دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

ترجمه مقاله نقش دولت در بهره برداری از منابع طبیعی

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • دانلود ترجمه مقاله نقش دولت در بهره برداری از منابع طبیعی

    دسته :

    نفت

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 27
    قیمت : 11000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد دانلود ترجمه مقاله نقش دولت در بهره برداری از منابع طبیعی :

دانلود ترجمه مقاله نقش دولت در بهره برداری از منابع طبیعی

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: What Is the Role of the State
عنوان فارسی مقاله: نقش دولت ها در زمینه بهره برداری از منابع طبیعی
دسته: نفت – استخراج
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢٧
چکیده ترجمه:
در ارتباط با صنایع استخراج جهانی، دولت ها خیلی از مواقع قادر به گرفتن قیمت کامل منابع شان نمی باشند. مشکل اصلی این می باشد که شرکای بخش خصوصی علاقمند، به حداکثر رساندن درآمدهایشان و به حداقل رساندن عایداتی که به کشور می رسد می باشند. خصوصی سازی کامل حقوق مربوط به ثروت گازی و نفتی با توجه به بعضی از سوء استفاده ها با دولت هایی که معاملات نامشروعی دارند، نشان داده شده است. در مورد کشورهایی با مدیریت دولتی با کیفیت بالا، و در جاهایی که مشکلات خاصی در زمینه استخراج وجود ندارد، شرکت های نفت ملی می بایست معمولا نقش اصلی را در مدیریت منابع ایفا کند. کشورهای دیگر با انتخاب سخت برای تلاش به منظور بهبود مدیریت بخش دولتی یا تکیه بر روی بخش های ناقص یا احتمالا فاسد دولتی به منظور تعریف روابط با بخش های خصوصی که هدف آن ها مقابله با منافع دولتی می باشد، مواجه هستند- یعنی پرداخت ها را به دولت به حداقل می رسانند. حتی در این موارد، چندین دستورالعمل مهم وجود دارد که دولت ها می توانند ان ها را به منظور کسب ارزش بهتر از دارایی شان، دنبال کنند: نهادها می بایست همیشه قبل از ورود به خصوصی سازی تقویت شوند؛ شکیبایی می بایست اعمال گردد- یعنی نگه داشتن ثروت نفتی در ذخایر گاهی اوقات بهتر از فروش بد آن ها می باشد؛ مقررات می بایست در مورد قراردادهای برنامه ریزی شده بازتولید اصلاح گردد؛ قراردادها می بایست دارای پیچیدگی کمی بوده و بر مبنای انگیزه های تضمین شده و عملکردشان تحت سناریوهای مختلف مورد ارزیابی قرار گیرند؛ در نهایت، زمان بندی پرداخت ها می بایست بر مبنای نقش قابلیت دولت برای تحمل ریسک باشد. هر روشی که دنبال کنیم، هدف تصمیمات دولت، می بایست بر مبنای شفافیت، مالکیت، و بیطرفی باشد.
مقدمه
 در فصل اول این جلد، به تعریف یکی از مسائل اصلی تحت عنوان”نفرین منابع” می پردازیم: اغلب موارد کشورها قیمت کامل منابع شان را بدست نمی آورند. دولتی را تصور کنید که حقیقتا علاقمند استفاده از بخت منابعش به دلیل وفور منابع برای منفعت مردم اش است. اما ابتدا، می بایست به طریقی به استخراج منابع زیرزمینی و فروش آن ها بپردازد. برای انجام اینکار، می بایست تکیه ای بر روی کارکنان دولت و یا پیمانکاران خصوصی داشته باشد. آن دولت می تواند به استخدام پیمانکاران خصوصی برای به عهده گرفتن وظایف خاص بپردازد، یا می تواند آن ها را بلعوض برای مقدار ثابت یا حق امتیاز نسبت به آنچه که می فروشد، به فروش برساند. بسیاری از شرکایی که می بایست بر روی آن ها تکیه کند، به هر حال دارای اهداف دیگری می باشند: به حداکثر رساندن درامد یا رفاه خود، که در عوض به معنای به حداقل رسانی پرداخت به دولت می باشد. این یک منازعه طبیعی و اجتناب ناپذیر در مورد منافع می باشد. در هر دو بخش دولتی و خصوصی، بسیاری از افراد هستند که دوست دارند از ثروت کشور برای اهداف شخصی شان استفاده کنند. بنابراین، چالش اصلی که هر دولت با آن مواجه است، اینست که چگونه با افرادی کار کند، که هدف شان به ضرورت متفاوت از منابف شخص شان باشد.
در این فصل، تمرکزم را بر روی مسئله ای می گذارم که مشخصا مرتبط با پاسخ به پرسش باشد: دولت چگونه می بایست با بخش خصوصی برای به حداکثر رسانی درامدی که ( ارزش تنزیل شده مورد انتظار) از موهبت طبیعی اش دریافت می کند، کار کند؟

