با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
فهرست مطالب
مقدمه
باغ بهشت
ورزشگاه المپیک پکن
استادیوم آلیانز آره نا
سرویس بهداشتی پارکبان و سرویس های عمومی
شهرداری لندن
برج پیکره پیچان کالاتروا
منابع
دانلود پاورپوینت چند اثر از آثار معماری معاصر جهان
قیمت : 4500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
فهرست مطالب
تاریخ تحولات باغسازی
بین النهرین
مشخصات باغهای معلق بابل
مصر ویژگیهای سرزمین مصر
یونان (از قرن پنجم تا چهارم پیش از میلاد)
ویژگیهای سرزمین یونان
روم (از اواخر قرن چهارم قبل از میلاد تا قرن پنجم بعد میلاد)
ویژگیهای سرزمین روم
Are-Topiaria
توسعه باغسازی در قرون وسطی
دوران انسانگرایی (از قرن پانزدهم تا اواخر قرن شانزدهم)
ویژگی های دوران انسان گرایی
نمونه های “ویلا – باغ – منظر
دوره باروک (قرن هفدهم)
باغ در فرهنگهای مختلف
باغسازی فرانسه
باغسازی فرانسه با رواج معماری “شهر – کاخ – پارک – منظر” دارای ویژگی زیر است.
آثار “لونوتر” (Le Notre)
باغ سازی انگلستان
باغ سازی ایتالیا
باغ سازی خاور دور
برخی از نکات ممتاز باغ سازی چینی
باغسازی در ایران
خصوصیات باغسازی در ایران (از قرن پنجم پیش از میلاد تا قرن هفتم بعد از میلاد)
مهمترین باغهای ایران
منابع و مواخذ
همراه با تصاویر
دانلودپاورپوینت تصفیه فاضلاب بیمارستان به روش لجن فعال
قیمت : 1000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله موقعیت زمین شناسی وجغرافیایی منطقه شمال باختری
فصل اول
۱-۱موقعیت جغرافیایی منطقه
محدوده مورد مطالعه بخش شمال باختری از نقشه کرمان ۰۰۰/۲۵۰/۱ کرمان می باشد و بخش اعظم نقشه حرجند[۱] را در بر می گیرد. و دارای مختصات جغرافیایی به شرح زیر است:
طول خاوری
عرض شمالی
مساحت منطقه که دارای طول ۹۵ کیلومتر در مسیر طول جغرافیایی و ۵۵ کیلومتر و در سیر عرض جغرافیایی شمالی است. بالغ برKm2 ۵۲۲۵ می باشد.
آبادی بزرگ حرجند که نقشه منطقه استفاده شده نیز به همین نام می باشد. معروترین آبادی در منطقه می باشد که در ۷۲ کیلومتری شمال خاوری کرمان قرار گرفته است.
۲-۱ راه های دسترسی به منطقه مورد:
جاده آسفالته کرمان به واحد از بخش باختری محدوده عبور میکند. جاده
خاکی درجه دو در محل آبادی هروز بالا[۲] از جاده آسفالته منشعب شده و پس از
گذشتن از آبادی حرجند به سمت شرق و جنوب شرق تا آبادی دهران ادامه پیدا میکند.
۳-۱ ریخت شناسی منطقه مورد مطالعه
بجز قسمت های خاوری محدوده که دشت نسبتاً همواری است بقیه محدوده را رشته کوهها تشکیل می دهد که روند آنها شمال باختری- جنوب خاوری می باشد.
مرتفع ترین نقطه منطقه ۳۰۴۸ متر ارتفاع و در غرب هر روز قرار دارد.
۴-۱ آب و هوای منطقه مورد مطالعه
در بخشهای خاوری به ویژه شمال خاوری به دلیل نزدیکی به کویر لوت آب و هوا گرم و خشک و میزان بارندگی خیلی کم است ولی در سمت غرب و جنوب غربی از خشکی هوا کاسته شده و به میزان بارندگی افزوده دمی شود. میانگین سالیانه ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد میباشد.
