با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله فرایند زمانی وعملیاتی مدیریت بحران ناشی از زلزله
تحقیق حاضر در رابطه با بحران می باشد. ابتدا به تعریف بحران و انواع آن پرداخته شده است. بحران را میتوان شرایطی غیرعادی دانست که درآن مشکلات ناگهانی و پیش بینی ناپذیر پدید می آیند و درچنین شرایطی ضوابط و هنجارها و قوانین مرسوم دیگر کارساز نیستند.در ادامه در مورد مدیریت بحران بحث می کند که مدیریت بحران دربرگیرنده ی یک سری عملیات و اقدامات پیوسته و پویا بوده و به طور کلی براساس تابع کلاسیک مدیریت که شامل برنامه ریزی، سازماندهی، تشکیلات، رهبری و کنترل است. استوار میباشد. درواقع در مدیریت بحران معمولاٌ چندین سازمان مختلف دگیرانجام وظایفی می شوند که باید با هماهنگی کامل نسبت به پیشگیری ازبحران، کاهش اثرات آن و آمادگی لازم اقدام نمایند. هم چنین سازمان های مربوطه باید به نحود مطلوبی نسبت به انجام تمهیدات لازم وضروری و همچنین بهبود امور و اوضاع بعد از بروز بحران اقدام به عمل آورند.
برنامه ریزی برای کنترل بحران ازچهار مرحله تشکیل می شود:
الف – نخست باید حوادث ناگوار پیش بینی شوند،
ب- پس باید برنامه های اقتضایی تنظیم گردند،
ج- پس ازآن باید گروه های مدیریت بحران آموزش داده شوند و سازماندهی گردند،
د- و سرانجام باید برای تکمیل برنامه ها، به صورت عملی تمرین شود.
هربحران درزمانبندی های مختلف فرایند برنامه ریزی مدیریت بحران از نظر زمانی و عملیاتی به صورت زیر تقسیم بندی می شود:
۱-قبل از بحران ۲-آغاز بحران (حین حادثه) ۳-حین بحران ۴-پس از بحران
سپس در مورد اهمیت شهر تهران و اینکه چه بحران هایی شهر تهران را تهدید می کند، توضیحاتی داده شده است.
سپس ساختار های آسیب پذیر تهران را بین می کند که این موضوع که درصورت وقوع بحران خصوصاً بحران زلزله درتهران> چه ساختارهایی آسیب خواهد دید> درپژوهش های مختلف و با دیدگاه های گوناگون بیان شده است. درمجموع تمام این نظرات به یک موضوع مشترک دربین شهراشاره دارد اما نحوه ی دسته بندی آن ها متفاوت است.دراین تحقیق سعی براین شده است که دو مورد ازاین نظرات گفته شود.
دیدگاه اول:
اثرات ناشی از زلزله درتمامی ابعاد زندگی بشر رسوخ می کند و به همین دلیل او را به مقابله با خود فرا می خواند. این اثرات به صورت آسیب های جانی- مالی واجتماعی نمایان میشود که تمام این اثرات زیانبار این پدیده ی طبیعی به بحران زمین لرزه می شود. دراین راستا تاثیر این بحران برانسان ها> جامعه> زیستگاه انسان ها و جوامع انسانی قابل تامل است.
با توجه به بررسی های انجام شده درعلم شهرسازی سیستم های شهری متاثر از ۶ نوع تخریب و آسیب ناشی ازبحران زمین لرزه است. که این موارد آسیب های انسانی> کالبدی> فرهنگی –اجتماعی> اقتصادی> مدیریتی سازمانی زیست محیطی رادر بر می گیرد.
