با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
چکیده :
اثر بخش بودن فعالیت های مدیریت، به تمایلات افراد درون سازمان در انجام وظایف محوله آنها بستگی دارد؛ از سوی دیگرهمه رفتارهای افراد هدفداراست. در واقع، دو عامل رفتار را شکل می دهد: یکی انگیزه و دیگری هدف. از این رو، انگیزه داشتن کارکنان برای انجام وظایف، و همسویی اهداف فردی با اهداف سازمان نقش اساسی در موقعیت سازمانی دارند. اهمیت و جایگاه سبک مدیریت و کمک به سیستم اداری و نیروی کار آفرین باعث می شود که مدیر کل محترم کمیته امداد امام خمینی استان خراسـان رضوی، معاونین و رؤسای ادارهای مستقر در اداره کل را از نگرانی در مجموعه پــرسنلی وکاهش تخلفات اداری و همچنین بالا رفتن جلب رضایت مندی ارباب رجـوع یاری نقش تصمیم گیری ۱- نقش کار آفرینی: در این نقش مدیر برای ایجاد تغییر و تحول در سازمان، به تحقیق و بررسی میپردازد. در واقع مدیر در این نقش با میل و رغبت منشـاء تغییر در داخل سازمان میباشد. ۲- نقش تنش زدایی: در این نقش هر گاه سازمان با تشنجات و مسائل ناگهانی روبرو میشود مدیران مسئول ارائه راه حل و اقدامات اصلاحی میباشند. ۳- نقش تخصیص دهنده منابع: مسئولیت تخصیص دادن انواع منابع سازمان بـــرعهده مدیران است. برنامه ریزی، دادن درخواست، بودجه بندی و برنامه ریزی امور کارکنان سازمان از این قبیلاند. ۴- نقش مذاکره کننده: در این نقش مدیر در مذاکرات و انعقاد قراردادها، نقش نمایندگی سازمان را بر عهده دارد. (رابینز،۱۳۷۷) پژوهشگر در ادامه سه فرضیه عنوان نمود که عبارتند از: ۱- سبک مدیریت برسیستم اداری وباعث شور ونشـاط در روحیه پرسنل می گردد. ۲- سبک مدیریت باعث بالارفتن انگیـزش کارکنان در جهت بهبود امور محوله و جلب رضایت مندی ارباب رجوع می شود. ۳- سبک مدیریت بر اهداف سازمان تأثیرگذار است. در بررسی و تجزیه وتحلیل فرضیه اول، ۲۸درصد از نمونه ها گزینه بسیار خوب، ۴۵درصد گزینه خوب، ۱۲ درصد گزینه متوسط و ۱۵ درصد گزینه بد را انتخاب نموده اند. بنا براین ۸۵ درصد از نمونه ها گزینه های بسیار خوب، خـوب و متوسط را انتخاب کرده اند. نتیجه می گیریم که سبک مدیریت بر سیستم اداری و باعث شور ونشاط در روحیه پرسنل می گردد. پس فرضیه اول تائید می شود. در پاسخ فرضیه دوم که سبک مدیریت باعث بالارفتن انگیـزش کارکنان در جهت بهبود امور محوله و جلب رضایت مندی ارباب رجوع می شود.رابطه معنی داری وجود دارد. در بررسی و تجزیه وتحلیل فرضیه دوم، ۳۹درصد از نمونه ها گزینه بسیار خوب، ۵۱ درصد گزینه خوب، ۶ درصد گزینه متوسط و۴ درصد گزینه بد را انتخاب نموده اند. بنا براین ۹۶ درصدازنمونه ها گزینه های بسیار خوب،خوب ومتوسط راانتخاب کرده اند.
