مقاله چدن های مقاوم به اکسیداسیون و حرارت حاوی آلمینیوم
مقدمه (۱)
چدن های خاکستری آلومینیوم دار…(۲)
چدن های داکتایل آلومینیوم دار…(۸)
ذوب و ریختگری چدن های آلومینیوم دار(۹)
کلیاتی در مورد تولید چدن های آلمینوم دار(۱۱)
اثر آلومینیوم در چدن..(۱۳)
نکات ریختگری.(۱۵)
رفتار اکسیداسیونی در دماهای بالا…(۲۰)
تجهیزات ذوب وقالبگیری..(۲۹)
مواد لازم…(۳۰)
نحوه آزمایش(۳۰)
مراحل عملیات..(۳۰)
نتایج آزمایش(۳۱)
منابع ومآخذ..(۳۳)
ریز ساختار ها…(۳۴)
چدنهای آلومینیوم دار در دو نوع خاکستری و داکتایل وجود دارند. در یکی از انواع آلومینیوم جایگزین سیلیسیم میشود و در نوع دوم آلومینیوم علاوه بر سیلیسیم در چدن حاضر است. این چدنها بخاطر داشتن عناصر آلیاژی نسبتا ارزان و مقاومت خوب در برابر حرارت وخزش در گستره دمائی ۵۷۰ تا ۹۸۰ درجه سانتیگراد مورد توجه قرار گرفته است.
مقاومت در برابر حرارت بصورتی است که در چدنهای حاوی آلومینیوم لایه نازک اکسیدی نفوذ ناپذیر وچسبنده ای تشکیل میشود که از نفوذ اتمهای اکسیژن به درون فلز جلوگیری میکند.
متاسفانه ریختن چدنهای آلومینیوم دار دشوار است ،زیرا در دمای ذوب ریزی چدن ،آلومینیوم بسیار فعال است. تماس آلیاژ مذاب با هوا و رطوبت باید به حداقل برسد تا از تشکیل سرباره فلزی ،سطح ناصاف و قطعه ناسالم جلوگیری میشود. فرآیندهای تولید این آلیاژ در حال تکامل اند.
مقدار آلومینیوم انی چدنها بین ۰ تا ۱۲ درصد است . آزمایشهای اکسایش در دماهای ۸۰۰ ،۹۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۱۰۰ انجام شده است. مقدار آلومینیوم ،بر گرافیته شدن چدنهای خاکستری و داکتیل تاثیر میگذارد. اگر مقدار آلومینیوم کمتر از ۷ درصد باشد در حین انجماد گرافیت تشکیل میشود. بین ۷ و۱۸ درصد آلومینیوم فاز کاربیدی پایداری ایجاد میشود و قطعات ریختگی اساسا فاقد گرافیت هستند. چدنهای حاوی ۱۸ تا ۲۵ درصد آلومینیوم با ریزساختار گرافیتی ریز منجمد میشوند اگرچه مقدار کربن محلول در مذاب کاهش می یابد. ماشینکاری چدنهای آلومینیوم راحت است و قطعات سالمتری تولید میشود.
چدنهای آلومینیوم دار به دو دسته تقسیم میشوند:
۱_ چدنهای حاوی ۱ تا ۷ درصد آلومینیوم
۲_ چدنهای حاوی ۱۸ تا ۲۵ درصد آلومینیوم
مطلوب ترین ریزساختار برای پایداری در دماهای زیاد ترکیبی از فریت و گرافیت است و اگر زمینه کاملا فریتی نباشد آنها را در ۹۳۰ تا ۱۰۴۰ درجه سانتیگراد تابکاری میکنند تا سمنتیت باقی مانده در آنها تجزیه شود وپایداری ساختاری افزایش یابد.