واژه های کلیدی: بحران، شهر تهران، مدیریت بحران، بحران زلزله
۱-۱: بحران ۶
۱-۱-۱: انواع بحران ۸
۱-۱-۲: آثار وخصوصیات بحران ۹
۱-۱-۳:بحران زلزله ۱۱
۱-۱-۳-۱: ماهیت بحران زلزله ۱۴
۱-۲: مدیریت بحران ۱۴
برنامه ریزی برای کنترل بحران ازچهار مرحله تشکیل می شود ۱۹
۱-۲-۱-۲: آغاز بحران (حین حادثه): ۲۴
۱-۲-۱-۳: حین بحران ۲۵
II) آغاز بحران ۲۶
۳٫۴) راهبردهایجامع پیشنهادی مدیریت بحران ناشی از زلزله ۲۷
۳٫۵) فعالیتها و اقدامات مربوط به مدیریت و بحران ناشی از زلزله و خطمشیهای اجرایی. ۲۷
۳٫۲٫۳) اثرات زلزله برجامعه انسانی ۲۸
۲-ازبین رفتن یاکاهش سطح خدمات عمومی شامل ۳۰
III)حین بحران ۳۴
IV) پس از بحران ۳۶
۱-۲-۳: ماهیت بحران زلزله ۳۹
۱-۲-۲: چرخه مدیریت بحران ۴۱
۱-۲-۲-۱:پیشگیری از بحران ۴۱
۱-۲-۲-۲: کاهش اثرات مخرب بحران ۴۲
۱-۲-۲-۳: آمادگی ۴۴
۱-۲-۲-۵: بهبودی و بازسازی ۴۶
۱-۲-۲-۶: توسعه ی عمرانی ۴۷
۱-۲-۴: منابع دولتی مدیریت بحران ۴۹
گروه های عملیاتی عبارتند از ۵۰
۲-۱: اهمیت شهر تهران ۵۳
۲-۳: چه بحران هایی تهران را تهدید می کند ۵۵
۳-۳: بررسی وضعیت لرزه خیزی تهران ۵۶
۲-۴: آسیب پذیری شهر تهران ۶۰
۲-۴-۱: عوامل موثر درپیدایش آسیب پذیری ۶۳
۲-۴-۱-۱: گسترش شهرنشینی ۶۳
۲-۴-۱-۲: رشد جمعیت ۶۴
۲-۴-۱-۳: گسترش فقر ۶۵
۲-۴-۱-۴: تغییرات فرهنگی ۶۵
۲-۴-۱-۵: فقدان آگاهی ونبوداطلاعات ۶۶
۲-۴-۲: ساختار های آسیب پذیر تهران ۶۷
۲-۴-۲-۱: دیدگاه اول ۶۷
الف-اثرات زلزله بر انسان ۶۷
ب: اثرات زلزله برزیستگاه انسان ۶۸
ج: اثرات زلزله برجامعه انسانی ۶۹
۲-۴-۲-۲: دیدگاه دوم ۷۰
الف- آسیب های انسانی ۷۱
ب-آسیب های کالبدی (فیزیکی) ۷۳
۳٫۲٫۲) اثرات زلزله برزیستگاه انسان ۷۸
ج) آسیب های فرهنگی اجتماعی ۸۰
د- آسیب های اقتصادی ۸۲
ه-آسیب های مدیریتی – سازمانی ۸۴
و-آسیب های زیست محیطی ۸۶
۲-۵: تجربه های تلخ زلزله های پیشین ۸۷
۴-۱: اقدامات مدیریت بحران زلزله درتهران ۹۵
منابع ۱۰۱
مقاله فرایند زمانی وعملیاتی مدیریت بحران ناشی از زلزله
قیمت : 9000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله در مورد بهره وری و عوامل آن
بیان موضوع پژوهش
بهرهوری و کاربرد وسیع این مفهوم در عرصههای گوناگون زندگی فردی و اجتماعی انسان روندی فزاینده داشته است. سوابق تاریخی نشان میدهد که برای اولین بار در سال ۱۷۶۶ میلادی در یک سند رسمی (Productiuity) با مفهوم بهرهوری، مورد استفاده قرار گرفته است. به طور کلی، بهرهوری را همان خارج قسمت ستاده به نهاده تعریف کردهاند. بهرهوری فقط در نسبت ستاده به داده خلاصه میشود و در صورتی رقمی و عددی به خود میگیرد که درک و مقایسه میزان رشد آن نسبت به قبل به مراتب سادهتر از وجوه دیگر است و از آنجا خود این نگرش هم تحت تاثیر قرار میگیرد و به بیان ساده بهرهوری می شود، “ نسبت ستاده به داده” به میزان تحقق اهداف تعریف شده، تغییر می یابد و مفهومی عمیق تر پیدا میکند. تلاش برای افزایش بهرهوری جدی ترین مبارزهای است که مدیریت در آستانه قرن بیست و یکم با آن روبروست و به نظر میرسد در عصر ما، کارآیی و بهرهوری بالاترین هدف و ارزشمندترین مقصد همه مدیران است. بهرهوری به طور معجزه آسایی موجب بالا رفتن شگرفت معیارها و کیفیت زندگی در کشورهای پیشرفته شده است و این حرکت از یک قرن پیش تا به حال همچنان ادامه دارد.