دانلود ترجمه مقاله نقش دولت در بهره برداری از منابع طبیعی

قیمت : 11000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

مقاله نقشه راه برای دولت الکترونیک

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • مقاله نقشه راه برای دولت الکترونیکی در جهان در حال توسعه

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات 50
    قیمت : 3000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد مقاله نقشه راه برای دولت الکترونیکی در جهان در حال توسعه :

مقاله نقشه راه برای دولت الکترونیکی در جهان در حال توسعه

فهرست

قدردانی

اعضای گروه ده نفره دولت الکترونیکی در جان در حال پیشرفت

ده سؤال:

چرا تشویق به دولت الکترونیکی می کنیم ؟,

آیا دیدگاه واضح و ارجحیت دارتری برای دولت الکترونیکی داریم؟,

برای چه نوع دولت الکترونیکی آماده ایم ؟,

آیا امیدواری های کافی سیاسی برای رهبری تلاش دولت الکترونیکی وجود دارد ؟,

آیا دولت الکترونیکی را از بهترین راهها انتخاب کرده ایم ؟,

چگونه دولت الکترونیکی را طراحی و مدیریت کنیم ؟

چگونه در مقابل مقاومتهای درونی دولت بایستیم ؟

چگونه پیشرفت را اندازه گیری و مرتبط کنیم ؟ چگونه از شکست خود آگاهی یابیم .

ارتباط با بخش خصوصی باید چگونه باشد .

۱۰- دولت الکترونیکی چگونه حضور شهروندان را در امور عمومی گسترش می دهد .

مقدمه

پیشینه

دولتهای سراسر جهان در حال پذیرش دولت الکترونیک اند . در هر منطقه از جهان از کشورهای در حال توسعه گرفته تا کشورهای صنعتی دولتهای ملی و محلی در حال قراردادن اطلاعات بر روی شبکه اند و فرآیند تصدیق و اتوماسیون و تعامل الکترونیکی با شهروندانشان هستند. این علاقه شدید گاهی از بخشی از باوری به وجود می آید که می گوید تکنولوژی معمولا از دولت یک تصویر منفی می دهد. در بسیاری از مکانها مردم دولتهایشان را در مقابل شدیدترین نیازهایشان پوچ ، بی ارزش و غیرمسؤل می دانند. سوءظن به دولت اسلحه ای برای مردم و تجارت است . خدمتگذاران شخصی معمولا به عنوان استفاده کنندگان در نظر گرفته می شوند .

گسترش تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (ICT) باعث این امیدواری می شود که دولت می تواند تغییر شکل دهد و در حقیقت مسئولین فرانگر در هر کجا از تکنولوژی برای پیشرفت دولتشان استفاده می کنند .