میزان بارندگی سالیانه در بخش غربی و جنوب غربی محدوده نزدیک به ۱۵۸ میلیمتر می باشد. تقریباً تمام آبهای سطحی منطقه به ویژه رودخانه هایی مانند شیرین رود (در شمال منطقه)، رودخانه دهنه غاز (قسمت مرکزی) رودخانه خرشکن و شهداد در قسمت جنوبی به سوی کویر لوت جریان پیدا میکنند در این رودخانه ها در طول سال معمولاً آب جاری است.
۵-۱ پوشش گیاهی منطقه مورد مطالعه
در منطقه به دلیل جنس خاک، اختلاف شدید درجه حرارت کمبود ریزش باران و بادهای موسمی فقدان یک پوشش گیاهی ممتد و چهره برهنه و بی گیاه زمین جز در واحدها به طور صریحی به چشم می خورد در اینجا تنها گیاهانی می تواندن رشد کنند که در مقابل خشکی و گرمای هوا و جنس نامساعد خاک مقاومت داشته باشند. انواع گوناگون درخت و درختچه گز و جاهائی که سفره آب زیرزمینی وجود داشته باشد نخل خرما مهمترین گیاهانی هستند که در این بیابانها امکان رویش دارند.
پسته عمده ترین محصول این منطقه و با مواد غذایی فراوان اهمیت صادراتی نسبتاً زیادی دارد.
مقاله موقعیت زمین شناسی وجغرافیایی منطقه شمال باختری
قیمت : 7500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
پروژه اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی در ارزشیابی کارکنان کارخانه لبنیات پاک
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول- کلیات تحقیق
۱-۱- بیان مسئله
۱-۲- ضرورت تحقیق
۱-۳- اهداف تحقیق
۱-۴- فرضیه تحقیق
۱-۵- متغیرهای تحقیق
۱-۵-۱- برنامه ریزی نیروی انسانی
۱-۱-۵-۱- تعیین موجودی نیروی انسانی
۲-۱-۵-۱- بررسی اهداف آتی سازمان
۳-۱-۵-۱- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز ( تقاضا برای نیرو)
۴-۱-۵-۱- بر آورد عرضه نیروی انسانی
۵-۱-۵-۱- مقایسه عرضه و تقاضا
۱-۵-۱-۵-۱- تقاضا با عرضه مساوی است
۲-۵-۱-۵-۱- تقاضا بیش تر از عرضه است
۳-۵-۱-۵-۱- تقاضا کمتر از عرضه است
۲-۵-۱- کارمندیابی
۳-۵-۱- انتخاب
۱-۳-۵-۱- مراحل مختلف فرایند انتخاب
۶-۱- مواد، روشها، ابزار و تکنیک های جمع آوری وتجزیه وتحلیل آماری داده ها
۷-۱- موانع و مشکلات
۱-۷-۱- عوامل اقتصادی
۲-۷-۱- عوامل اجتماع
۳-۷-۱- عوامل تکنولوژیک
۳-۷-۱- قوانین و مقررات
فصل دوم: تئوری ومبانی نظری تحقیق
۱-۲- معرفی ساختار جغرافیایی، طبیعی و صنعتی شهر محل تحقیق
۲-۴-۱-۲- غار یخ مراد
۳-۴-۱-۲- پارک دکتر چمران
۴-۴-۱-۲- ارتفاعات وپیست بین المللی اسکی دیزین
۵-۴-۱-۲- جاده کوهستانی کرج به چالوس
۶-۴-۱-۲- منطقه سرسبز کردان
۵-۱-۲- حمل ونقل
۱-۵-۱-۲- حمل و نقل و شبکه ارتباطی
۲-۵-۱-۲- فرودگاه بین المللی پیام
۲-۲- تاریخچه موضوع
۳-۲- بسترها وزمینه ها
۴-۲- ادبیات موضوع تحقیق
۱-۴-۲- مراحل تجزیه و تحلیل شغل
۱-۱-۴-۲- مراحل تجزیه وتحلیل شغل
۲-۴-۲- میزان کارمندیابی
۱-۱-۲-۴-۲- مراحل و فرایند کارمندیابی
۲-۱-۲-۴-۲- کارمند یابی وظیفه ی کیست؟
۳-۴-۲- برخی از روش های آزمون
۱-۳-۴-۲- فرآیند کلی انتخاب و استخدام
۱-۱-۳-۴-۲- پیش نهادهایی برای اثر بخشی مصاحبه
۴-۴-۲- شاخص های ارزیابی
۱-۴-۴-۲- مراحل ارزیابی