نتیجه می گیریم که سبک مدیریت باعث بالارفتن انگیـزش کارکنان در جهــــت بهبود امور محوله و جلب رضایت مندی ارباب رجوع می شود. پــــس فرضیه دوم تائیـد می شود. در پاسخ فرضیه سوم که سبک مدیریت بر اهداف سازمان تأثیرگذاراست. رابطه معنی داری وجود دارد. در بررسی و تجیه وتحلیل فرضیه سوم،۴۴درصد از نمونه ها گزینه بسیار خوب، ۴۷ درصد گزینه خوب، ۵ درصد گزینه متوسط و۴ درصد گزینه بــد را انتخاب نموده اند. بنا براین ۹۶ درصد از نمونه ها گزینه های بسیار خوب، خوب و متوسط را انتخاب کرده اند. نتیجه می گیریم که سبک مدیریت براهداف سازمان تأثیرگذار است. پــس فرضیه سوم تائید می شود. پژوهشگر در این زمینه با محدودیت هایی مواجه بوده است کــــه از آن جمله : محدودیت زمانی جهت تحقیق، نبود کتابخانه مجهز و در دستـــــــرس نبودن کتاب ها ومنابع، وجود مشغله کاری که فرصت تحقیق دقیقتر را میسر نمی کرد، محدود بودن جامعه آماری و جامعه نمونه، عدم ارائه بعضی پاسخ های منطقی درپرسش نامه وهزینه های بالای تایپ وتکثیر تحقیق بوده است. همچنین جهت تاثیر گذاری بیشتر و پربارتر شدن این موضوع کار در عرصه پیشنهاداتی را پرسنل کمیته امداد امام خمینی منطقه یک مشهد و پژوهشگر ارائه نمودند که از آن جمله پیشنهاد می گردد از همکاران بطوری استفاده شود که در پست خود علاقه داشته باشند. پیشنهاد می گردد تمهیدات تفریحی و رفاه پرسنل جهت شادابی بیشتر در کار انجام شود. پیشنهاد می گردد جهت بالا رفتن کیفیت کار و امور محوله پرسنل آموزشهای بیشتری برگزار گردد.و..
فهرست مطالب:
عنوان
مقدمه
– بیان مسئله
بیان اهداف تحقیق
ضرورت های اهمیت تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعریف مفاهیم و واژه ها
فصل دوم
بررسی مبانی نظری و تئوری,
بررسی تحقیقات گذشته,
اجزای موثر در مهارت انسانی,
انگیزش
تکریم ارباب رجوع
مدیریت از دیدگاه امام علی (ع)
موقعیت جغرافیایی و تاریخی شهر مقدس مشهد
فصل سوم
روش تحقیق
جامعه آماری
جامعه نمونه آماری
ابزار تحقیق و روش جمع آوری اطلاعات
روش تجزیه و تحلیل، تعیین اعتبار ابزار جمع آوری داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل سوال ها
بررسی و تجزیه و تحلیل فرضیه ها
فصل پنجم
خلاصه تحقیق
محدویت های تحقیق
پیشنهادها
پیوست ها
– پرسش نامه
عکس
منابع تحقیق
پروژه رشته مدیریت فعالیت های مدیریت
قیمت : 5000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله نظریة سیستمها در مدیریت
فهرست:
محیط سیستم
اهمیت و هدف از نظریة سیستمها,
مقدمات طرز فکر سیستمی,
تعلیق عقاید شخصی,
قبول محدودیت فکری و تصوری,
مشخصات عمومی سیستمها,
وارده ، فرآیند ( عملیات ) صادره,
تعادل
مقدمه
نظریه سیستمها به مفهوم عام خود در واقع کاملترین و جدیدترین چارچوب فکری است که بشر امروزی در راه کشف حقایق و تمیز خطا از صواب برای خود ساخته است . این منطق محصول عمر انسان متمدن است که مرحلة تکامل خود را از دوران قبل از میلاد شروع کرده است . اگر چه اصولاً پیشرفت نحوة تفکر : سیر تکاملی داشته است ، ولی به منظور توجیه موضوع از سه مرحلة جهشی به ترتیب زیر می توان سخن به میان آورد :
۱ـ مرحلة منطق ارسطویی،
۲ـ مرحلة منطق تجربی ،
۳ـ مرحلة منطق سیستمی ،
منطق ارسطویی
منطق ارسطو یا طرز فکر ارسطویی خود در واقع سنتز یا ترکیب کاملی از منطق سقراط و افلاطون است . اساس کار سقراط ( اوایل قرن پنجم قبل از میلاد ) مبتنی بر استقرا بود ، یعنی در هر باب با بررسی موارد مختلف و جزئی تدریجاً به کلیات می رسید و پس از استقرا به شیوة قیاس می رفت که برعکس استقرا بررسی قضایا از کل به جزء است . اعتقاد بر این است که روش استدلال مبتنی بر تصورات کلی را سقراط به افلاطون و ارسطو آموخت و به همین علت است که او را مؤسس فلسفة مبتنی بر کلیات عقلی می دانند .