مقاله چدن های مقاوم به اکسیداسیون و حرارت حاوی آلمینیوم
قیمت : 3000 تومان
پروژه خصوصیات چینی و سرامیک
فهرست مطالب
عنوان
پیشگفتار…………………………….. ۱
فرآورده های ویژه و سرامیکی تکنیکی ……… ۸
دیرگدازه ها …………………………. ۸
فرآورده های زمخت ……………………. ۱۱
فرآورده های ظریف ……………………. ۱۱
ظروف خانگی …………………………. ۱۲
کاشی ها ……………………………. ۳۷
سرامیک های بهداشتی ………………….. ۴۲
عایق ها ومقره های الکتریکی …………… ۴۵
تکامل صنعت سرامیک …………………… ۵۴
تکامل صنعت سرامیک در جهان ……………. ۵۴
تکامل صنعت سرامیک در ایران …………… ۶۸
پیشگفتاراستاندارد چینی ………………. ۸۵
ظروف چینی غذا خوری – ویژگیها و روشهای آزمون ۸۷
فرآورده های سرامیکی …………………. ۸۹
چینی ………………………………. ۹۱
انو اع چینی غذا خوری ………………… ۹۱
نمونه برداری ……………………….. ۹۱
آزمون های فیزیکی ……………………. ۹۳
آزمون مقاومت در برابر تغییر ناگهانی دما .. ۹۸
آزمون قابلیت نور گذاری ………………. ۱۰۶
سختی ………………………………. ۱۰۹
آزمون های شیمیایی …………………… ۱۱۲
آزمون پایداری لعاب و دکور ظروف غذا خوری در برابر شستشو ۱۲۲
آزمون های چشمی و درجه مرغوبیت ………… ۱۲۴
تاثیروتوزیع اندازه ذرات بر خواص دوغاب سرامیک ۱۳۲
اطلاعات مربوط به اندازه ی ذرات ………… ۱۳۳
رئولوژی دوغابها……………………… ۱۳۶
فاز جامد موجود در دوغابها…………….. ۱۳۸
توزیع اندازه ی دانه رئولوژی دوغابها……. ۱۳۹
دوغابهای الومینا…………………….. ۱۴۰
دوغاب های کوارتز…………………….. ۱۴۲
دوغاب های بدنه سفید………………….. ۱۴۲
ساختمان فلوکول در دوغاب های ریخته گری تجاری ۱۴۵
سرعت ریخته گری در ارتباط با اندازه سطح ذره ۱۴۷
ویسکوزیته سوسپانسیون های دیسپرز……….. ۱۴۹
ویسکوزیته دوغاب های تهیه شده از پودرهایا مخلوط های لکوئیدی ۱۵۲
رئولوژی سیستم های کوا گوله……………. ۱۵۳
خلاصه بحث……………………………. ۱۵۵
بررسی عیوب حاصله بر روی قطعات تولیدی پرس . ۱۶۱
تحقیق برروی بدنه های چینی با سیلیس بالا … ۱۶۴
مواد خام …………………………… ۱۶۵
مراحل آزمایش نمونه ها ……………….. ۱۶۶
نتایج و بحث ………………………… ۱۶۸
انبساط حرارتی ………………………. ۱۶۹
جذب آب ودانسیته بدنه ها ……………… ۱۷۰
استحکام خمشی بدنه ها ………………… ۱۷۰
سفیدی و شفافیت بدنه …………………. ۱۷۲
مشاهده نمونه ها با استفاده از میکروسکوپ الکترونیکی ۱۷۴
نتیجه گیری …………………………. ۱۷۵
منابع و مآخذ ……………………….. ۱۷۶
ضمیمه ( آماروارقام مربوط به تولیدات چینی ) ۱۷۷
پیشگفتار
در حال حاضر سرامیک بخش وسیعی از صنایع مختلف معاصر را در برمی گیرد. در عین اینکه این صنعت به قدمت اولین تمدن بشری است ولی اکنون محصولات سرامیکی یکی از مفیدترین پدیده هایی است که در پیشرفت علوم نقش مؤثری را بر عهده دارد.
محصولات سرامیکی دارای تنوع بسیار است. بعضی از آنها همواره مورد استفاده عموم قرار می گیرند و بعضی دیگر در رابطه با مصارف خاصی است که متخصصین از آنها بهره برداری می کنند.