۲-۴-۴-۲- عوامل موثر در تعیین نوع سیستم ارزیابی
۵-۴-۲- فرایند انضباط
۱-۵-۴-۲- انواع اقدامات انضباطی
۲-۵-۴-۲- انضباط مثبت
۳-۵-۴-۲- ویژگی های سیستم انضباطی موثر
۶-۴-۲- انواع تخلفات
۱-۶-۴-۲- بررسی و ارزیابی تخلفات
۱-۱-۶-۴-۲- اعمال مجازات
۷-۴-۲- سیستم پاداش
۱-۷-۴-۲- انواع پاداش
۱-۱-۷-۴-۲- پاداش درونی
۲-۱-۷-۴-۲- پاداش بیرونی
۲-۷-۴-۲- مبانی اعطای پاداش
۳-۷-۴-۲- ویژگی های سیستم پاداش موثر
۴-۷-۴-۲- طرح های جدید اعطای پاداش
۱-۴-۷-۴-۲- سلف سرویس
۱-۵-۲- مدیریت
۵-۲- تعریف واژه ها
۲-۵-۲- مدیریت منابع انسانی
۳-۵-۲- ارزیابی عملکرد
۴-۵-۲- تجزیه و تحلیل شغل
۵-۵-۲- انضباط
۶-۵-۲- سازمان
۷-۵-۲- سیستم
۸-۵-۲- تلاش
۹-۵-۲- عملکرد
۱۰-۵-۲- رضایت
۱۱-۵-۲- برنامه ریزی
۱۲-۵-۲- نیازها
۱۳-۵-۲- هدف
۱۴-۵-۲- سیاست ( خط مشی)
۱۵-۵-۲- مقررات
۱۶-۵-۲- روش
۱۷-۵-۲- دستور
۱۸-۵-۲- داده
۱۹-۵-۲- پردازش
۲۰-۵-۲- اطلاعات
فصل سوم روش تحقیق
الف- روش میدانی
۱-۳- معرفی جامعه آماری محل تحقیق
۱-۱-۳- اجرای ارزیابی
۲-۳- فرم ثبت نتایج
۱-۲-۳- فرم های ارزشیابی پیشنهادی مورد نظر الگوی ارائه شده
۳-۳- جداول و نمودار یافته ها
۱-۳-۳- مدیران و سرپرستان
۲-۳-۳- کارکنان
۳-۳-۳- کارشناسان
ب- روش کتابخانه ای
۴-۳- تعریف مدیریت از دیدگاه مدیریت منابع انسانی
۱-۴-۳- مراحل فرایند استخدام
۲-۴-۳- تعیین وظایف و مسئولیت ها
۳-۴-۳- ارزیابی
۴-۴-۳- روش اجرایی
۵-۴-۳- تفاوت بین مدیریت منابع انسانی و روش اجرائی
۶-۴-۳- ضرورتهای برنامه ریزی منابع انسانی
۷-۴-۳- نمودار ضرورتهای برنامه نویسی منابع انسانی
۸-۴-۳- نتایج کاهش تعداد کارکنان
۹-۴-۳- مراحل پیش بینی نیازهای منابع انسانی
۱۰-۴-۳- PESTEL
۱۱-۴-۳- اجرای روش تجزیه وتحلیل PESTEL
۱۲-۴-۳- عناوین برنامه ریزی
۱۳-۴-۳- چرخه فرآیند ارزیابی
۱۴-۴-۳- عوامل پیشرفت کارکنان
۱۵-۴-۳- زمینه های اصلی مدیریت منابع انسانی
۱۶-۴-۳- مراحل اطمینان از زمینه های مهم کار
۱۷-۴-۳- مراحل تهیه اهداف معقول واستانداردهای مناسب
۱۸-۴-۳- شناخت استانداردها و اهداف
۱۹-۴-۳- زمان مطرح کردن باز خور ( کارهائی که نباید انجام داد)
۲۰-۴-۳- وظائف کارکنان
۲۱-۴-۳- علائم جلوگیری از ادامه مشکل یا بروز مجدد آن
۲۲-۴-۳- خلاصه بحث منابع نیروی انسانی
فصل چهارم تجزیه و تحلیل یافته ها و پیشنهادات کاربردی
۱-۴- جدول کلی ونمودار
۱-۱-۴- مدیران و سرپرستان
۲-۱-۴- کارکنان
۳-۱-۴- کارشناسان
۴-۱-۴- جایگاه نظر سنجی
۱-۴-۱-۴- وزن معیارهای رفتار شغلی واخلاقی
۲-۴-۱-۴- زمان بندی های ارزشیابی
۱-۲-۴-۱-۴- عوامل متاثر از ارزشیابی
۲-۴- تجزیه و تحلیل یافته ها
۳-۴- نتیجه گیری
۴-۴- پیشنهادات کاربردی
فهرست منابع ومواخذ
مقدمه
مدیریت منابع انسانی را انتخاب و بکار گماری فرد مناسب برای شغل مناسب در شرایط مناسب تعریف کرده اند. در مرحله برنامه ریزی نیروی انسانی تعداد و نوع کارکنان مورد نیاز سازمان مشخص می گردد، مرحله ی بعدی یافتن کسانی است که با استخدام آن ها، این نیاز رفع می گردد. کارمند یابی در این تعریف منظور از انتخاب مراحل ذیل می باشد.
