات برای تحقیقات آتی ۱۴۹
۵-۵ خلاصه پژوهش ۱۵۰
فهرست منابع ۱۵۴
پیوستها
پیوست ۱- داده های تحقیق
پیوست ۲- پرسشنامه
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
عنوان
۴-۱ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها برحسب محل اشتغال (مراجعین) ۱۰۵
۴-۲ توزیع فراوانی و در صد آزمودنی ها برحسب سن(مراجعین) ۱۰۶
۴-۳ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها برحسب جنس (مراجعین) ۱۰۶
۴-۴ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب تحصیلات(مراجعین) ۱۰۷
۴-۵ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب وضعیت تأهل (مراجعین) ۱۰۸
۴-۶ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب واحد اشتغال (کارکنان) ۱۰۸
۴-۷ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب سن (کارکنان) ۱۰۹
۴-۸ توزیع فراوانی ودرصدآزمودنی ها برحسب جنس (کارکنان) ۱۱۰
۴-۹ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها برحسب تحصیلات (کارکنان) ۱۱۰
۴-۱۰ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها برحسب وضعیت تأهل (کارکنان) ۱۱۱
۴-۱۱ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها بر حسب تاریخ استخدام(کارکنان) ۱۱۲
۴-۱۲ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع )برحـــــسب جلوگیری از اتلاف
وقت وترددهای اضافی ۱۱۳
۴-۱۳ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع) برحسب اطلاع رسانی مناسب ۱۱۳
۴-۱۴ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع)برحسب ایجاد منشور اخلاقی به
منظور برخود مشفقانه با ارباب رجوع ۱۱۴
۴-۱۵ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع)برحسب جلوگیری ازسردرگمی
وصرف هزینه اضافی ۱۱۵
۴-۱۶ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع) برحسب جــــــلوگیری از حس
بد بینی درارباب رجوع ۱۱۵
۴-۱۷ توزیع فـــــــراوانی پاسخگویان (اربــــــاب رجوع)برحسب متغیر مستقل
(طرح تکریم) ۱۱۶
۴-۱۸ سنجش رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از اتلاف وقت و
ترددهای اضافی (پرشنامه مشتریان) ۱۱۷
۴-۱۹ سنجش رابطه بین میـــــزان تکریم ارباب رجوع واطلاع رسانی مناسب به
مراجعین (پرسشنامه مشتریان) ۱۱۸
۴-۲۰ رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع وایجاد منشور اخلاقی ( پرســشنامه
مشتریان) ۱۱۹
۴-۲۱ رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع و جلـــوگیری از سردرگمی وصرف
هزینه های اضافی (پرسشنامه مشتریان) ۱۲۰
۴-۲۲ رابطه بین میزان تکریم وارباب رجوع و جلوگیری از حس بدبینی در ارباب
رجوع ( پرسشنامه مشتریان) ۱۲۱
۴-۲۳ سنجش رابطه بین تکریم اربــــــــاب رجوع ومتغیرهای وابســــته ازطریق
آزمون T (پرسشنامه مشتریان) ۱۲۲
۴-۲۴ ضریب همبستگی پیرسون بین طرح تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها
(پرسشنامه ارباب رجوع) ۱۲۳
۴-۲۵ توزیع فراوانی پاسخگویان ( کارمندان)برحسب جلوگیری از اتلاف وقت و
ترددهای اضافی ۱۲۴
۴-۲۶ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)برحسب اصلاح ومهندسیمجدد در
روشهای انجام کار. ۱۲۵
۴-۲۷ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)برحسب اطلاع رسانی مناسب به ارباب
رجوع ۱۲۶
۴-۲۸ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان )برحسب ایجاد منشور اخلاقی ۱۲۶
۴-۲۹ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)برحسب نظرسنجی از مراجعان ۱۲۷
۴-۳۰ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان) برحسب تشویق کـــــارکنان متعهد
وتنبیه کارکنان خطا کار ۱۲۸
۴-۳۱ توزیع فـراوانی پاسخگویان (کارمندان)بر حسب جلوگیری از سردرگمی و
صرف هزینه های اضافی ۱۲۸
۴-۳۲ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)برحسب جلوگیری ازحس بدبینی در
ارباب رجوع. ۱۲۹
۴-۳۳ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)بر حسب متغیر مستقل (تکریم ارباب
