با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
تحقیق در مورد شهر تاریخی بیشاپور
فهرست مطالب
مقدمه ۱
موقعیت جغرافیایی استان ۳
شهرستان کازرون ۳
تاریخچه شهر تاریخی بیشاپور ۴
تاریخچه حفاری در شهر بیشاپور ۵
مشخصات شهر بیشاپور ۶
آرزوى فراموششده جان تازه مىگیرد ۹
شیوههای معماری ایرانی ۱۲
بیشابور ۱۵
تالار پذیرایی بیشابور ۱۸
ایوان موزاییک ۲۰
آناهیتا، معبد عظیم بیشابور ۲۱
منابع تاریخی ۲۵
شهرسازی ۲۹
تاریخ بنیاد بیشاپور ۳۴
گردشی در شهر تاریخی بیشاپور ۳۵
ارگ سلطنتی ۳۵
معبد آناهیتا ۳۵
ایوان موزاییک ۳۹
تالار شاپور (تالار چلیپا) ۴۲
کاخ والرین ۴۶
ستونهای یادبود ۴۷
پل ۵۰
برجکها ۵۱
مسجد جامع ۵۱
مسجد یا دارالحکومه ۵۳
غار و مجسمه شاپور ۵۴
نقشهای برجسته تنگ چوگان ۵۵
برج و باروی شهر ۵۵
ساختمان تابستانی ۵۶
تالار تشریفات ۵۶
سایر تأسیسات ۵۶
نقش اول (تاجستانی شاپور اول) ۵۶
نقش دوم (صحنه پیروزی شاپور اول) ۵۷
نقش سوم (صحنه پیروزی شاپور اول بر والرین) ۵۹
نقش چهارم (پیروزی بهرام اول) ۶۰
نقش پنجم (تاجستانی بهرام اول) ۶۱
نقش ششم (شاپور دوم ذوالاکتاف) ۶۲
منابع۶۳
در دومین دهه سده سوم میلادی پس از نبرد اردوان آخرین پادشاه اشکانی با مارکوس باسیانوس (معروف به کاراکالا، ۲۱۷-۱۸۸م) و عقبنشستن رومیان بعد از کشته شدن وی، در دوران ایران غوغایی برپا شد که حکومت پارتی اشکانی را مضمحل ساخت.
منطقه فارس چون گذشته یعنی در زمان انتقال قدرت از ماد به هخامنشی در اینجا نیز نقش تعیین کننده و کلیدی ایفا کرد. اردشیر بابکان فرزند بابک، نوه ساسان موبد موبدان آناهیتا، پس از پیروزی بر اردوان آخرین شاه اشکانی (۲۲۵م)، سلسله ساسانان را بنیان نهاد. ساسانیان پس از وقفهای که سلوکیان و پارتیان ایجاد کرده بودند، خود را جانشین هخامنشیان میدانستند و میخواستند عظمت دوران آنها را بار دیگر تجدید کنند. اردشیر برای ایجاد دولتی که بتواند طرحهای عظیم او را تحقق بخشد، حکومت متمرکز و نیرومندی پدید آورد.
در پانزده سالی که تا مرگ اردشیر (۲۴۰ م) مانده بود، او توانست ولایات همجوار شاهنشاهی سابق پارت را مطیع خود و پادشاهی دودمانش را بر ایران تثبیت کند. وی در روزهای آخر عمر به گوشه دیری رفت و تا گاه مرگ در آنجا بود.
در واقع پسر اردشیر به نام شاپور اول رسماًً در زمان حیات اردشیر در حکومت دخالت داشته باشد. در زمان حکومت او که ۳۰ سال به درازا کشید (۲۷۳ یا ۲۷۲-۲۴۱م)، ایران به سرعت نیرومند شد. دو امپراطور روم یعنی گوردیانوس معروف به گوردیانوس مقدس (در سال ۲۴۱م) و والرین (در سال ۲۶۰م) از او شکست خوردند و یا صلح را با شرایطی کمابیش به نفع ایران پذیرفتند. هزاران اسیر جنگی رومی با ساخت پلها، کاخها، حجاری و آبرسانی، به افزایش ثروت ایران کمک کردند و بیشاپور اقامتگاه جدید شاپور، به صورت داراترین و زیباترین شهر ایران درآمد.