بطور گسترده تعریف دولت الکترونیکی ، استفاده از ICT برای گسترش دولت مؤثر و مفیدتر است و خدمات دولتی در دسترس را تسهیل می کند ، به خیل بیشتری از مردم اجازه دستیابی به اطلاعات را می دهد و دولت را در مقابل مردم حسابگرتر می کند. دولت الکترونیکی ممکن است از طریق اینترنت در دادن خدمات درگیر شود . تلفن ، مراکز ارتباطی (شخصی یا عمومی) ، ابزارهای بی سیم و یا سیستم های ارتباطی دیگر از این نمونه اند . اما دولت الکترونیکی یک دسترسی کوتاهتر به توسعه اقتصادی ، افزایش بودجه و بطور واضح دولت مؤثر نیست . دولت الکترونیکی یک انفجار بزرگ ناگهانی و دائمی برای تغییر فضـای دولـت بـرای همیشـــه نیسـت . دولـت الکترونیکی یک فراینــد است کـه ت– کامـل (e-volution) نامیده می شود و معمولا یک کشمکش است که هزینه ها و مخاطرات اقتصادی و سیاسی را بهمراه دارد.

این مخاطرات می توانند بسیار برجسته باشند. اگر به خوبی با آنها برخورد نشود دولت الکترونیکی منابع را از بین می برد در قول و قرارهایش در دادن خدمات خوب شکست می خورد و این باعث ناامیدی مردم نسبت به دولت می شود . بخصوص در جهان سوم جائیکه منابع کم یابند ، دولت الکترونیکی باید مناطقی را هدف قرار دهد که در آنها شانس موفق شدن بیشتری وجود دارد و موفق شود.

بعلاوه دولت الکترونیک در جهان سوم باید وضعیتهای منحصر بفرد و مشخص را هماهنگ کند . مانند نیازها و موانع . اینها ممکن است شامل یک فرهنگ دائم شفافی شود که فاقد شالوده است ، فاسد است ، سیستم آموزشی ضعیفی دارد و در آن شانس دست یابی به تکنولوژی مساوی نیست . بسیاری اوقات کمبود منافع و تکنولوژی با کمبود دسترسی به تخصص و اطلاعات مخلوط می شود.

مقاله نقشه راه برای دولت الکترونیکی در جهان در حال توسعه

قیمت : 3000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه ویژگی های جغرافیایی روستای چاه ملک

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه شناخت ویژگی های طبیعی و جغرافیایی روستای چاه ملک

    دسته :

    جغرافیا

    فرمت/ورد تعداد صفحات 65
    قیمت : 4000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه شناخت ویژگی های طبیعی و جغرافیایی روستای چاه ملک :

پروژه شناخت ویژگی های طبیعی و جغرافیایی روستای چاه ملک

فهرست

عنوان

مقدمه………………………………….. ۱

فصل اول: ویژگی های عمومی شهرستان مورد مطالعه

۱-۱ وسعت و موقعیت شهرستان نائین……………………………….. ۳

۲-۱ بررسی جمعیت و پراکندگی آن در شهرستان نائین   ۵

۱-۲-۱ ساخت جنسی و سنی……………………. ۶

۲-۲-۱ مهاجرت……………………………. ۶

۳-۱ سواد……………………………….. ۷

۱-۳-۱ آموزش…………………………….. ۸

۴-۱ دین………………………………… ۸

۵-۱ بهداشت و درمان در شهرستان نائین……….. ۸

۶-۱ وضع فعالیت………………………….. ۹

۷-۱ بررسی کشاورزی……………………….. ۹

۸-۱ بررسی دامداری در شهرستان……………… ۱۰

۹-۱ زمین شناسی و توپوگرافی منطقه………….. ۱۰

۱۰-۱ بررسی منابع آب شهرستان………………. ۱۱

فصل دوم: شناسایی منطقه مورد مطالعه(حوزه نفوذ روستا)

۱-۲- تعیین حوزه نفوذ روستا با توجه به موقعیت جغرافیایی رههای ارتباطی و نحوه استفاده از خدمات…………… ۱۳