رجوع ) ۱۳۰
۴-۳۴ سنجش رابطه بین تکــــریم ارباب رجوع و جلــــــوگیری از اتلاف وقت و
ترددهای اضافی (پرشسنامه کارکنان) ۱۳۰
۴-۳۵ – رابطــــــه بین تکریم ارباب رجوع واصلاح ومهندسی مجدد در روشهای
انجام کار( پرسشنامه کارکنان) ۱۳۱
۴-۳۶ –رابطه بین تکریم ارباب رجوع و اطلاع رسانی منــــــاسب به ارباب رجوع
(پرسشنامه کارکنان) ۱۳۲
۴-۳۷- رابطه بین تکریم ارباب رجوع وایجاد منشور اخلاقی به منـظور برخورد
مشفقانه با ارباب رجوع (پرسشنامه کارکنان) ۱۳۳
۴-۳۸ رابطه بین تکــــریم ارباب رجوع وجلوگیری وایـــــجاد نظر سنـــــجی از
مراجعان ( پرسشنامه کارکنان) ۱۳۳
۴-۳۹ سنجش رابطه بین تکریم ارباب رجوع و تشویق کارکنان متعهد با برخورد
با کارکنان خطاکار ۱۳۴
۴-۴۰ رابطه بین تکـــــــریم ارباب رجوع وجلوگیری از سردرگمی وصرف هزینه
اضافی (پرسشنامه کارکنان ) ۱۳۵
۴-۴۱ رابطـــــه بین تکریم ارباب رجـــــوع و جلوگیری از حس بدبینی در ارباب
رجوع (پرسشنامه کارکنان) ۱۳۶
۴-۴۲ سنجش رابطه بین تکریم ارباب رجوع و متغـــــــیرهای وابسته از طریق
آزمون T (کارکنان) ۱۳۷
۴-۴۳ ضریب همبستگی پیرسون بین طرح تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها
(پرسشنامه کارکنان) ۱۳۹
فهرست اشکال
عنوان
۲-۱ انواع دسته بندی مشتریان ۱۵
۲-۲ روز تحولات تاریخی تئوریهای مدیریت ۴۵
۲-۳ سه جهت گیری استراتژیک ۴۶
۲-۴ شاخص های تعیین رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری ۵۵
۳-۱ نمودار تشکیلاتی وزارت کار و امور اجتماعی ۷۳
پایان نامه بررسی عوامل مؤثر بر طرح تکریم ازدیدگاه ارباب رجوع در وزارت
قیمت : 10000 تومان
پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان و نهادهای تابعه شهر تهران۱
چکیده
برآوردها نشان می دهد، مدت زمانی که در سازمانها صرف ارتباطات می گردد بین ۵۰/۰ درصد تا ۹۰/۰ درصد دامنه تغییر دارد، و اغلب اعضای سازمانها دست اندرکار فرایند ارتباطند و پیوسته به کار جذب، ارزیابی و پخش و توزیع اطلاعات اشتغال دارند، و در این راستا ارتباطات و چگونگی جهت گیری آنها به سمت اهداف سازمانی از مسائل ضروری مورد توجه مدیران است و این توجه ناشی از ارتباط مؤثر با کارکنان و درک انگیزه های ارتباطی آنان، در توفیق مدیران در دست یابی به اهداف طراحی شده سازمان عامل مؤثر است. ارتباطات از جمله موضوعاتی است که در علوم رفتاری و رفتار سازمانی از اهداف والایی برخوردار است و می تواند در عملکرد مدیران تأثیر عمده ای داشته باشد (محسنیان راد، ۱۳۶۹، ص ۲۴۷).
روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی است و جامعه آماری کارکنان و مدیران سازمان ملی جوانان به تعداد ۳۰۰ نفر کارکنان و ۱۴ نفر مدیر دارای تحصیلات دیپلم تا فوق لیسانس در نظر گرفته شدند و تعداد نمونه به روش تصادفی طبقه ای ۱۴ نفر از مدیران به علت کمی شمارش گردید و ۱۶۹ نفر از کارکنان انتخاب گردیده است، ابزار پژوهش شامل دو پرسشنامه محقق ساخته بر مبنای چهار کارکرد ارتباطات رابینز بوده است.
اعتبار پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برای مدیر ۹۵/۰ صدم اعتبار پرسشنامه کارمندان ۹۷/۰ صدم تعیین گردیده است.
برای تجزیه و تحلیل سؤالات پرسشنامه علاوه آمار توصیفی، آزمون t دو گروه مستقل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از سؤالات پژوهش به شرح زیر است:
۱- بین فرآیند ارتباطات و عملکرد مدیران رابطه وجود دارد.
۲-مدیران بر این اعتقادند که کنترل رفتار سازمانی پرسنل از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.
۳-مدیران بر این اعتقادند که در پرسنل ایجاد انگیزه می کنند.
۴- مدیران بر این اعتقادند که عواطف و احساسات(روحیه) پرسنل چندان مهم تلقی نمی شود.
۵- مدیران بر این اعتقادند که انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری از طریق آنها نسبتاً خوب انجام می شود.