مصاحبه مقدماتی
تکمیل فرم درخواست کار
برگزاری آزمون های استخدامی
و مراحل تجزیه وتحلیل شغل به شرح ذیل می باشد.
۱- کل سازمان مورد بررسی قرار می گیرد تا معلوم شود مشاغل فعلی با اهداف کلی آن مطابقت دارد یا خیر.
۲- معین می گردد که از تجزیه و تحلیل شغل به چه معناست و از اطلاعات بدست آمده از این طریق،چه استفاده ای خواهد شد.
۳- نمونه ای از مشاغل برای تجزیه و تحلیل انتخاب می شود.
۴- توسط از روش های مختلف تجزیه و تحلیل شغل، اطلاعات لازم درباره هر شغل و ویژگی هایی که شاغل آن باید دارا باشد تا بتواند از عهده برآید، جمع آوری می گردد.
۵- با استفاده از اطلاعات به دست آمده شرح شغل تنظیم می شود.
۶- براساس ویژگی های شغل، شرایط احراز آن تنظیم شود.
۷- با استفاده از اطلاعاتی که طی مراحل شش گانه به دست آمده است طراحی شغل انجام می گیرد.
۸- مراحل مختلف طراحی شغل ارزیابی شده تا در صورت نیاز، اصلاحات لازم در آن عمل آید.
این مدیریت از مشکلاتی که برای کارکنان و توسط آنها و به یا علت سطح نامناسب منابع انسانی موجود ایجاد می شود جلوگیری کرده و مشکلاتی که می تواند به فاجعه بزرگی تبدیل شود راحل می کند. هدف مدیریتی منابع انسانی، عبارت است از افزایش کارایی نیروی انسانی در سازمان. مطالعات مدیریت منابع انسانی می تواند به این پرسش پاسخ دهد که مدیران منابع انسانی چه می کنند و چه می توانند بکنند؟ برای تعیین معیارها و شاخصهای ارزیابی موثر فرمهایی برای مدیران، کارکنان وکارشناسان تهیه و استفاده می شود. داده های ذکر شده در هر فرم، پس از پردازش، اطلاعاتی را برای هر سه سطح سازمانی، با معیارهای مورد نظر هر سطح ارائه می کند. در واقع هدف از توزیع چنین فرمی به دست آوردن معیارهای مجزا برای هر یک از سطوح می باشد. لذا به منظور بررسی اولیه در میزان اهمیت، زیاد و خیلی زیاد را به عنوان نظر موافق و میزان کم و خیلی کم را به عنوان نظر مخالف بررسی کرده و پس از به دست آوردن معیارهای با بیش ترین میزان اهمیت در بررسی اولیه با توجه به چگونگی توزیع نظرات، معیارهای اصلی انتخاب می گردد.