۲-۲- تحولات جمعیتی در حوزه نفوذ روستا………. ۱۵

۱-۲-۲- حجم و رشد جمعیت…………………… ۱۵

۲-۲-۲- تعداد و بعد خانوار………………… ۱۶

۳-۲- بررسی وضعیت اقتصادی حوزه نفوذ روستا…… ۱۷

۱-۳-۲- کشاورزی(زراعت)……………………. ۱۷

۲-۳-۲- دامداری………………………….. ۱۹

۳-۳-۲- صنعت…………………………….. ۲۰

۴-۲- بررسی اجمالی منابع طبیعی خصوصاً آب در حوزه نفوذ ۲۰

۵-۲- بررسی چگونگی سوانح طبیعی نظیر زلزله، سیل در حوزه نفوذ  ۲۲

۱-۵-۲- زلزله……………………………. ۲۲

۲-۵-۲- سیل……………………………… ۲۲

۶-۲- بررسی چگونگی و نحوه عملکرد خدمات موجود در حوزه نفوذ ۲۳

۷-۲- بررسی موقعیت ایلات و عشایر در حوزه نفوذ و تأثیرات ناشی از آنها…………………………………… ۲۳

فصل سوم: ویژگی های عمومی روستای مورد مطالعه

۱-۳ بررسی منطقه مورد مطالعه با توجه به موقعیت جغرافیایی ۲۵

۲-۳ زمین شناسی………………………….. ۲۵

۱-۲-۳ چینه شناسی………………………… ۲۵

۲-۲-۳ مرفولوژی………………………….. ۲۶

۳-۲-۳ اراضی کوهستانی…………………….. ۲۶

۴-۲-۳ تپه ماهورهای مارنی و کنگومرایی………. ۲۶

۵-۲-۳ مخروط افکنه ها…………………….. ۲۷

۶-۲-۳ شبکه آب راهه ها……………………. ۲۷

۷-۲-۳ واحد تپه های ماسه………………….. ۲۷

۳-۳ بررسی وضعیت اقلیمی منطقه مورد مطالعه…… ۲۸

۱-۳-۳ درجه حرارت………………………… ۲۸

۲-۳-۳ باد………………………………. ۳۰

۳-۳-۳ میزان بارندگی و رطوبت در روستا………. ۳۰

۴-۳-۳ رطوبت منطقه مورد مطالعه…………….. ۳۲

۴-۳ شناخت و بررسی علل پیدایش روستا………… ۳۲

۵-۳ وجه تسمیه روستا……………………… ۳۲

۶-۳ تحولات جمعیتی و نیروی انسانی روستای چاه ملک ۳۳

۱-۶-۳ حجم و رشد جمعیت……………………. ۳۳

۲-۶-۳ ساختار سنی………………………… ۳۵

۳-۶-۳ ساختار جنسی……………………….. ۳۵

۴-۶-۳ بررسی مهاجرت روستا…………………. ۳۶

۷-۳ مطالعه سواد و آموزش………………….. ۳۷

۸-۳ تعیین محدوده اراضی کشاورزی و منابع طبیعی روستا  ۳۹

۱-۸-۳ محدوده اراضی کشاورزی……………….. ۳۹

۹-۳ بررسی منابع تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی روستا   ۴۰

۱-۹-۳ آب آشامیدنی روستا………………….. ۴۰

۲-۹-۳ آب زراعی روستا…………………….. ۴۱

۱۰-۳ بررسی وضعیت معیشتی روستا شامل فعالیتهای کشاورزی، دامداری، صنایع و………………………………… ۴۱

۱۱-۳ انواع محصولات زراعی و سطح زیر کشت آنها     ۴۱

۱-۱۱-۳ میزان عملکرد زراعی…………………. ۴۲

۱۲-۳ دامداری……………………………. ۴۲

۱۳-۳ صنعت………………………………. ۴۳

۱۴-۳ توزیع جمعیت در سن فعالیت ها………….. ۴۳

۱۵-۳ بررسی چگونگی مالکیتها نحوه تملک اراضی روستا ۴۴

۱۶-۳ بررسی شبکه های ارتباطی شامل: سطح بندی شبکه ها، تعیین طول و عرض معابر و…………………………… ۴۶