فهرست مطالب
عنوان
چکیده ۱
فصل اول: کلیات پژوهش
۱-۱- مقدمه ۳
۲-۱- بیان مسئله ۳
۳-۱- هدف پژوهش ۴
۴-۱- اهمیت ضرورت پژوهش ۵
۵-۱- انگیزه پژوهش ۶
۶-۱- سوالهای پژوهش ۶
۷-۱- تعاریف عملیاتی ۶
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش
۱-۲- مبانی نظری پژوهش ۱۱
۱-۱-۲- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات ۱۲
۲-۱-۲- ارتباطات چیست ۱۴
۳-۱-۲- تعاریف ارتباطات ۱۵
۴-۱-۲- هدف از برقراری ارتباط ۱۷
۵-۱-۲- انواع ارتباطات ۱۸
۶-۱-۲- محاسن ارتباطات غیر رسمی ۲۲
۷-۱-۲- شیوه های ارتباط ۲۳
۸-۱-۲- شکلهای ارتباط ۲۵
۹-۱-۲- فرآیند ارتباطات ۲۹
۱۰-۱-۲- الگوی ارتباطی برلو ۳۱
۱۱-۱-۲- ارتباطات سازمانی به عنوان یک فرآیند متقابل ۳۱
۱۲-۱-۲- موانع برقراری ارتباط ۳۲
۱۳-۱-۲- کارکردهای ارتباطات ۳۳
۱۴-۱-۲- نقش ادراک در ارتباطات ۴۵
۱۵-۱-۲- بازخور ۴۷
۱۶-۱-۲- ویژگی یک ارتباط مؤثر ۴۹
۱۷-۱-۲- رفتار تأثیر گذار چیست ۵۰
۱۸-۱-۲- نقش بیان مؤثر در ارتباطات ۵۰
۱۹-۱-۲- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات ۵۲
ارتباط مؤثرتر ۵۲
۲۱-۱-۲- نقش شما در بهبود ارتباطات ۵۳
۲۲-۱-۲- ارتباطات محور توسعه ۵۵
۲۳-۱-۲- پیشرفت ارتباطات ۵۶
۲۴-۱-۲- انواع ارتباطات در سازمان ۵۹
۲۵-۱-۲- اهمیت ارتباطات سازمانی ۶۳
۲۶-۱-۲- مدیریت ارتباطات سازمانی ۶۵
۲۷-۱-۲- اهمیت ارتباطات در مدیریت ۶۵
۲۸-۱-۲- ارتباطات و مشکلات مدیریت ۶۹
۲-۲- عملکرد ۷۰
۱-۲-۲- مدیریت عملکرد ۷۱
۲-۲-۲- دیدگاههای تاریخی در مورد عملکرد ۷۲
۳-۲-۲- تعریف ارزشیابی عملکرد ۷۳
۴-۲-۲- سابقه مدل ACHIEVE 75
۵-۲-۲- استفاده از مدل ACHIEVE 77
۶-۲-۲- سه کنش مدیریت عملکرد ۸۱
۷-۲-۲- برنامه ریزی عملکرد ۸۲
۸-۲-۲- سرپرستی ۸۳
۹-۲-۲- مرور بر عملکرد ۸۵
۱۰-۲-۲- معیارهای عملکرد ۸۵
۱۱-۲-۲- تجدید نظر در عملکرد ممکن است عملکرد را کم اهمیت جلوه دهد ۸۸
۱۲-۲-۲- الگوی بهبود عملکرد مدیریت ۹۲
۳-۲- پیشینه پژوهش ۹۶
۱-۳-۲- تحقیقات داخل کشور ۹۶
۲-۳-۲- تحقیقات خارج کشور ۹۸
فصل سوم: فرایند پژوهش
۱-۳- روش پژوهش ۱۰۵
۲-۳- جامعه آماری ۱۰۵
۳-۳- نمونه و روش نمونه گیری ۱۰۵
۴-۳- ابزار پژوهش ۱۰۶
۵-۳- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش ۱۰۷
۶-۳- روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۰۷
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری
۱-۴- مقدمه ۱۰۹
۲-۴- توصیف داده ها ۱۱۰
۳-۴- تحلیل داده ها ۱۱۹
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد
۱-۵- بحث و نتیجه گیری ۱۲۷
۱-۱-۵- تفسیر سوال اصلی پژوهش ۱۲۷
۲-۱-۵- تفسیر سوالات فرعی پژوهش ۱۲۷
۱-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش ۱۲۷
۲-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۸
۳-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش ۱۲۸
۴-۲-۱-۵- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۹
۲-۵- نتیجه کلی ۱۳۰
۳-۵- محدودیتها و مشکلات پژوهش ۱۳۰
۴-۵- پیشنهادهای پژوهش ۱۳۰
۵-۵- خلاصه پژوهش ۱۳۱
منابع و مآخذ
فهرست منابع فارسی ۱۳۶
فهرست منابع لاتین ۱۳۹
ضمایم
پرسشنامه مربوط به مدیر
پرسشنامه مربوط به کارکنان
فهرست جداول
عنوان
جدول شماره (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت ۱۱۵
جدول شماره (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات ۱۱۶
جدول شماره (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت ۱۱۷
جدول شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی ۱۱۸
جدول شماره (۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش ۱۱۹
جدول شماره (۴-۶) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش ۱۲۰
جدول شماره (۴-۷) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش ۱۲۱
جدول شماره (۴-۸) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش ۱۲۲