پروژه اجرای سیستم مدیریت منابع انسانی در ارزشیابی کارکنان کارخانه لبنیات پاک
قیمت : 9500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
تحقیق عکاسی تبلیغاتی
رنگ ……………………………………. ۲
رنگ چنانچه هست و آنچنان که ما میبینیم ……… ۲
درجه حرارت رنگ ………………………….. ۳
نور سفید و رنگها ………………………… ۴
هنر دیدن ……………………………….. ۵
عناصر گرافیکی تصویر ……………………… ۶
کادر هنری ………………………………. ۶
نقطه دید ……………………………….. ۷
خط …………………………………….. ۸
خطوط و ریتم …………………………….. ۸
سایه و روشن …………………………….. ۹
سایهها …………………………………. ۱۰
ضدنور ………………………………….. ۱۰
بافت …………………………………… ۱۱
تن …………………………………….. ۱۱
شکل و طرح ………………………………. ۱۲
کمپوزیسیون تصویر ………………………… ۱۳
عدم تقارن ………………………………. ۱۴
احساس عمق و بعد …………………………. ۱۴
همآهنگی ………………………………… ۱۵
نظم و ترتیب یا آشفتگی؟ …………………… ۱۵
اساس عکاسی رنگ ………………………….. ۱۷
عکاسی سه رنگ ……………………………. ۲۰
وسایل نورپردازی …………………………. ۲۰
فلاش الکترونیک …………………………… ۲۱
انواع فلاشهایالکترونیک ……………………. ۲۱
محاسبة نور ……………………………… ۲۲
کلکهای عکاسی ……………………………. ۲۲
کاربرد عکس ……………………………… ۲۴
«عکس موفق» و «عکس خوب» …………………… ۲۵
بینش و عکسبرداری ………………………… ۲۸
نکاتی دربارة سوژههای فتوژنیک ……………… ۲۸
سوژة فتوژنیک و ویژگیهای آن ……………….. ۲۸
فنون و شیوههای فتوژیک ……………………. ۲۹
نکاتی دربارة سوژههای فتوژنیک ……………… ۳۰
فنون و شیوههای غیرفتوژیک………………….. ۳۱
سیاه و سفید گرافیک ………………………. ۳۲
مرکز توجه ………………………………. ۳۳
تغییر شکل: بدنمایی و کج شکلی ……………… ۳۳
عکسهای گروهی ……………………………. ۳۴
تصاویر کار ……………………………… ۳۴
تصاویر حیوانات ………………………….. ۳۴
تصاویر ورزشی ……………………………. ۳۵
حرکت …………………………………… ۳۷
مردم …………………………………… ۳۷
عکسهای شبانه ……………………………. ۳۸
در داخل خانه…………………………….. ۳۹
تعریف نقد ………………………………. ۴۱
انواع نقد ………………………………. ۴۲
روابط منتقد و هنرمند …………………….. ۴۳
تعریف توصیف …………………………….. ۴۴
توصیف فرم ………………………………. ۴۵
اهمیت توصیف برای خواننده …………………. ۴۵
تفسیر عکس……………………………….. ۴۶
تعریف تفسیر …………………………….. ۴۷
نظریةزیبایی شناسی ……………………….. ۴۸
نوشتن دربارة عکس ………………………… ۴۹
مشاهدة اثر و یادداشتبرداری ……………….. ۵۰
سخنگفتن دربارة عکس ………………………. ۵۱
تعریف تبلیغ …………………………….. ۵۲
نظام تبلیغ ……………………………… ۵۳
تبلیغ در مقایسه با منابع اطلاعاتی و انتشاراتی .. ۵۳
تبلیغ در مقایسه با بخش خدمات ……………… ۵۳
اصول کار تبلیغ ………………………….. ۵۴
مشکلیابی و مشکلگشایی …………………….. ۵۴
ترویج خوداتکایی …………………………. ۵۴
فراگیری زبان تبلیغات …………………….. ۵۵
توجه آرمانهای اسلامی و فرهنگ ملی …………… ۵۵
در نظر گرفتن امکانات ملی …………………. ۵۵
همبستگی با نهادهای مردمی …………………. ۵۵
پرهیز از روزمرگی و قالبهای کلیشهای ………… ۵۶
آموزش مداوم عناصر تبلیغی …………………. ۵۶
فلسفة وجودی نظام تبلیغ …………………… ۵۶
مقصود از «روانشناسی تبلیغات» چیست؟ ………… ۵۸
