پروژه آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی و حرکتی و اجتماعی دانش آموزان
فهرست مطالب
عنوان
فصل اول: مقدمه
مقدمه………………………………………. ۱
بیان مساله ………………………………… ۲
ضرورت و اهداف تحقیق …………………………. ۶
اهداف پژوهش ……………………………….. ۷
فرضیه های پژوهش ……………………………. ۷
تعاریف و اصطلاحات …………………………… ۸
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش
خلاصه ای از فصل دوم ………………………… ۱۱
تاریخچه آموزش پیش دبستانی ………………….. ۱۱
تعریف دوره پیش دبستانی …………………….. ۲۱
ویژگیهای کودک در دوره پیش دبستانی …………… ۲۱
اهداف دوره پیش دبستانی …………………….. ۲۵
مهارتهای روانی ـ حرکتی در دوره دبستان ……….. ۲۷
تحول حرکت در کودکان دبستانی ………………… ۲۹
مهارتهای روانی ـ حرکتی …………………….. ۳۱
سازگاری اجتماعی …………………………… ۴۲
روابط با همسالان …………………………… ۴۸
وظیفه مهد کودک و مراکز پیش دبستانی از دیدگاه آدلر ۶۶
پیشینه پژوهش ……………………………… ۷۳
فصل سوم: روش شناسی
روش پژوهش ………………………………… ۹۰
ابزار پژوهش ………………………………. ۹۰
جامعه آماری ………………………………. ۹۲
گروه نمونه و روش نمونه گیری ………………… ۹۲
متغیرها ………………………………….. ۹۳
روش اجرای پژوهش …………………………… ۹۳
روشهای آماری ……………………………… ۹۳
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
تجزیه و تحلیل نتایج ……………………….. ۹۵
یافته های جانبی پژوهش …………………….. ۱۰۲
فصل پنجم: یافته های پژوهش و بحث دربارة نتایج آن
محدودیت های پژوهش ………………………… ۱۱۸
پیشنهادات ……………………………….. ۱۱۸
منابع …………………………………….. ۱۲۱
ضمائم ……………………………………. ۱۳۰
فهرست جداول
عنوان
جدول شماره ۲- مقوله های اصلی در حوزه روانی ـ حرکتی ۳۴
جدول شماره ۱-۲- شاخص های رشد رفتار طبیعی ……… ۵۵
جدول شماره ۲-۲- مراحل رشد روانی ـ اجتماعی اریکسون ۵۹
جدول شماره ۳-۲- تشخیص هدفهای کودکان ناسازگار ….. ۶۸
جدول شماره ۱- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب جنسیت ۹۵
جدول شماره ۲- توزیع فراوانی آزمئدنیها برحسب گروه آموزش دیده و آموزش ندیده …………………………………………. ۹۵
جدول شماره ۳- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب …. ۹۶
جدول شماره ۴- توزیع فراوانی آزمودنیها بر حسب کلاس ۹۶
جدول شماره ۵- توزیع فراوانی شغل پدر آزمودنیها .. ۹۷
جدول شماره ۶- توزیع فراوانی شغل مادر آزمودنیها .. ۹۷
جدول شماره ۷- توزیع فراوانی سطح تحصیلات پدر آزمودنیها …. ۹۸
جدول شماره ۸- توزیع فراوانی سطح تحصیلات مادر آزمودنیها ۹۸
جدول شماره ۹- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در مهارتهای روانی ـ حرکتی …………………………….. ۹۹
جدول شماره ۱۰- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی و مؤلفه های آن در دو گروه آموزش دیده و
آموزش ندیده ……………………………… ۱۰۰
جدول شماره ۱۱- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حرکتی ……………………. ۱۰۰
جدول شماره ۱۲- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در متغیر مهارتهای روانی ـ حرکتی ……………………. ۱۰۱
جدول شماره ۱۳- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش دیده در سازگاری اجتماعی ………………………………….. ۱۰۱
جدول شماره ۱۴- مقایسه میانگینهای دختران و پسران آموزش ندیده در سازگاری اجتماعی …………………………………. ۱۰۲
جدول شماره ۱۵- مقایسه میانگینهای دختران و پسران در مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی ………………………….. ۱۰۲
جدول شماره ۱۶- مقایسه میانگینهای دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفکیک سن در دو متغیر
مهارتهای روانـی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی …… ۱۰۳
جدول شماره ۱۷- مقایسه میانگینهای گروه آموزش دیده و آموزش ندیده به تفکیک جنس در
مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی ……. ۱۰۴
جدول شماره ۱۸- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان
براساس وضعیت اشتغال مادر …………………… ۱۰۵
جدول شماره ۱۹- مقایسه میانگینهای مهارتهای روانی ـ حرکتی براساس شغل پدر با استفاده از
تحلیل واریانس یک طرفه …………………….. ۱۰۵