جدول شماره (۴-۹) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش ۱۲۳
جدول شماره (۴-۱۰) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول ۱۲۴
جدول شماره (۴-۱۱) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش ۱۲۵
جدول شماره (۴-۱۲) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۶
جدول شماره (۴-۱۳) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۶
جدول شماره (۴-۱۴) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۷
جدول شماره (۴-۱۵) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۷
جدول شماره (۴-۱۶) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش ۱۲۸
جدول شماره (۴-۱۷) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۸
جدول شماره(۴-۱۸) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۹
جدول شماره (۴- ۱۹) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۹
جدول شماره (۴-۲۰) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند ۱۳۰
فهرست نمودارها
عنوان
نمودار شماره (۲-۱) مفهوم فایول از پل ارتباطی ۱۴
نمودار شماره (۲-۲) مدل فرایند ارتباطات ۳۱
نمودار شماره (۲-۳) مدل برلو از ارتباطات ۳۳
نمودار شماره (۲-۴) سیستم اطلاعات ۴۵
نمودار شماره (۲-۵) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری ۴۷
نمودار شماره (۲-۶) مدل ماهواره ای عملکرد سازمانی ۷۷
نمودار شماره (۲-۷) موضع گیری برای عملکرد آینده ۷۸
نمودار شماره (۲- ۸) ارتباط اجزای الگوی بام ۹۸
نمودار شماره (۲- ۹) مدیریت عملکرد ۱۰۰
نمودار شماره (۴-۱) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک جنسیت ۱۱۵
نمودار شماره (۴-۲) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات ۱۱۶
نمودار شماره (۴-۳) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک سابقه خدمت ۱۱۷
نمودار شماره (۴-۴) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفکیک رشته تحصیلی ۱۱۸
نمودار شماره (۴-۵) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش ۱۱۹
نمودار شماره (۴-۶) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۰
نمودار شماره (۴-۷) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش ۱۲۱
نمودار شماره (۴-۸) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش ۱۲۲
نمودار شماره (۴-۹) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش ۱۲۳
نمودار شماره (۴-۱۰) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند ۱۳۰
نمودار شماره (۴-۱۱) اولویت بندی عوامل به تفکیک مدیر و کارمند ۱۳۰
پایان نامه بررسی و نقش فرآیند ارتباطات در عملکرد مدیران سازمان ملی جوانان
قیمت : 8000 تومان
پایان نامه رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان
چکیده
به منظور بررسی سبک اسناد و پیشرفت تحصیلی در دختران و پسران سال سوم دبیرستان ابعاد سه گانه اسناد شامل بعد مکان کنترل (درونی در مقابل بیرونی)، بعد ثبات (پایدار در مقابل ناپایدار) و بعد کلیت (کلی در مقابل جزئی) در دو موقعیت شکست و موفقیت در ۱۲۰ نفر دانش آموز از طریق پرسشنامه سبک اسنادی (ASQ) مورد بررسی قرار گرفتند. نمرات بدست آمده از طریق این پرسشنامه با روش تحلیل واریانس تک متغیره و چند متغیره و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفت نتایج نشان داد که ابعاد سه گانه اسناد بین دختران و پسران در موقعیت شکست و موفقیت تفاوت معنی داری ندارند. رابطه بین ابعاد سه گانه اسناد و پیشرفت تحصیلی نشان داد که بجز بعد درونی – بیرونی در موقعیت شکست، بقیه ابعاد با پیشرفت تحصیلی رابطه معنا داری ندارند. همچنین تنها متغیری که تا حدی می توانستیم از طریق آن تا حدی به پیش بینی تحصیلی دانش آموزان بپردازیم همان بعد درونی –بیرونی در موقعیت شکست بود.