اساس فلسفة افلاطون ( اوایل قرن چهارم قبل از میلاد ) تقریباً در قطب مخالف طرز فکر سقراط است ، به این صورت که به نظر افلاطون محسوسات ظواهرند ، نه حقایق و گذرنده اند و نه باقی و علم (آگاهی ) بر آنها تعلق نمی گیرد ، بلکه علم به دنیای معقولات تعلق می گیرد ، به این معنی که چه مادیات مانند حیوان و جماد ، چه معنویات مانند عدالت ، ظلم و غیره اصل و حقیقتی دارند که به حواس درک نمی شوند و تنها عقل آنها را در می یابد و می توان آن را صورت یا مثال نامید و هر چیزی مثالش حقیقت دارد و آن یکی است ، مطلق و غیر قابل تعییر و فارغ از زمان و مکان و ابدی وکلی . بنابراین پدیده های اطراف ما که به ذهن میرسند پرتو یا انعکاس از مثل ( جمع مثال ) خود می باشند و نسبتشان به حقیقت مانند نسبت سایه است به صاحب سایه .
مقاله نظریة سیستمها در مدیریت
قیمت : 5500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله نگرشی نوین به نظریات سازمان و مدیریت در جهان امروز
مقدمه. ۱
فصل اول.. ۲
پیش نوین گرایی.. ۲
عهد قدیم. ۳
سومریها ۳
مصر باستان.. ۴
چین باستان.. ۴
یونان باستان.. ۵
سقراط.. ۵
افلاطون.. ۵
ارسطو. ۶
ایران باستان.. ۶
مدیریت بعد از اسلام. ۶
جمعبندی ویژگیهای دوره پیشنوینگرایی.. ۷
فصل دوم. ۹
نوین گرایی در مدیریت.. ۹
خصوصیات قرون وسطی.. ۱۰
مدرنیسم: ۱۱
دستاوردهای مدرنیسم. ۱۱
تئوری سیستمها ۱۳
ویژگی سیستم: ۱۳
انواع سیستم. ۱۳
ویژگیهای تئوری: ۱۴
فصل سوم. ۱۶
پسانوین گرایی در مدیریت.. ۱۶
مفهوم و فلسفه پسانوینگرایی.. ۱۷
سازمان از دیدگاه پسامدرنیسم: ۱۷
اساس تفکر سازمانهای مدرنیسم عبارت بودند از: ۱۷
پست مدرنیسم در مدیریت.. ۱۸
مقایسه بین مدرنیسم و پست مدرنیسم. ۱۹
فصل چهارم. ۲۰
بصیرت و عمل.. ۲۰
لزوم و اهمیت بینش (چشمانداز). ۲۱
عناصر مؤثر در بصیرت: ۲۲
ویژگیهای بصیرت.. ۲۲
اهمیت بصیرت: ۲۳
رابطه بصیرت و عمل در نظام آموزشی.. ۲۴
ویژگیهای مدیریت آیندهنگر. ۲۴
سطوح بینش… ۲۴
فصل پنجم. ۲۶
سازمان های مجازی.. ۲۶
ویژگیهای سازمان مجازی.. ۲۷
ادارات مجازی و سازمان مجازی و انواع آن.. ۲۸
دانشگاه مجازی.. ۲۹
دانشگاه مجازی در مقابل دانشگاه واقعی.. ۳۰
ساختار دانشگاه مجازی.. ۳۰
فصل ششم. ۳۱
سازمانهای یادگیرنده. ۳۱
سازمانهای یادگیرنده. ۳۲