ذیلاً تعدادی از محصولات مذکور ذکر می گردد:
الف- اشیاء هنری یا تزئینی مانند مجسمه- پلاک و غیره
ب- وسایل غذاخوری و لوازم آشپزخانه (Talbo ware)
ج- وسایل بهداشتی از قبیل دستشویی، وان حمام و غیره (Sanitary ware)
د- کف پوشها
هـ- کاشی ها
و- لوله های فاضل آب
ز- الماس های مصنوعی (Synthetic diamonds) مورد استفاده در لوازم صوتی
ح- قسمتی از مغزهای الکترونیکی (Memory Cells)
ط- بخشی از وسایل الکتریکی (مقره- پایه و ترمینال)
ی- شمع های ماشین (Spark Pluge)
ک- عایق ها و اجسام نسوز (Refractories)
ل- وسایل آزمایشگاهی مانند بوته ها، هاونگ های چینی و غیره
م- دندان های مصنوعی (Denture Ceramics)
ن- سنباده ها و ابزارهای برش (Abrasion resisting Ware) و غیره
فقط قسمتی از این مجموعه وسیع را تشکیل می دهند.
زمان ساخت سرامیک ها سالیان قبل و مقارن با رشد فکری انسان های اولیه و ایجاد نخستین تمدن های بشری بوده است.
پروژه خصوصیات چینی و سرامیک
قیمت : 7000 تومان
دانلود پروژه بررسی مراحل رشد زبان در یک کودک طبیعی انگلیسی زبان
فهرست عناوین
عنوان صفحه
مقدمه مترجم ………………………….. ۱
افعال معین …………………………… ۵
پسوندهای صفت و اسم ……………………. ۶
تحول عبارت اسمی ………………………. ۱۱
تحول عبارت فعلی ………………………. ۱۳
زمان و ارجاع …………………………….. ۱۹
شکل جمله خبری ………………………… ۲۴
شکل جمله پرسشی ……………………….. ۲۹
شکل جمله امری ………………………… ۳۵
شکل جمله منفی…………………………. ۳۶
درونهگیری مصدری ………………………. ۴۴
درونه گیری اسم فعل ……………………. ۴۵
|
خلاصه …………………………………………. ۵۷
فرایندهای ساختار هجایی ………………… ۶۰
فرایند همگونی ………………………… ۶۳
فرایندهای جانشینی …………………….. ۶۴
فرایندهای چندگانه …………………….. ۶۶
درک و تولید ………………………….. ۶۷
خلاصه ………………………………… ۶۸
مباحثه ………………………… ۷۰
خودآزمایی ……………………… ۷۱
تحول معناشناختی و کاربرد زبان در افراد مدرسهرو و بزرگسال ۷۳
تحول کاربرد شناختی………………. ۷۹
تحول داستانها ………………………… ۸۳
تحول دستور زبان قصه ………………………. ۸۹
تفاوتهای داستان ………………………. ۹۶
کاربردهای زبان ……………………….. ۱۰۱
شروع و حفظ موضوع ……………………… ۱۰۵
|
رابطها و جداکنندهها …………………… ۱۰۶
درخواستهای غیر مستقیم …………………. ۱۰۷
اصلاح گفتگو …………………………… ۱۱۰
اصطلاحات اشارهای ………………………. ۱۱۱
کاربرد واژهها ………………………… ۱۱۳
سبک گفتگو ……………………………. ۱۱۴
تحول ………………………………… ۱۱۸
نتیجه ……………………………….. ۱۲۰
دانلود پروژه بررسی مراحل رشد زبان در یک کودک طبیعی انگلیسی زبان
قیمت : 10000 تومان
دانلود پروژه تست نامیدن اسامی و افعال
۱-۱ بیان مسئله ………………………….. ۱
۲-۱ کاربردهای عمومی………………………. ۱
۳-۱ تعریف مفاهیم…………………………. ۳
۱-۲ مقدمه……………………………….. ۶
۲-۲ مدل پردازش واژگانی……………………. ۱۱
۳-۲ مکانیسمهای پردازش واژگان ……………… ۱۳
– سطح بازشناسی……………………….. ۱۳
– پردازش معنایی………………………. ۱۴
– برونداد واژگان……………………… ۱۴
۴-۲ آسیبها………………………………. ۱۵
– سطح بازشناسی……………………….. ۱۵
– درونداد واژگانی…………………….. ۱۸
– پردازش معنایی………………………. ۱۹
– برونداد واژگانی…………………….. ۲۲
۵-۲ کاربردهای کلینیکی مدلواژگانی…………… ۲۴
– جدول ارزیابی تکالیف واژگانی………….. ۲۶
فصل سوم (معرفی تست)…………………………..