عنوان | صفحه |
فصل اول | |
مقدمه | |
زمینه و بیان مسئله | ۱ |
اهمیت و ضرئرت پژوهش | ۴ |
سئولات پژوهش | ۵ |
متغیرهای پژوهش | ۵ |
تعاریف مفهومی | ۶ |
تعاریف عملیاتی | ۶ |
فصل دوم:پیشینةنظری وپژوهشی | |
خلاصه فصل | ۸ |
اسناد | ۹ |
نظریه های اسناد | ۱۰ |
سو گیری های اسناد | ۲۳ |
اسنادهای اصلی | ۲۶ |
ابعاد اسناد | ۲۷ |
اسنادها؛موفقیت وشکست | ۳۲ |
اسناد وجنسیت | ۳۵ |
اسناد وپیشرفت تحصیلی | ۴۱ |
فصل سوم:روش پژوهش | |
خلاصه فصل | ۴۵ |
روش تحقیق | ۴۶ |
جامعه اماری وروش نمونه گیری | ۴۶ |
ابزار تحقیق | ۴۶ |
روش نمره گذاری پرسشنامه | ۵۰ |
روش اجرا | ۵۱ |
اعتبار وپایایی پرسشنامه | ۵۲ |
روش آماری | ۵۴ |
فصل چهارم:یافته های پژوهش | |
خلاصه فصل | ۵۶ |
یافته های توصیفی | ۵۷ |
یافته های تحلیلی | ۶۰ |
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسنادپس از شکست در دختران وپسران | ۶۰ |
بررسی رابطه ابعاد سه گانه اسناد پس از موفقیت در دختران وپسران | ۶۲ |
بررسی رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی | ۶۴ |
بررسی پیش بینی پیشرفت تحصیلی دانش اموزان در دوجنس دختر وپسربا ابعاد سه گانه اسناد در موفقیت وشکست | ۶۸ |
یافته های دیگر | ۷۱ |
فصل پنجم :بحث ونتیجه گیری | |
بحث ونتیجه گیری | ۷۵ |
محدودیت های تحقیق | ۷۷ |
پیشنهادات | ۷۷ |
منابع فارسی | ۷۹ |
منابع انگلیسی | ۸۱ |
پیوست ها |
واکنش دانش آموزان در برابر مدرسه و فعالیتهای کلاسی متفاوت است. این واکنش در برخی با اشتیاق ، در برخی با اکراه و در برخی با امتناع همراه است. از لحاظ مقدار انرژی که دانش آموزان بکار میگیرند، زمینه ای که میخواهند کار کنند ویاتداوم در زمینه یا کار مورد نظر بین آنها تفاوت وجود دارد.این تفاوتها به مفهوم انگیزش ارتباط دارد. بنابراین در نظر گرفتن انگیزش در برانگیختن، جهت دادن وتداوم بخشیدن رفتار دانش آموز در فرآیند آموزش و پرورش از اهمیت خاص برخوردار است.اما چه سازههایی در این فرآیند موثرند؟
مطمئناً عوامل زیادی در این زمینه نقش دارد. از جمله این عوامل اسناد می باشد. اسناد به معنی نسبت دادن رفتار خود یا رفتار دیگری به علل مختلف می باشد. نظریه های اسناد نیز بر همین اساس به توضیح و تبیین علل رفتار می پردازند. در حوزه آموزشگاهی، دانش آموزان موفقیت ها و شکست های خود را به عنوان یک پی آمد تحصیلی تفسیر می کنند و جویای علت آن هستند. عمده ترین عواملی که توسط دانشآموزان بکار می روند عبارتنداز: توانایی ، کوشش ، شانس و دشواری تکلیف ، همچنین بررسیها نشان می دهد که دانش آموزان ممکن است عوامل نسبت داده شده به عملکرد خود را درونی یا بیرونی، پایدار یا ناپایدار وکلی یا اختصاصی بدانند . در راستای همین تحقیقات آنها علاقمند شده اند که بدانند آیا جنسیت نیز در این موضوع دخالت دارد یا خیر ؟
برخی روش اسنادی دختران و پسران را متفاوت می دانند و علت این تفاوتها را ناشی از فرهنگ می دانند. پژوهش حاضر اسناد را به عنوان یکی از عوامل مهم انگیزش در دو جنس دختر و پسر و پیشرفت تحصیلی را به عنوان موضوعی که متأثر از روش اسناد دانش آموزان می باشد، مورد تحلیل و بررسی قرار میدهد.
پروژه رابطه سبک اسناد با پیشرفت تحصیلی
قیمت : 5000 تومان
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق
فهرست
فصل اول
مقدمه…………………………………. ۲
بیان مسأله…………………………….. ۳
اهمیت و ضرورت پژوهش…………………….. ۷
اهداف پژوهش……………………………. ۹
گزارههای تحقیق (سؤالها / فرضیهها)………… ۱۰
معرفی نوع متغیرها و تعاریف عملیاتی……….. ۱۰
فصل دوم
مقدمه…………………………………. ۱۵
یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا……… ۱۶
یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی……….. ۱۸
نظریه رشدشناختی پیاژه…………………… ۲۰
نظریه یادگیری گشتالت……………………. ۲۲
نظریه یادگیری معنیدار کلامی………………. ۲۳
نظریه پردازش اطلاعات…………………….. ۲۶
راهبردهای شناختی – فراشناختی…………….. ۳۰
راهبردهای تکرار در تکالیف ساده یادگیری…… ۳۳
راهبرد مرور ذهنی در تکالیف پیچیده یادگیری…. ۳۴
راهبرد بسط دهی در تکالیف پایه……………. ۳۶
راهبرد بسط دهی در تکالیف پیچیده………….. ۳۷
راهبرد سازماندهی در تکالیف پایه………….. ۳۸
راهبرد سازماندهی در تکالیف پیچیده یادگیری…. ۳۹
فراشناخت………………………………. ۴۰
معلمان کارآمد………………………….. ۴۶
پرورش مهارتهای فکری…………………….. ۴۷
پرورش مهارتهای حل مسئله…………………. ۴۸
مهارتهای تدریس…………………………. ۵۲
دستورالعملهای قبل از مطالعه……………… ۵۷
دستورالعملهای بعد از مطالعه……………… ۶۰