بکارگیری دانش و شیوههای ارتقا بهرهوری در بسیاری از عرصههای اجتماعی و در موارد گوناگون به منظور دست یابی به کیفیت های مورد نظر توصیه می شود. ورزش که یکی از پدیدههای محبوب عصر ما تلقی میشود نیز یکی از موضوعاتی است که در دانش بهرهوری مورد توجه میباشد. یکی از این دیدگاهها که زاویه تازهای از موضوع بهرهوری را مورد ارزیابی قرار می دهد، اندازه گیری بهرهوری در اماکن ورزشی است که کاری است تازه و بدیع.
ارتقا بهره وری اماکن ورزشی و بخش های خدماتی از این دست، نه تنها در کشور ما بلکه در سطح بینالمللی نیز در ابتدای راه خود میباشد و احتمالاً بزرگترین و دشوارترین چالشی است که مدیریت ورزشی در کشورمان در حال حاضر و در دهههای آینده باآن روبرو خواهد بود.
مستندات مربوط به تحلیل عملیات عمرانی بخش تربیت بدنی و ورزش طی ده سال ۶۷-۱۳۷۶ نشان میدهد که ۱۰۴ درصد بیش از اعتبارات مصوبهای برنامه های پنجساله اول و دوم در اختیار این بخش قرار داده شده است. این امر نشان دهنده توجه بیشتر به ایجاد و توسعه اماکن و تاسیسات ورزشی میباشد. در حالیکه همین مستندات پائین بودن استفاده از تاسیسات ورزشی در مقایسه با ظرفیتهای موجود را تاکید کردهاند. بنا به دلایل مختلف از جمله فقدان اطلاعات و آمار صحیح و دقیق ساعات بهرهبرداری و استفاده از تاسیسات ورزشی موجود در نوبت کاری مختلف در کلیه روزهای هفته و ماههای سال، نداشتن سیستم های مناسب مالی و کمبود نیروی متخصص، تاکنون تعیین و محاسبه شاخص های بهرهوری بخش ورزش در حوزه اماکن ورزشی امکان پذیر نشده است.
تعیین میزان بهرهوری اماکن، تاسیسات و تجهیزات ورزشی به شناخت و به کارگیری شاخصهای متقن و گوناگونی بستگی دارد. از این رو شناسایی و بررسی عاملها و پارامترهای موثر در بهرهوری، اولویتبندی آنها و تعیین شاخصهای بهرهوری از جمله مواردی هستند که در این تحقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اندازهگیری جزء لاینفک و به تعبیر برخی نقطه آغاز فرایند علمی مدیریت بهرهوری است اگر بخواهیم بهرهوری را در فرهنگ سازمانی جلوهگر سازیم، شرط اساسی آن، وجود ابزاری برای کنترل و نظارت بر پیشرفت، فراهم آوردن بازخورد، تعیین هدفهای قابل اندازه گیری و ارزیابی عملکرد مدیریت است. به عبارتی دیگر، اندازهگیری بهرهوری، فراهم آورنده اطلاعاتی است که امکان ارزیابی و قضاوت را پیرامون چگونگی حرکت به سوی هدف (وضع موعود) را از نقطه عزیمت و شرایط قبلی (وضع موجود) ایجاد میکند.
شاخصهای بهرهوری در بخش اماکن ورزشی به برقراری هدفهای واقعی و شناخت مراحل کنترل کمک کرده و تنگناها و محدودیتهای انجام کار را به روشنی نشان میدهد و به مدیران ورزشی کمک میکند که فعالیت های گذشته را تجزیه و تحلیل نموده و برای فعالیتهای جدید برنامهریزی کنند. بعلاوه بدون یک سیستم مناسب اندازهگیری بهرهوری در بخش اماکن ورزشی نمی توان انگیزه ها و روابط کاری را بهبود بخشید. این شاخص ها همچنین برای مقایسه بین امکان ورزشی مختلف یا بخشهای مختلف اماکن ورزشی ایجاد رقابت بین آنها بسیار مفیدند و به این علت است که اندازهگیری بهرهوری باید جز اولویتهای نخست مدیرتی اماکن ورزشی قرار گیرد. یک سیستم اندازهگیری بهرهوری جز لاینفکی از سیستم اطلاعات مدیرتی است که می تواند برای رسیدن به موازنه بین هزینهها و ارائه خدمات به کار آید. اندازهگیری بهرهوری در بخش اماکن ورزشی نشان می دهد که منابع چگونه مصرف شدهاند و توجه به کدام بخشها می تواند در افزایش بهرهوری فضای ورزشی تاثیر بیشتری داشته باشد. با اندازهگیری بهرهوری، مدیریت میتواند دریابد که آیا استراتژیهای انتخابی وی به درستی انجام میشوند یا نه؟ و یا نتایج حاصل از آنها همان نتایج مورد انتظار است یا خیر؟
اندازهگیری بهرهوری جدای از منافع استراتژیک آن کارکردهای تقویت کننده سودمند دیگری را نیز برای اماکن ورزشی در بر دارد. به طور خلاصه برخی از کارکردهای مفید اندازه گیری بهرهوری اماکن و تجهیزات ورزشی عبارتند از:
آگاه سازی
کسب اطلاع از اینکه امکان ورزشی در چه وضعیتی بوده و در چه مرحلهای از دستیابی به اهداف خود قرار گرفته است.