جدول شماره ۲۰- آزمون توکی برای تشخیص تفاوتهای معنادار بین میانگین ها ۱۰۶
جدول شماره ۲۱- مقایسه میانگینهای سازگاری اجتماعی براساس شغل پدر با استفاده از
تحلیل واریانس یک طرفه …………………….. ۱۰۶
جدول شماره ۲۲- مقایسه میانگین های روانی ـ حرکتی کودکان براساس تحصیلات پدر با استفاده
از تحلیل واریانس یک طرفه ………………….. ۱۰۷
جدول شماره ۲۳- آزمون تعقیبی توکی برای تعیین معناداری تفاوت میانگین های روانی ـ حرکتی
براساس تحصیلات پدر ………………………… ۱۰۷
جدول شماره ۲۴- مقایسه میانگینها در اسزگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر با استفاده از تحلیل واریانس
یک طرفه …………………………………. ۱۰۸
جدول شماره ۲۵- آزمون توکی برای مقایسه میانگینها در سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات پدر ………………………………. ۱۰۸
جدول شماره ۲۶- مقایسه میانگین مهارتهای روانی ـ حرکتی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل
واریانس یک طرفه …………………………… ۱۰۹
جدول شماره ۲۷- آزمون توکی برای مقایسه دو به دو میانگینهای روانی ـ حرکتی براساس تحصیلات مادر ……………………….. ۱۰۹
جدول شماره ۲۸- مقایسه میانگین سازگاری اجتماعی براساس تحصیلات مادر با استفاده از تحلیل واریانس
یک طرفه …………………………………. ۱۱۰
جدول شماره ۲۹- همبستگی بین زیرمقیاسهای سازگاری اجتماعی با یکدیگر و با مهارتهای روانی ـ حرکتی ……………………. ۱۱۱
پروژه آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی و حرکتی و اجتماعی دانش آموزان
قیمت : 8000 تومان
دانلود بررسی تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدائی
فهرست
بیان مساله
اهمیت و ضرورت موضوع
اهداف تحقیق
هدف: بررسی تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول ابتدائی
فرضیه تحقیق
تعریف متغیر ها
۱-پیش دبستانی :
۲-آموزش پیش دبستانی :
۳-عملکرد تحصیلی:
لزوم برداشتی نو و دیدی تازه ۱
نگرشی بر وضعیت آموزش وپرورش قبل ازدبستان درپاره ای ازکشورهای جهان
۱ـ کودکستان در فرانسه
۲ـ نگرشی بر وضعیت آموزش و پرورش پیش از دستان در آمریکا
۳ـ آموزش قبل از دبستان در ژاپن۲
۴ـ آموزش قبل از دبستان در شوروی
۲ـ کودکستانها
۵ـ آموزش و پرورش قبل از دبستان در ایران ۲
انواع دوره های پیش دبستانی و ویژگیهای برنامه های آنها
تاریخچه کودکستان و عوامل بوجود آورندة آن
اهداف آموزش و پرورش قبل از دبستان ۲
دورة اساس یا قصد کلی دوره پیش از دبستان
پیشینه تحقیق
تحقیق دیگری که در این رابطه صورت گرفته :
تحقیق دیگری در سال ۱۳۷۳ تحت عنوان :
تأثیر گذاردن دورة پیش دبستانی بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان سال اول
ابتدایی شهرستان اندیمشک توسط فرانک مهرگان و بدیعه پور صدامی انجام شده
است که نشان می دهد :
روش تحقیق
جامعه آماری
روش نمونه گیری (تعیین حجم نمونه)
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل داده ها
روش ارائه یافته ها
تجزیه و تحلیل داده ها
بحث و نتیجه گیری
فرضیه :
مشخص کردن فرضیه :
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات
منابع و مآخذ
دانلود بررسی تاثیر آموزشهای پیش دبستانی بر پیشرفت تحصیلی
قیمت : 5000 تومان
دانلود ترجمه مقاله مقدمه ای در ارتباط با انتخاب متغیر و مشخصه ها
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی کلیک کنید
چکیده
متغیر وانتخاب مشخصه به عنوان نقطه ثقل اکثر پژوهش ها در زمینه های کاربردی بوده که در ارتباط با آن ها، پایگاه های داده یا صدها یا هزاران متغیر موجود می باشند. این حوزه های شامل پردازش متنی اسناد اینترنتی، تجزیه و تحلیل آرایش ژنی و شیمی ترکیبی می باشد.هدف انتخاب متغیر سه گانه می باشد: که عبارتند از بهبود عملکرد پیش بینی شاخص ها، ایجاد شاخص های به صرفه تر و سریعتر، ایجاد درک بهتری از فرایند اصولی، که داده ها را ایجاد می کند. مشارکت این موضوع خاص، محدوده گسترده ای از جنبه های مرتبط با چنین موضوعاتی را تحت پوشش قرار می دهد: که عبارتند از تعریف بهتری از تابع هدف، ایجاد مشخصه، رده بندی مشخصه، انتخاب مشخصه های چندمتغیری، روش جستجوی مناسب، و روش ارزیابی اعتبار مشخصه.