دستورالعملهای جهت گسترش حافظه……………. ۶۱
دستورالعملهای بهسازی حافظه………………. ۶۳
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه…… ۶۵
فصل سوم
۱-۳- روش تحقیق………………………….. ۷۴
۲-۳- جامعة مورد مطالعه…………………… ۷۵
۱-۳-۳- نمونه مورد مطالعه و روش نمونهگیری…… ۷۵
۲-۳-۲- ملاک انتخاب نمونه………………….. ۷۶
۴-۳- ابزار پژوهش………………………… ۷۶
۱-۴-۳- معرفی ابزار………………………. ۷۶
۲-۴-۳- اعتبار آزمون……………………… ۷۸
۵-۳- روش نمرهگذاری………………………. ۷۸
۶-۳- روش تجزیه و تحلیل آماری……………… ۷۹
فصل چهارم
میزان درآمد خانواده…………………….. ۸۱
میزان تحصیلات پدر آزمودنیها………………. ۸۲
میزان تحصیلات مادر آزمودنیها……………… ۸۳
شغل پدر……………………………….. ۸۴
شغل مادر………………………………. ۸۵
توزیع فراوانی دانشآموزان برحسب موفقیت تحصیلی. ۸۵
میانگین انحراف استاندارد راهبردهای یادگیری در دو گروه موق و ناموفق……………………………………… ۸۷
بخش استنباطی…………………………… ۸۸
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس حسابان…………………………….. ۸۹
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس فیزیک……………………………… ۹۱
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس شیمی………………………….. ۹۲
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس زیستشناسی…………….. ۹۳
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم انسانی با درس جامعهشناسی…………… ۹۵
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته ریاضی بکار میبرند چیست؟…………………………… ۹۸
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربی بکار میبرند چیست؟……….. ۹۹
تحلیل ممیز…………………………….. ۱۰۰
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انسانی به کار میبرند چیست؟………………. ۱۰۱
تحلیل ممیز…………………………….. ۱۰۱
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری………………………… ۱۰۴
محدویتها………………………………. ۱۱۲
پیشنهادها……………………………… ۱۱۳
منابع فارسی……………………………. ۱۱۴
منابع انگلیسی………………………….. ۱۱۷
مقدمه
محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزایندهای را بر زندگی انسان تحمیل میکند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راهحلهای مناسب برای سازگاری است.
از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمة زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم میکند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار میدهد. (السونو هرگنهان،۱۹۹۷)
حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیلة ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعة ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمیآید. و حتی دانشآموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمیکنند. روش مطالعه فعال را نمیدانند، کند میخوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمیکنند، به خوبی به یاد نمیآورند. نمیدانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمیدانند که بد میخوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق
قیمت : 5000 تومان
پایان نامه مدیریت درباره مهندسی مجدد سازمانها، شش سیگما و مهندسی ارزش
مقدمه:
شرکتها و سازمانهای تجاری برای بقا در عرصه تجارت باید سودآور باشند و با
ارائه خدمات و محصولات پاسخگوی نیازهای مشتریان خود بوده ودر عین حال با
گسترش تجاری و صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و پرداخت مالیات به جامعه و کشور
خود خدمت نمایند. شرط اول سودآوری برای یک سازمان اینست که مشتریان به خرید
و استفاده از محصول یا خدمت آن سازمان، علاقمند و مایل باشند. این علاقه و
تمایل از تطابق نیازهای آنها با محصولات و خدمات ارائه شده سازمان نشأت
میگیرد. هر مشتری دربارة محصول دریافتی، اعم از کالا یا خدمات، شرایط خاصی
را در نظر دارد، در حقیقت میتوان گفت مجموعهای از شرایط هستند که نیاز
وانتظار مشتری را شکل میدهند. چنانچه سازمان یا شرکتی بتواند پاسخگوی
شرایط مورد نظر مشتری باشد، سازمانی موثر (effective) است که مسلماً در
آینده با اقبالی بیشتر مواجه میشود در غیراینصورت سازمانی غیرموثر
(Ineffective) بوده و چشماندازی خطرناک را پیش رو دارد. توقع مشتری بسیار
فراتر از پرداخت وجه و دریافت کالا یا خدمات است. رضایتمندی وی زمانی حاصل
می شود که محصول یا خدمتی را که در قبال پرداخت وجه دریافت مینماید با
مجموعه شرایط وی سازگار باشد. در این صورت است که مشتری ادعا میکند کالا
یا خدمات دریافتی و از «کیفیت خوبی» برخوردار بوده است.