۱-۳ مقدمه……………………………….. ۲۷
۲-۳ موارد کاربردی مجموعه………………….. ۲۹
۳-۳ ساختار تست…………………………… ۳۱
– انتخاب گزینه……………………….. ۳۱
– طبقهبندی اطلاعات قراردادی…………….. ۳۵
– شکل دستوری افعال در مجموعه…………… ۳۷
۴-۳ ساختار لیستهای تطبیق داده شده………….. ۴۲
– بسامد……………………………… ۴۲
– سن فراگیری…………………………. ۴۴
– میزان آشنایی……………………….. ۴۶
– قابلیت تصور………………………… ۴۷
– پیچیدگی بینایی……………………… ۴۹
۵-۳ زیرگروه لیستها……………………….. ۵۰
۶-۳ اطلاعات بدست آمده از شرکتکنندگان مسن بدون آسیب مغزی ۵۱
۷-۳ نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یک وسیلة ارزیابی ۵۲
۸-۳ فرمهای معرفی…………………………. ۵۳
۹-۳ راهنمائیهایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران زبان پریش ۵۴
۱۰-۳ ارزیابی رفتارهای بیمار زبان پریش……….. ۵۵
فصل ۴ (اجرای تست)…………………………….
۱-۴ ساختار تست اسامی و افعال………………. ۵۶
– شماره آیتم مواد آزمون……………….. ۵۶
– هدف……………………………….. ۵۷
– پاسخ اولیه…………………………. ۵۷
– مدت زمان ارائه پاسخ…………………. ۵۷
– یادآوری……………………………. ۵۷
۲-۴ شرایط تحصیلی و سنی شرکتکنندگان…………. ۵۹
۳-۴ جداول ارزیابی………………………… ۶۰
نامیدن اسامی…………………………….. ۶۱
نامیدن افعال…………………………….. ۶۸
فصل ۵ (بحث و نتیجهگیری)……………………
۱-۵ تهیه جدول آماری………………………. ۷۲
۲-۵ نتیجهگیری……………………………. ۷۲
۳-۵ جداول نتایج…………………………..
تست نامیدن اسامی……………………….. 74
تست نامیدن افعال………………………..78
دانلود پروژه تست نامیدن اسامی و افعال
قیمت : 7800 تومان
دانلود پروژه ارزیابی عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی مدارس متوسطه تهران
چکیده
امروزه، استرس یا فشار روانی، یکی از مسائل همه گیری است که انسانها به آن مبتلا میباشند. دامنه نفوذ استرس از زندگی فردی به زندگی سازمانی سریع است. عوامل فشار روانی (استرس زاها)، هرآنچه که باشند، در موقعیت های مختلف آثار و عواقبی را برای انسان به همراه دارند. در این میان، مدیران را یکی از حساسترین قشرها در برابر فشار روانی معرفی نموده اند. (ابزری، ۱۳۷۹، ص ۱۱۵)
تحقیق حاضر به منظور ارزیابی عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی دبیرستانهای شهر تهران تهیه و تدوین گردیده است. برای انجام این تحقیق، یک سوال اصلی و سه فرضیه فرعی تدوین گردید که سوال اصلی عبارتست از: از نظر مدیران آموزشی، از عوامل امکانات فیزیکی نامناسب، سنگینی کار، عدم امکان رشد حرفه ای، روابط نامناسب کاری، ویژگیهای نقش و مسائل و مشکلات مالی، کدام تاثیر بیشتری در ایجاد استرس دارند؟