۱۷-۳ بررسی تأسیسات آب آشامیدنی، برق، و….     ۴۸

۱-۱۷-۳ برق………………………………. ۴۹

۱۸-۳ نحوه دفع آبهای سطحی…………………. ۴۹

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و ارائه پشنهادات

۱-۴ برآورد کمبودهای اساسی حوزه نفوذ روستا در زمینه خدمات رفاهی، تأسیسات و سطح بندی آن……………………… ۵۱

۲-۴ پیش بینی عملکرد اقتصادی روستا در آینده     ۵۱

۳-۴ تجزیه و تحلیل و پیش بینی جمعیت آینده روستا ۵۳

۴-۴ بررسی مشکلات موجود در توزیع خدمات عمومی و زیر بنایی در سطح روستا………………………………….. ۵۴

۵-۴ تجزیه و تحلیل شبکه های ارتباطی داخل روستا با توجه به نقش و نحوه عملکردی مراکز محلات و تعیین تنگناهای ارتباطی موجود و پیش بینی ارتباط صحیح و منطقی در کلیه نقاط روستا……………… ۵۵

۶-۴ بررسی سرانه های موجود، پیشنهادی و تعیین کمبودهای خدماتی و مسکن…………………………………… ۵۶

۷-۴ تعیین محدودیتهای و امکانات توسعه فیزیکی و پیش بینی جهت توسعه فیزیکی روستا………………………. ۶۱

۱-۷-۴ محدودیتهای توسعه فیزیکی…………….. ۶۱

۲-۷-۴ امکانات توسعه فیزیکی……………….. ۶۱

۳-۷-۴ جهت توسعه فیزیکی روستا……………… ۶۲

۸-۴ پیشنهاد معیارها و ضوابط کلی طراحی کالبدی روستا اعم از بافت و مسکن با توجه به مطالعات طبیعی و سیاسی……. ۶۲

۱-۸-۴ ضوابط کلی طراحی کالبدی بافت…………. ۶۲

۲-۸-۴ ضوابط کلی مسکن…………………….. ۶۳

منابع و مآخذ……………………………. ۶۴

فهرست جداول

عنوان

جدول شماره ۱- تعداد آبادیهای شهرستان نائین به تفکیک بخش و دهستان…………………………………. ۴

جدول شماره ۲- تعداد آبادیهای دارای سکنه و خالی از سکنه شهرستان نائین………………………………….. ۵

جدول شماره ۳- ساخت جنسی و سنی…………….. ۶

جدول شماره ۴: دو محصول عمده تولید شده و ظرفیت تولید آن در شهرستان نائین…………………………… ۱۰

جدول جمعیت و نرخ رشد آن در حوزه نفوذ روستا     ۱۶

جدول وضعیت تعداد خانوار و بعد خانوار در حوزه نفوذ   ۱۷

جدول سطح زیر کشت و عملکرد محصولات زراعی در حوزه نفوذ ۱۹

جدول منابع آب دهستان به تفکیک نوع منابع و روستا ۲۰

جدول شماره ۷: میانگین دماه ماه های سال در طول دوره ۱۷ ساله روستای چاه ملک آمار هواشناسی خور سال۷۵…….. ۲۹

جدول شماره ۸: میانگین بارش در طول ماههایی که بیشترین بارش را دارند………………………………….. ۳۱

جدول شماره ۹: حداکثر ریزش نزولات جوی در ۲۴ ساعت و دوره بازگشت آن در منطقه مورد مطالعه آمار شناسی خور سال ۷۵  ۳۱

جدول شماره ۱۰: متوسط بعد خانوار در روستای چاه ملک   ۳۴

جدول شماره ۱۱: جمعیت و نرخ جمعیت در روستای چاه ملک- ۱۳۸۵ ۳۴

جدول شماره ۱۲: ترکیب سنی جمعیت روستا در سال ۷۰  ۳۵

جدول شماره ۱۳: تعداد زنان شوهردار در روستا- فروردین ۸۶   ۳۶

جدول شماره ۱۴: نوع مصالح ساختمانی موجود در روستای چاه ملک   ۴۶

جدول شماره ۱۵: کیفیت ابنیه و سازه های روستای چاه ملک ۴۶

جدول شماره ۱۶: مساحت و اهمیت هر یک از سلسله مراتب شبکه راه های موجود در روستای چاه ملک………………….. ۴۸