۲- ارزیابی مشکلات (شناسائی فرصتها و مقابله با تهدیدات)
اندازهگیری، امکان شناسایی زمینههایی که مدیریت باید توجه بیشتری به آنها بنماید را میسر میسازد.
۳- ایجاد مکانیزمی برای ارائه بازخورد
داده های حاصل از اندازه گیری باعث میشود تا کارکنان امکان ورزشی از کار لذت برند، از موفقیتها درس بیاموزند و برای غلبه بر دوران بهرهوری نامطلوب دارای انگیزه شوند.
۴- ایجاد اطلاعات برای انواع تصمیمگیریهای مدیریتی
مدیریت امکان ورزشی برای تدوین برنامههای خود به اطلاعات نیازمند است، بخش زیادی از این اطلاعات از طریق سیستمهای اندازهگیری بهرهوری فراهم میآید. پیداست که این اطلاعات به نوع شاخصها و مدلهایی وابسته ایت که در این سیستم بکار گرفته شدهاند. از آنچه که گذشت میتوان نتیجه گرفت سیستم اندازهگیری بهرهوری به عنوان یک سیستم بستر ساز، شرایطی را فراهم میآورد تا تصمیمگیران دریابند در چه وضعیتی قرار دارند و با تهیه و توسعه اطلاعات مورد اطمینان به بهبود روند بهرهبرداری از امکانات و اماکن ورزشی و به تبع آن بهبود رشد خدمات در سطوح مختلف کمک نمایند.
به نظر می رسد نبود تحقیق خاصی در این زمینه و تعیین شاخصهایی برای اندازهگیری دورهای بهرهوری در بخش اماکن ورزشی توسط مدیران، ضرورت اصلی انجام این پژوهش را تشکیل میدهند.
اهداف پژوهش
هدف کلی:
بررسی شیوههای افزایش بهرهوری اماکن، تاسیسات و تجهیزات ورزشی
اهداف اختصاصی:
تعیین عوامل اصلی موثر در بهرهوری اماکن ورزشی سازمان تربیت بدنی ا زدیدگاه مدیران اماکن ورزشی
تعیین اجزای هریک از عوامل اصلی موثر در بهرهوری اماکن ورزشی از دیدگاه مدیران اماکنورزشی
تعیین دادههای سیستم (اماکن ورزشی)
تعیین ستاندههای سیستم (اماکن ورزشی)
تعیین شاخصهای بهرهوری اماکن ورزشی
جامعه آماری
جامعه آماری پژوهش در بخش اماکن ورزشی شامل کلیه فضاهای ورزشی است که در سال ۱۳۸۱ در مالکیت سازمان تربیت بدنی میباشد. اطلاعات جمع آوری شده از استانها در خصوص تعداد فضای ورزشی در سال ۱۳۸۱ نشان می دهد که ۵۱۲۹ فضای ورزشی شامل ۲۷۵۴ فضای سرپوشیده و ۲۳۷۵ فضاهای روباز در ۲۸ استان کشور توزیع شده است.
جامعه آماری پژوهش در بخش مدیران اماکن ورزشی شامل کلیه مدیران فضاهای ورزشی سازمان تربیتبدنی میباشد که در سال ۱۳۸۲ با سازمان تربیت بدنی رابطه استخدامی دارند.