دیر باوران ……………………………… ۵۹
روشهای تبلیغاتی …………………………. ۵۹
روش نفی و اثبات …………………………. ۵۹
روش شرطی ……………………………….. ۶۰
روش طرح ناگهانی …………………………. ۶۱
روش استدلال ……………………………… ۶۲
شبه استدلال ……………………………… ۶۲
عرصههای کاربر و روشهای تبلیغاتی …………… ۶۳
تبلیغات سیاسی……………………………. ۶۳
تبلیغات فرهنگی…………………………… ۶۳
تبلیغات تجاری …………………………… ۶۴
هدف تبلیغ……………………………….. ۶۴
رابطه مبلغ و تبلیغ ………………………. ۶۵
ارتباطات ……………………………….. ۶۶
روشهای ابلاغ …………………………….. ۶۷
تبلیغ رخ به رخ (انفرادی) …………………. ۶۸
تبلیغ گروهی …………………………….. ۶۹
تبلیغ طریقهای …………………………… ۶۹
تبلیغ نتیجهای …………………………… ۶۹
تبلیغ انبوهی ……………………………. ۷۰
الهام از قرآن……………………………. ۷۰
تاریخچه
سالهای سال پیش، حتی قبل از اینکه عکاسی اختراع و تصویر ثبت شود، اساس آن یعنی جعبة تاریک وجود داشت و مورد استفاده قرار میگرفت: این وسیلة ساده را ابنهیثم دانشمند مسلمان در قرن پنجم هجری/یازدهم میلادی برای مشاهدة کسوف به کار برده بود و نقاشان ایتالیایی از قرن شانزدهم میلادی آن را برای طراحی دقیق منظرهها و ملاحظة دورنمایی صحیح به کار میبردند.
سیاهشدن املاح نقره در اثر تابش نور نیز از طرف برخی از دانشمندان، از جمله شولتسر آلمانی از سال ۱۷۲۷ مورد مطالعه قرار گرفته بود. در سال ۱۸۰۲ وج وود انگلیسی بر روی سطحهای حساس شده با نیترات نقره نقشهای شفافی به دست آورد. این سال در تاریخ عکاسی اهمیت زیادی دارد. اما در حقیقت شناسایی این اعمال جدا از هم، به معنای کامل کلمه، اختراع عکاسی را تشکیل نمیداد.
بالاخره بین سالهای ۱۸۲۲، ۱۸۲۶ یک مخترع فرانسوی به نام نیسفورنییپس برای اولین بار، توانست تصویر پدید آمده در جعبة تاریک را ضبط و ثبت کند و تا حدی به آن ثبات ببخشد. وی دانشمند بزرگی بود، اما برای عملی ساختن و توسعه بخشیدن به اختراع خود به همکار ثروتمندی نیاز داشت. تا اینکه در سال ۱۸۲۹ با یک فرانسوی دیگر، که نقاشی مرفه بود و ضمناً تجربههای با ارزشی در زمینة عدسیها و جعبة تاریک داشت شریک شد و هر دو در راه کشف ثبت تصویر روی صفحةهای مسی نقره اندود («لوحه سیمین») قدم برداشتند.
آن روزها اختراع جدید هنور اسمی نداشت. بعد از مرگ نییپس (۱۸۳۳)، شریکش این شیوه را دگرئوتیپی و تصاویر آن را داگرئوتیپ نامید، زیرا اسم خودش لوییداگر بود. سالها بود، واژة فتوگرافی مرکب از دو کلمة یونانی فتوس (photos) به معنی نوروگرافس (graphos) به معنای نوشتن جای نام قبلی را گرفت.
در سال ۱۸۳۵ شیمیدان انگلیس تالبوت توانست روی کاغذهای شفاف نگاتیوهای بهتری به دست آورد. بالاخره در سال ۱۸۷۴، یک شرکت انگلیسی اولین شیشههای خشک عکاسی را به بازار عرضه کرد و عکاسی جنبه عملی به خود گرفت. اما حمل و نقل مقدار زیادی شیشه، از لحاظ سنگینی و شکنندگی، هنوز دایرة عمل را محدود میکرد، تا اینکه چندی بعد فیلم جای شیشه را گرفت و عکاسی آماتوری رواج قابل ملاحظهای یافت.
تحقیق عکاسی تبلیغاتی
قیمت : 5000 تومان