چنانچه سازمانی موفق به خلق چنین تصوری در مشتریان خود گردد مسلماً
آیندهای روشن را پیش رو دارد و به همین منظور سازمانها و شرکتهای تجاری در
سراسر دنیا سالهاست میکوشند تا سطح کیفیت محصول یا خدمات خود را هر چه
بیشتر ارتقاء دهند. بنابراین درک مفهوم کیفیت و موضوعات مربوط به آن از
قبیل مدیریت کیفیت
(Quality Management)، مدیریت کیفیت فراگیر (Total Quality Management)،
کنترل کیفیت (Quality Control)، تضمین کیفیت (Quality Assurance) و.. از
نیازهای اساسی هر سازمان است.
فهرست مطالب
فصل اول: مقدمه
بخش اول) مقدمه ۲
– کیفیت چیست؟ ۳
– مدیریت کیفیت فراگیر ۷
– اصول مدیریت کیفیت فراگیر ۸
– متدولوژی تحقیق حاضر ۱۵
فصل دوم : شش سیگما
بخش اول) مقدمه ۱۸
– چرا شش سیگما؟ ۱۸
– پدیده شش سیگما ۲۱
بخش دوم) تاریخچه ۲۵
– تاریخچه ۲۵
– بیل اسمیت پدر شش سیگما ۲۹
بخش سوم) شش سیگما چیست؟ ۳۳
– لزوم اجرای شش سیگما ۳۳
– شش سیگما: فلسفه، ابزار یا استراتژی؟ ۳۷
– اهداف نهایی شش سیگما ۳۸
– برخی فوائد اجرای شش سیگما ۳۹
– برخی فوائد مدیریتی شش سیگما ۴۲
بخش چهارم) روند اجرائی شش سیگما ۴۴
– اجرای استراتژیک شش سیگما ۴۵
– اجرای تاکتیکی شش سیگما ۴۸
– DMAIC چیست؟ ۵۰
– فاز اول: تعریف ۵۰
– فاز دوم: اندازه گیری ۵۴
– فاز سوم: تحلیل ۵۶
– فاز چهارم: بهبود ۵۹
– فاز پنجم: کنترل ۶۰
– سایر موارد ۶۲
– DMADV چیست؟ ۶۵
– اشکال مختلف اجرای شش سیگما ۶۸
بخش پنجم) مبانی آماری شش سیگما ۷۲
– مقدمه ۷۲
– توزیع نرمال ۷۵
– توزیع نرمال استاندارد ۷۶
– توزیع نرمال در حالت کلی ۷۸
– محاسبة سطح سیگما ۸۳
بخش ششم) سخت افزار و نرم افزار شش سیگما ۸۸
– سخت افزار شش سیگما ۸۸
۱) ابزارهای مقدماتی و سازماندهی اطلاعات ۸۹
۲) ابزار جمع آوری اطلاعات ۹۴
۳) ابزارهای تحلیل داده ها و فرایندها ۱۰۱
۴) ابزارهای تحلیل آماری ۱۱۳
– نرم افزار شش سیگما ۱۱۵
بخش هفتم) تعلیم و آموزش شش سیگما ۱۲۶
– چه کسانی؟ چه تعلیماتی؟ ۱۲۷
– یادگیری سایر مهارتها ۱۳۲
بخش هشتم) ساختار سازمانی شش سیگما ۱۳۶
– کمربند سیاه ۱۳۶
– کمربند سیاه ارشد ۱۳۷
– حامی یا قهرمان ۱۳۸
– کمربند سبز ۱۴۰
– رهبری اجرائی ۱۴۱
– صاحبان فرایند ۱۴۲
بخش نهم) شش سیگما و سایز سازمانی ۱۴۳
– محور مدیریت ۱۴۴
– محور کارکنان ۱۴۸
بخش دهم) علل عملکرد موفق شش سیگما ۱۵۰
– علت اول: مشتری گرائی ۱۵۱
– علت دوم: اصلاح عملکرد مدیریت ۱۵۱
– علت سوم: مدیریت براساس حقایق ۱۵۲
– علت چهارم: علاج قبل از وقوع ۱۵۲
– علت پنجم: تیم و مشارکت بی حد و مرز ۱۵۳
– علت ششم: بازیافت سرمایه ۱۵۳
– سایر علل ۱۵۴
فصل سوم : مهندسی ارزش
بخش اول ) مقدمه ۱۵۷
بخش دوم ) تاریخچه ۱۶۳
– تاریخچه مهندسی ارزش ۱۶۳
– تاریخچه مهندسی ارزش در ایران ۱۶۹
بخش سوم ) ارزش و پارامترهای آن ۱۷۲
– تعریف ارزش و انواع آن ۱۷۲
– هزینه وانواع آن ۱۷۴
– کارکرد و انواع آن ۱۷۷
– کیفیت ۱۸۱
– ارزش از دیدگاههای متفاوت ۱۸۲
– سایر تعاریف مرتبط ۱۸۴
بخش چهارم) مهندسی ارزش ۱۸۶
– تعریف مهندسی ارزش ۱۸۶