کلیدواژه: انتخاب متغیر، انتخاب مشخصه، کاهش ابعاد فضا، کشف الگو، فیلترها,، بسته بندی،, خوشه بندی،, نظریه اطلاعات,، دستگاه های بردار پشتیبانی،, انتخاب مدل،, تست آماری،, بیوانفورماتیک،, بیولوژی محاسبه،, القای ژنی،, میکرو آرایه،, علم ژنتیک،, پروتومیک،, QSAR،, دسته بندی متنی،, بازیابی اطلاعات.
از سال ۱۹۹۷، زمانی که موضوعات خاصی در این ارتباط شامل چندین مقاله در مورد متغیرها و انتخاب مشخصه منتشر شد، چندین حوزه مورد بررسی از بیش از ۴۰ مشخصه استفاده کرد. این شرایط در طی چند سال گذشته به طور قابل توجهی تغییر یافته است. تکنیک های جدید برای مد نظر قرار دادن این فعالیت های چالشی شامل بسیاری از متغیرهای نامربوط و تکراری و چندین نمونه آموزشی قابل مقایسه مطرح شد.
دو نمونه به عنوان حوزه های کاربردی جدیدی مطرح شده و کمکی به ما بر اساس توضیحات مربوط به این مقدمه می کنند. یکی از آن ها بر مبنای انتخاب ژنی از داده های میکروآرایشی می باشد و دیگری طبقه بندی متن می باشد. در مسئله انتخاب ژن، متغیرها بر مبنای ضریب القای ژن بوده که مطابق با فرواوانی mRNA در یک نمونه ( برای مثال بیوپسی بافت) برای تعدادی از بیماران می باشد.
ترجمه مقاله مقدمه ای در ارتباط با انتخاب متغیر و مشخصه ها
قیمت : 16000 تومان
دانلود ترجمه مقاله آمار توصیفی
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی کلیک کنید
چکیده
در این فصل ما به معرفی موضوعات مرتبط به آمار توصیفی پرداخته و در انجام این کار روش هایی را برای توصیف و خلاصه کردن مجموعه داده ها یاد گرفته ایم. بخش ۲٫۲ در ارتباط با روش های توصیف مجموعه داده ها می باشد. زیرشاخه های ۲٫۲٫۱ و ۲٫۲٫۲ نشان می دهد که چگونه داده ها که بر مبنای مقادیر مجزا می باشند، با استفاده از جدول فراوانی و نمودار توصیف می گردند، درحالی که زیربخش های ۲٫۲٫۳ مرتبط به داده هایی می باشند که مجموعه مقادیر آن ها بر مبنای فواصل متفاوت گروه بندی می شود. بخش ۲٫۳ به بحث در مورد روش های خلاصه کردن مجموعه داده ها با استفاده از آمار می پردازد، که بر مبنای کمیت های عددی می باشند که ارزش آن ها بر مبنای داده ها تعیین می گردد. زیر شاخه ۲٫۳٫۱ سه آمار را مد نظر قرار می دهد که برای نشان دادن مرکز مجموعه داده ها مورد استفاده قرار می گیرد: که شامل میانگین نمونه، میانه نمونه، و مد نمونه می باشد. زیرشاخه ۲٫۳٫۲ به معرفی واریانس نمونه و ریشه دوم به نام انحراف معیار نمونه می پردازد. این آمار برای نشان دادن فاصله مقادیر در مجموعه داده مورد استفاده قرار می گیرد. زیر شاخه ۲٫۳٫۳ در ارتباط با درصد نمونه ها بوده که بر مبنای آمارهایی می باشند که برای نمونه به ما می گوید، کدام مقدار داده بیش از ۹۹ درصد از تمام داده ها می باشد. در بخش ۲٫۴ نامعادله چبیشف را برای داده نمونه نشان می دهیم. این نامعادله، کران