جدول شماره ۱۷ تعداد شاغلین در وضع پیشنهادی و تعداد فرصت شغلی ایجاد شده……………………………………….. ۵۲

جدول شماره ۱۸ پیش بینی جمعیت روستا تا سال ۱۳۹۵ با نرخ رشد ۱ درصد   ۵۴

جدول شماره ۱۹ کاربری اراضی وضع موجود و پیشنهادی روستا چاه ملک ۵۹

مقدمه

طبق ماده ۲ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری روستا واحد مبدأ تقسیمات کشوری است که از لحاظ محیطی زیستی (وضع طبیعی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی) همگن بوده که به حوزه و قلمرو معین ثبتی یا عرض مستقل که حداقل تعداد ۲۰ خانوار یا صد نفر اعم از متمرکز یا پراکنده در آنجا سکونت داشته باشند و اکثریت ساکنان دائمی آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم یکی از فعالیت های کشاورزی، دامداری، باغداری به طور اعم و صنایع روستایی روستایی و صید یا ترکیبی از این فعالیت های اشتغال داشته باشند و در عرف به عنوان ده، آبادی یا قریه نامیده شده است[۱]. عدم توجه به فضاهای روستایی بی توجهی به توان و امکانات تولیدی نواحی روستایی از نظر داده های محیطی و نیروی استانی پرتوان این نواحی می باشد. برای رسیدن به توسعه ها ناگزیر به برنامه ریزی و توسعه روستایی می باشیم.[۲]

در این تحقیق سعی بر این است تا به شناختی اجمالی از روستای چاهملک دست پیدا کنیم.

در فصل اول به ویژگی های عمومی شهرستان مورد مطالعه پرداخته و در فصل دوم به شناسایی منطقه مورد مطالعه (حوزه نفوذ روستا) و همچنین در فصل سوم ویژگی های عمومی روستای مورد مطالعه را مورد ارزیابی قرار می دهیم و در آخر به تجزیه و تحلیل و ارائه پیشنهادات می پردازیم.

[۱]. راهنمای جامع مدیریت روستایی، انتشارات معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، تهران، ص۲۰

[۲] . همان، ص۲۲

پروژه شناخت ویژگی های طبیعی و جغرافیایی روستای چاه ملک

قیمت : 4000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه بررسی جایگاه گردشگران مشهد

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه بررسی جایگاه اجتماعی اقتصادی گردشگران در شهر مشهد

    دسته :

    علوم اجتماعی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 61
    قیمت : 4000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بررسی جایگاه اجتماعی اقتصادی گردشگران در شهر مشهد :

پروژه بررسی جایگاه اجتماعی اقتصادی گردشگران در شهر مشهد

فهرست مطالب
چکیده۱
فصل اول :کلیات۲
۱-۱-مقدمه۳
۱-۲-اهداف۵
۱- ۳فرضیات۵
فصل دوم: پیشینه نگاشته۶
۲-۱-مقدمه۷
۲-۲-مطالعات داخلی۷
۲-۲-۱- گردشگری۷
۲-۲-۲-بررسی جایگاه اجتماعی- اقتصادی گروه های مختلف جامعه۱۳
فصل سوم: روش تحقیق۱۸
۳-۱-مقدمه۱۹
۳-۲-روش و ابزار جمع آوری اطلاعات۱۹
۳-۳-جامعه آماری۱۹
۳-۴- روش نمونه گیری و حجم نمونه۲۰
۳-۵-مدل مورد استفاده در این مطالعه۲۰
فصل چهارم: نتایج و بحث۲۲
۴-۱- مقدمه۲۳
۴-۲- بررسی ویژگیهای گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد۲۳
۴-۲-۱ توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب سن۲۳
۴-۲-۲ توزیع گردشگران مورد مطالعه مشهد بر حسب جنسیت ۲۴
۴-۲-۳  توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب تحصیلات۲۴
۴-۲-۴ – توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب نوع  شغل۲۵
۴-۲- ۵- توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر اساس استان محل سکونت۲۶
۴-۲-۶-  توزیع گردشگران  مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب فاصله شهرستان محل
سکونت تا مشهد (کیلومتر