نمونه آماری
نمونه آماری پژوهش در بخش مدیران و اماکن ورزشی از روش نمونهگیری* قشربندی نسبی به دست میآید. نمونه آماری با احتساب ۱۰ درصد جامعه آماری برای مدیران اماکن ورزشی خواهد بود.
|
مقاله در مورد بهره وری و عوامل آن
قیمت : 7500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
پروژه روابط عمومی در ایران و جهان
فهرست مطالب
تعریف روابط عمومی ۱
فصل اول- اهمیت، نقش و کارکرد روابط عمومی ۲
فصل دوم – انجمن ها و نهادهای حرفه ای و تخصصی روابط عمومی در ایران و جهان ۶
هدف ۷
اهداف انجمن های روابط عمومی ۸
اهداف انجمن های روابط عمومی ۸
انواع روابط عمومی ۱۰
عوامل مؤثر در ارتقاء روابط عمومی ۱۲
انجمن های روابط عمومی در جهان ۱۳
انجمن های بین المللی روابط عمومی ۱۴
تاریخ روابط عمومی در ایران ۱۴
جمع بندی ۱۵
فصل سوم – انجمن ها و مؤسسات و شراکت های بزرگ روابط عمومی در جهان ۱۷
انجمن های جهانی روابط عمومی ۱۸
انجمن جهانی ارتباط گران بازرگانی ۱۸
انجمن های افکار عمومی ۱۹
تاریخچه AAPOR 19
انجمن جهانی افکار عمومی AAPOR 21
قسمت پنجم ۲۳
اکثریت لازم برای مذاکره ۲۳
قسمت ششم ۲۴
قسمت هفتم ۲۴
انجمن اجرایی ۲۴
اعضا ۲۶
انجمن اجرایی و کمیته ها ۲۷
قسمت اول ۲۷
قسمت دوم ۲۷
رای دادن و هدایت تجارت ۳۰
خزانه و سرمایه ۳۱
زبان ۳۱
نمادهای روابط عمومی در ایالات متحده امریکا ۳۱
انجمن روابط عمومی آمریکا ۳۱
روابط عمومی در قاره آسیا ۳۲
روابط عمومی در قاره اروپا ۳۲
روابط عمومی در قاره افریقا ۳۳
فصل چهارم-روابط عمومی سیاره ای ۳۴
روابط عمومی در عصر حاضر ۳۵
جهانی شدن روابط عمومی ۳۵
آینده روابط عمومی ۳۶
جایگاه روابط عمومی در ایران ۳۷
روابط عمومی در هزاره سوم ۳۸
جمع بندی ۴۳
فصل پنجم-مفهوم مدیریت و روابط عمومی ۴۵
مقدمه ۴۶
ویژگی های یک مدیر روابط عمومی اندیشمند ۴۶
کاستی های مدیریت روابط عمومی ۴۸
جمع بندی ۴۹
فصل ششم- کاربرد اینترنت در روابط عمومی ۵۲
پست الکترونیکی ۵۶
مجله الکترونیک ۵۶
برد الکترونیکی ۵۷
تلفن گویا ۵۷
مجله ویدئویی ۵۸
ماهواره ۵۸
نتیجه گیری ۵۹
پیشگفتار
شاید سخن گفتن مکرر درباره اهمیت کار روابط عمومی از یک سو و مشکلات و ضعف ها و ناتوانی های روابط عمومی موجود از سوی دیگر در نگاه اول ملال آور به نظر برسد اما بی تردید ارائه الگوی مناسب برای توسعه روابط عمومی در ایران مستلزم برسی و کنکاش در آن و بهره مندی از جدیدترین نظریه هاست که اگر با تجربه های حرفه ای دست اندارکاران همراه شود میتواند الگوی ایده آل روابط عمومی در ایران را بدست دهد.
مقدمه
تعریف روابط عمومی
جی ای گرونیک نظریه پرداز معاصر روابط عمومی را مدیریت ارتباط بین یک سازمان در این رشته و همگان هایی میداند که با آن سروکار دارند.
رکس هارلو که از پیشقدمان روابط عمومی در جهان است و تالیفات گوناگونی در این رشته دارد این تعریف را پیشنهاد میکند:
روابط عمومی عبارت است از دانشی که بوسیله آن سازمان ها آگاهانه میکوشند به مسئولت اجتماعی خویش عمل نمایند تا بتوانند تفاهم و پشتیبانی کسانی را که برای مؤسسه اهمیت دارند بدست آورند.
درواقع روابط عمومی هنری است که به کمک آن میتوان مؤسسه، سازمان و فرد مورد علاقه و احترام کارمندان، مشتری ها و مردمی که با آن سروکار دارند قرار داد. روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است. عملی است ممتد، مداوم و طرح ریزی شده که از طریق آن افراد و سازمان ها میکوشند تا تفاهم و پشتیبانی کسانی را که با آنها سروکار دارند بدست آورند.
پروژه روابط عمومی در ایران و جهان
قیمت : 6000 تومان