پایین نسبت داده را نشان می دهد که متفاوت از میانگین نمونه با بیش از ۱۰ برابر انحراف معیار نمونه می باشد. در حالی که نابرابری چبیشف در ارتباط با تمام مجموعه داده مد نظر قرار می گیرد، ما می توانیم در شرایط خاص، که در بخش ۲٫۵ به بحث در مورد آن پرداخته شده، برآورد دقیق تری از نسبت داده هایی که در انحراف معیار نمونه k از میانگین نمونه قرار دارد، بدست آوریم. در بخش ۲٫۵ ما این مورد را مد نظر قرار می دهیم که زمانی که نموداری از داده ها اشکال زنگی شکل را دنبال می کند، گفته می شود که این مجموعه داده ها به صورت تقریبی نرمال بوده؛ و برآورد دقیق تری توسط قوانین تجربی داده می شود. بخش ۲٫۶ مرتبط با شرایطی می باشد که داده ها شامل مقادیر مزدوج می باشند. تکنیک گرافیکی که به نام نمودار پراکنش می باشد، برای ارائه چنین داده هایی معرفی می شود، همان طور که ضریب همبستگی نمونه ، به عنوان آماری می باشد که نشان دهنده مقادیری می باشد که مقادیر بزرگ اولین عضو از این زوج ها، سازگار با مقادیر بزرگ عضو دوم می باشد.
ترجمه مقاله آمار توصیفی
قیمت : 14000 تومان
دانلود ترجمه مقاله مدل اتورگرسیون برداری مارکف سویچینگ وابسته به طول زمان: خصوصیات، استنباط بیزی، نرم افزار و برنامه کاربردی
تعداد صفحات انگلیسی مقاله:۲۵
جهت دانلود رایگان انگلیسی مقاله کلیک کنید
چکیده
مدل های اتورگرسیون برداری مارکف سویچینگ VAR (DDMS-VAR) به عنوان مدل های سری زمانی با فرایند تولید داده، شامل ادغام دو فرایند VAR ( انورگرسیون برداری) می باشد. تغییر بین این دو فرایند VAR ، توسط دو حالت زنجیره مارکف با احتمالات انتقال کنترل می گردد که بستگی به این دارد که چه مدتی زنجیره در یک حالت قرار می گیرد. در این مقاله، به تجزیه و تحلیل خصوصیات مرتبه دوم چنین مدل هایی پرداخته و الگوریتم مونت کارلو زنجیره مارکف را برای انجام استنباط فازی بر روی موارد مجهول مدل، مطرح می کنیم. علاوه بر این، نرم افزار منبع باز که توسط محقق برای تحلیل سری زمانی به وسیله مدل های DDMS-VAR نوشته شده است، توضیح داده می شود. ای روش و نرم افزار برای تجزیه و تحلیل چرخه کسب و کار ایالات متخده امریکا کاربرد دارد.
کلیدواژه: مارکف سوئیچینگ، چرخه کسب و کار، نمونه گیری گیبز، وابسته به زمان، اتورگرسیون برداری
از زمان بررسی های مقدماتی هامیلتون (۱۹۸۹)، بسیاری از کاربردهای مدل اتورگرسیون برداری مارکف سویچینگ (MS-AR) برای تحلیل چرخه کسب و کار به اثبات پتانسیل های خود، به ویژه در آشنایی این سیکل به صورت هدفمند، پرداخته است. با این وجود، مدل اصلی MS-AR محدودیت هایی دارد: ۱) به صورت یک متغیره می باشد، ۲) احتمال تغییر از یک حالت به حالت دیگر ( یه به موارد دیگر) با گذشت زمان ثابت می باشد،
ترجمه مقاله بررسی مدل های اتورگرسیون برداری مارکف سویچینگ
قیمت : 13000 تومان