در فرضیات فرعی تحقیق به مقایسه نظرات مدیران زن و مرد، متخصص و غیرمتخصص و بر سابقه و کم سابقه پرداخته شده است جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران مدارس متوسطه شهر تهران در سال تحصیلی ۸۲-۸۱ می باشد، که از بین آنها، ۱۷۴ نفر از طریق روش نمونه گیری تصادفی- سهمیه ای با استناد به جدول مورگان انتخاب شدند، به منظور انجام پژوهش، پرسشنامه ای با ۳۵ سوال از نوع بسته با استفاده از مقیاس پنج گزینهای لیکرت، در بین مدیران مدارس پنج منطقه از مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش تهران توزیع گردید و پس از جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات، با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج حاصل از آزمون سوال تحقیق نشان داد که میزان اهمیت و تاثیر عوامل فشارزا به صورت زیر می باشد: مسائل و مشکلات مالی (با میانگین رتبه ای ۵۹/۴ بعنوان مهمترین منبع فشارزا)، عدم امکان رشد حرفه ای (با میانگین رتبه ای ۷۱/۳)، روابط نامناسب کاری (با میانگین رتبه ای ۴۷/۳)، سنگینی کار (با میانگین رتبه ای ۴۰/۳)، ویژگیهای نقش (با میانگین رتبه ای ۱۴/۳) و امکانات فیزیکی نامناسب (با میانگین رتبه ای ۷۰/۲ بعنوان کم اهمیت ترین منبع فشارزا). در مورد فرضیات فرعی: ۱- تفاوت بین دیدگاه مدیران آموزشی زن و مرد راجع به عوامل استرس زا فقط در مورد عامل روابط نامناسب کاری معنادار است. ۲- تفاوت بین دیدگاه مدیران آموزشی متخصص و غیرمتخصص فقط در مورد عامل سنگینی کار معنادار است. ۳- تفاوت بین دیدگان مدیران با سنوات خدمت کم و سنوات خدمت زیاد معنادار نیست.
فهرست مطالب
مقدمه…………………………….. ۱
بیان مساله………………………… ۲
ضرورت و اهمیت موضوع………………… ۳
اهداف پژوهش……………………….. ۴
سوال و فرضیات پژوهش………………… ۵
تعریف واژه های اساسی……………….. ۶
مقدمه…………………………….. ۹
تاریخچه استرس……………………… ۱۰
استرس…………………………….. ۱۳
ماهیت فشار روانی…………………… ۱۵
نظریه های استرس……………………. ۱۶
استرس بعنوان پاسخی درونی…………….. ۱۶
عوامل محیطی استرس…………………… ۱۸
استرس بعنوان کنش متقابل……………… ۱۸
مدل خبرپردازی……………………… ۲۰
مقابله بعنوان پاسخی درونی……………. ۲۱
مقابله متکی بر منابع محیط……………. ۲۲
مقابله از راه کنش متقابل…………….. ۲۲
فیزیولوژی فشار روانی……………….. ۲۳
شخصیت نوع B,A………………………. 26
علائم و نشانه های استرس……………… ۲۷
عوامل موثر در تشدید یا کاهش فشار روانی.. ۲۹
علل استرس…………………………. ۳۰
ده فرمان برای کنترل استرس…………… ۳۲
استرس شغلی………………………… ۳۴
تقسیم بندی مشاغل برحسب استرس………… ۳۶
رابطه میان استرس و قابلیت اجرای کار….. ۳۷
عوامل استرس زای شغلی……………….. ۳۹
از خود بیگانگی و بیهنجاری…………… ۴۰
آب و هوا، رژیم غذایی و عوامل مشابه آن…. ۴۱
جابجایی مکرر……………………… ۴۱
رانندگی………………………….. ۴۱
زندگی در شهر در مقایسه با زندگی در روستا.. ۴۱
ویژگیهای نقش………………………… ۴۴
ویژگیهای شغل………………………… ۴۶