اهداف سازمان یادگیرنده. ۳۲
سطوح حوزههای معرفتی فراگیری سازمانی.. ۳۴
فعالیتهای سازمان یادگیرنده. ۳۴
مهارتهای لازم برای افراد در سازمان یادگیرنده. ۳۵
راهبردهای گسترش سازمان یادگیرنده. ۳۶
فصل هفتم. ۳۸
تعارض و کشمکش های سازمانی.. ۳۸
تعارض: ۳۹
اجزای تعارض: ۳۹
فلسفههای گوناگون تعارض… ۳۹
سطوح تعارض سازمانی.. ۴۰
انواع تعارض سازمانی.. ۴۱
دستهبندی دیگر از انواع تعارضهای سازمانی: ۴۱
راهبردهای مدیریت تعارض… ۴۲
فصل هشتم. ۴۳
مدیریت کیفیت جامع.. ۴۴
شاخصهای اصلی مدیریت کیفیت جامع.. ۴۴
اصول چهادهگانه مدیریت کیفیت جامع از نظر دمینگ: ۴۵
فناوریهای مدیریت و فناوریهای پشتیبانی در مدیریت کیفیت جامع.. ۴۶
مشکلات پنجگانه مدیریت کیفیت: ۴۶
فهرست منابع: ۴۷
مراحل اولیه زندگی بشر در این کره خاکی حالت طبیعی داشته است. گلههای انسانی از طریق شکار، خوشهچینی یا غارت طبیعت، زندگی میکردند. آنان با ابزارسازی از دوره غارت طبیعت به دوره تولید خوراک رسیدند و بدین ترتیب تمدن بپر آغاز گردید. بشر با اختراع خط به جمعآوری تجربیات و ثبت و ضبط آنها پرداخت. گروههای اولیه به صورت کلان و قبیلهای شکل میگیرند. وضعیت اجتماعی آنان به صورت اشتراکی[۱] بوده است. نهادهای اجتماعی عصر حاضر مثل حکومت، مدرسه، اقتصاد، علم، هنر و جنگ هم با تحول گروههای کوچک یاد شده در طول تاریخ به وجود آمدند. نهادهای اجتماعی هر کدام دارای هدف یا اهدافی هستند که نیازهای انسان را برطرف میکنند. برای نیل به اهداف نهادها، ضرورتاً سازمانهایی شکل میگیرند (گلش فومنی، ۱۳۷۹).
مدیریت پدیدهای نوظهور نیست؟ بلکه عمر آن به درازای عمر تاریخ بشری میرسد. انسان در یک پیوستار تاریخی از زندگی انفرادی به زندگی قومی و از زندگی کشاورزی به حیات مدرن صنعتی و نهایتاً به زندگی پیچیده کنونی که با عناوین عصر اتم، الکترونیک، انفجار اطلاعات و عصر آدمهای مصنوعی از آن یاد شده است، پانهاده است
مقاله نگرشی نوین به نظریات سازمان و مدیریت در جهان امروز
قیمت : 5000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
ترجمه مقاله پردازش تصاویر کامپیوتری
قیمت : 5500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
ترجمه مقاله سیستم تشخیص پلک زدن چشم برای تعامل انسان و کامپیوتر
قیمت : 8500 تومان