– فرایند مهندسی ارزش ۱۹۲
۱) روش تحلیلی ۱۹۴
۲) روش خلاقیت ۱۹۶
– برخی دستاوردهای به کارگیری مهندسی ارزش ۱۹۸
بخش پنجم ) زمان اجرای مهندسی ارزش ۲۰۰
بخش ششم ) روند اجرائی مهندسی ارزش ۲۰۵
– برنامه کار پیشنهادی انجمن بین المللی ارزش ۲۰۶
– مطالعات مقدماتی ۲۰۸
– مطالعات ارزش ۲۱۰
– مطالعات تکمیلی ۲۱۶
– بررسی برنامه کار هفت مرحلهای مهندسی ارزش ۲۱۶
۱) فاز انتخاب ۲۱۸
۲) فاز بررسی یا اطلاعات ۲۲۵
۳) فاز خلاقیت ۲۳۹
۴) فاز ارزیابی ۲۴۶
۵) فاز بسط و توسعه ۲۶۰
۶) فاز ارائه ۲۶۲
۷) فاز اجرا و ممیزی ۲۶۸
فصل چهارم : مهندسی مجدد
بخش اول) مقدمه ۲۷۵
– مقدمه ۲۷۵
– مهندسی مجدد؛ دگرگون سازی ۲۷۹
بخش دوم) مهندسی مجدد چیست؟ ۲۸۳
– تعریف و واژه های کلیدی ۲۸۳
– دلائل نیاز به مهندسی مجدد در دگرگون سازی ۲۸۹
۱) مشتریان دگرگون شده اند ۲۹۰
۲) رقابت تنگاتنگ ۲۹۵
۳) دگرگونی ها پیوسته اند ۲۹۷
– مهندسی مجدد سازمانها چیست؟ ۳۰۷
بخش سوم) روند اجرائی مهندسی مجدد ۳۱۶
– گام اول؛ بدانید چه می خواهید ۳۱۸
۱) درک نیاز و توان دگرگون کردن ۳۲۰
۲) تحلیل ذی نفعان کلیدی و نیازهای آنها ۳۲۲
۳) چارچوبی برای موفقیت ۳۴۰
– گام دوم: برنامه ریزی کنید ۳۴۵
۱) فرایند برنامه ریزی ۳۴۷
– گام سوم: اجرا کنید ۳۵۲
۱) تکنیک های فنی ۳۵۲
۲) تکنیک های فرهنگی ۳۵۹
– گام چهارم: سنجش و ارزیابی کنید ۳۷۶
۱) کنترل و بازبینی عملیات ۳۷۷
۲) کنترل نتایج ۳۸۳
فصل پنجم : مقایسه و نتیجه گیری
بخش اول ) مرور رویکردها ۳۹۱
– خلاصه ۳۹۲
۱) شش سیگما چیست؟ ۳۹۲
۲) مهندسی ارزش چیست؟ ۳۹۳
۳) مهندسی مجدد چیست؟ ۳۹۴
بخش دوم ) مقایسه رویکردها ۳۹۵
– شباهت ها ۳۹۵
– تفاوت ها ۳۹۷
– نتیجه گیری و ارائه پیشنهاد ۴۰۲
فصل ششم : منابع و مآخذ
– منابع فارسی ۴۰۵
– منابع لاتین ۴۰۶
نتیجه گیری:
مهندسی مجدد سازمان را میتوان از جهات مختلف، محصول تکامل طبیعی و عملی
استراتژیهای کاربردی برخی از رویکردهای مدیریتی اخیر دانست که تأثیر
عمدهای بر نحوه نگرش مدیریت ودگرگونیهای سازمانها داشته است. مهندسی مجدد
رویکردی کل نگر است که طی فرایندی، استراتژی رقابت سازمان را با پردازشهای
درونی و کارکنان آن مرتبط میکند. این ارتباط از طریق بهکارگیری جدیدترین
و در دسترسترین تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات برقرار میشود.
در تعریف جامعتری از مهندسی مجدد میتوان گفت: «مهندسی مجدد عبارتست از
بازاندیشی بنیادین و طراحی نو و ریشهای فرایندها، برای دستیابی به بهبود و
پیشرفتی شگفت انگیز در معیارهای حساس امروزی، همچون قیمت، کیفیت، خدمات
وسرعت.»
به بیان دیگر میتوان گفت مهندسی مجدد سازمانها به مجموعه کارهائی گفته
میشود که یک سازمان برای تغییر پردازشها و کنترلهای درونی خود انجام
میدهد تا از ساختار سنتی عمودی و سلسله مراتبی، به ساختارهای افقی، میان
فعالیتی، مبتنی بر گروه و مسطح تبدیل شود که در آن همة پردازشها برای جلب
رضایت مشتریان صورت میگیرد.
پایان نامه شش سیگما، مهندسی ارزش و مهندسی مجدد
قیمت : 8000 تومان