روابط میان- فردی…………………… ۴۷
جو و ساختار سازمانی………………… ۴۸
روشهای مدیریت منابع انسانی و فن آوری و خصوصیات مادی ۴۹
فن آوری خصیصه های مادی……………… ۵۱
هزینه های استرس شغلی……………….. ۵۳
استراتژیهای مقابله با استرس در سازمان… ۵۴
پیشنه تحقیقات……………………… ۵۶
تحقیقات خارجی…………………….. ۵۶
تحقیقات داخلی…………………….. ۵۹
خلاصه فصل …………………………. ۶۲
مقدمه…………………………….. ۶۴
روش تحقیق…………………………. ۶۴
جامعه تحقیق……………………….. ۶۵
نمونه و روش نمونه گیری……………… ۶۵
روش و ابزار گردآوری اطلاعات………….. ۶۷
پرسشنامه………………………….. ۶۸
تعیین اعتبار و روایی……………….. ۶۹
روشهای آماری تجزیه و تحلیل داده ها…… ۷۰
مقدمه…………………………….. ۷۲
الف- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی…….. ۷۲
ب- بررسی آماری سوال و فرضیات تحقیق…… ۸۳
بررسی آماری سوال اصلی تحقیق………….. ۸۳
بررسی آماری فرضیات تحقیق……………. ۸۴
نتیجه گیری………………………… ۹۰
مقدمه…………………………….. ۹۱
خلاصه……………………………… ۹۲
نتیجه گیری………………………… ۹۳
پیشنهادات…………………………. ۹۷
پیشنهادات اجرایی…………………… ۹۷
پیشنهادات پژوهش……………………. ۹۸
محدودیتهای تحقیق…………………… ۹۹
منابع فارسی………………………… ۱۰۰
منابع لاتین…………………………. ۱۰۴
ضمائم……………………………..
فهرست جداول
جدول ۱-۳: حجم آمار و نمونه پنج ناحیه آموزش و پرورش ۶۷
جدول ۲-۳: عوامل استرس زای شغلی و سوالات مربوطه ۶۹
جدول ۱-۴: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب جنسیت ۷۲
جدول ۲-۴: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب تحصیلات ۷۴
جدول ۳-۴: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب رشته تحصیلی ۷۶
جدول ۴-۴: توزیع فراوانی نمونه پژوهش برحسب سنوات مدیریت ۷۸
جدول ۵-۴: شاخص نمرات توصیفی عوامل استرس زا برحسب جنسیت ۸۰
جدول ۶-۴: شاخص نمرات توصیفی عوامل استرس زا برحسب تخصص ۸۱
جدول ۷-۴: شاخص نمرات توصیفی عوامل استرس زا برحسب سنوات مدیریت…………………………………… ۸۲
جدول ۸-۴: بررسی عوامل استرس زای شغلی مدیران ۸۳
جدول ۹-۴: بررسی میانگینهای رتبه ای عوامل استرس زا به تفکیک جنسیت و
نتایج آزمون U- مان ویتنی……………. ۸۵
جدول ۱۰-۴: بررسی میانگینهای رتبه ای عوامل استرس زا به تخصص و نتایج آزمون
U- مان ویتنی………………………. ۸۷
جدول ۱۱-۴: بررسی میانگینهای رتبه ای عوامل استرس زا به سنوات خدمت و
نتایج آزمون U- مان ویتنی……………. ۸۹
فهرست اشکال
نگاره شماره ۱-۲: استرس بعنوان پاسخ درونی. ۱۷
نگاره شماره ۲-۲: مدل تاثیر متقابل…….. ۲۰
نگاره شماره ۳-۲: فیزیولوژی استرس……… ۲۴
نگاره شماره ۴-۲: رابطه میان استرس و قابلیت اجرای کار ۲۸
نگاره شماره ۵-۲: عاملهای مادی استرس در محیط کار ۵۲
دانلود پروژه ارزیابی عوامل استرس زای شغلی مدیران آموزشی مدارس متوسطه تهران
قیمت : 11000 تومان