۴-۲-۷-  توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب تعداد افراد خانوار۲۸
۴-۲- ۸- توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر حسب درآمد سالانه خانوار۲۹
۴-۲- ۱۰- توزیع گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد بر اساس مدت اقامت۳۰
۴-۲-۱۱- توزیع گردشگران مورد مطالعه شهر مشهد بر حسب تعداد  سفر به مشهد    ۳۱
۴-۳- بررسی اهداف گردشگران مورد مطالعه  از سفر به شهر مشهد ۳۲
۴-  بررسی نحوه هزینه کرد گردشگران مورد مطالعه در شهر مشهد-۴    ۳۲
۴-۵-  بررسی میزان آگاهی گردشگران مورد مطالعه ازمکانهای سیاحتی و تفریحی در شهر مشهد

۴-۶-میزان بازدیدگردشگران مورد مطالعه از موزه ها و مکانهای تاریخی شهر مشهد۳۴
۴-۷- بررسی میزان بازدید گردشگران در شهر مشهد از مکانهای تفریحی و ییلاقی ۳۵
بررسی میزان رضایتمندی  گردشگران مورد مطالعه از سفر به مشهد۸-۴    ۳۶
۴-۹-نتایج تخمین مدل تعداد دفعات سفر گردشگران به مشهد۳۷
۴-۱۰- بررسی مشکلات گردشگران مورد مطالعه در سفر به شهر مشهد۴۱
۴-۱۱-

بررسی پیشنهادات گردشگران مورد مطالعه جهت بهبود وضعیت گردشگری در شهر

مشهد۴۲
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات۴۶
۵-۱-مقدمه۴۷
۵-۲- نتایج۴۷
۵-۳-پیشنهادات۴۸
پرسشنامه۵۲
منابع۵۷

چکیده

صنعت گردشگری دارای آثار اقتصادی و اجتماعی قابل ملاحظه ای می باشد، ایجاد اشتغال و دستیابی به درآمد ارزی پایدار و مناسب و همچنین شناخت متقابل فرهنگی از آثار اقتصادی و اجتماعی این صنعت است.کشور ایران دارای پتانسیل های عظیم تاریخی، طبیعی و مذهبی است که در بخش جاذبه های مذهبی آن،  شهر مشهد به عنوان بزرگترین قطب گردشگری شناخته شده است.

هدف اصلی این پژوهش بررسی آثار اقتصادی و اجتماعی گردشگران شهرمشهد بوده است. روش جمع آوری اطلاعات بر مبنای کتابخانه ای،  اسنادی و نیز میدانی(پرسشنامه) بوده و جهت تحلیل داده ها از نرم افزارEviews  وExcel استفاده شده است. در این راستا نتایج به دست آمده از تخمین مدل تعداد دفعات سفرگردشگران به مشهد بیانگرآن بوده است که متغیر تعداد افراد خانوار گردشگران مشهد بیشترین تاثیر و به ترتیب متغیرهای سن گردشگر، میزان آگاهی گردشگران از مکانهای تاریخی ، وسیله حمل و نقل گردشگر به مشهدو درآمد ماهانه گردشگران مشهد ، کمترین تاثیر را بر تعداد سفر گردشگران به مشهد داشته اند.

پروژه بررسی جایگاه اجتماعی اقتصادی گردشگران در شهر مشهد

قیمت : 4000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]