تحقیق در مورد شهر تاریخی بیشاپور
قیمت : 4000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله هنر بارو
مقدمه
هنر بارواصطلاحی در مباحث هنری ،دارای دو مفهوم تاریخی و نقد هنری است و به دو صورت اسم و صفت به کار برده می شود.
هر چند سبک باروک واحد یا مجموعه اصولی به نام اصول سبک باروک وجود ندارد .منشاء این واژه برکسی روشن نیست.
احتمال دارد که از واژه پرتغالی barroco به معنی مروارید نامتنظم مشتق شده باشد . بدون تردید این اصطلاح در آغاز مخصوصاً درباره معماری رنسانس با یک معنی حقارت آور به کار برده می شد و از نظر منتقدان سده نوزدهم به معماری کلاسیک منحط- بی ساختار ،دارای تزئینات زیادی ،نمایشی، وعجیب و غریب- اطلاق می شد.
ولی استفاده از اصطلاح ((باروک)) به عنوان یک واژه حقارت آور از رواج
افتاده و از مدتها پیش به صفتی مشترک برای هنر دوره ای تبدیل شده است که
تقریباً از ۱۶۰۰ تا۱۷۵۰ را در بر
می گیرد . محققان تدریجاً دریافتند که سبکهای باروک تفاوتهای بنیادین با
سبکهای رنسانس دارند مثلاً سبک باروکپویاست ولی سبک رنسانس نسبتاً ایستاست
. کاربه جایی رسید که برخی از هنرشناسان ادعا کردند که دو سبک مزبور از
پایه با سکدیگر متفاوتند .هنوز تفاوت کلی درباره رابطه تاریخی و صوری این
دو دوره و دو سبک حاصل نشده است . واقعیت تاریخی را باید در مسیر تحول
سبکها جستجو کنیم و اصطلاح باروک نیز هر گاه به خواهیم گرایشها و برآیندهای
تحول سبکها را از یکدیگر مجزا کنیم در کار طبقه بندی مفید واقع
می شود بدین ترتسب از این پس اضطلاح باروک را در بیان خصوصیات مشترک سبکهای رایج در سده های هفدهم و هجدهم به کار خواهیم برد.
عصر باروک همچون هنری که از دل آن پدید آمد عصری گونه گون –پردامنه و پویا ، درخشان و رنگارنگ ، نمایشی و پرشور ، احساسی و خلسه آور ، پرشکوه و مسرف، نوجو و هنر دوست – بود
عصر باروک عصر انبساط در پی عصر اکتشافات بود، و انبساط این عصر نیز به کشفیات باز هم بیشتر انجامید. نیروهای بالنده ملی ، کره خاکی را تسخیر کردند. چنگ بین شهرهای دوره رنسانس جایش را به جنگ بین امپراتوران قاره های مختلف داد، و سرتوشت اروپا با سرنوشت نیردهایی که در دشتهای بی پایان آمریکای شکالی و سراسر هند جریان داشتند جوش خورد . گسترش ظلبی یا انبساط باروک، در مفاهیم لم و نحوم و فیزیک نوین گالیله، کپلرونیوتن از مرزهای کرده خاکی میر درگذشت. معلوم شد که حرکت شتابان اجرام آسکانی و سیبی که از درختی به زمین می افتند ، تابع قوانین مکانیک ثابتی هستند . میدان دید آدمی گسترش یافت و فصاهای ماکروسکوپی اجرام آسمانی و فصاهای میکروسکوپی سلول را در بر گرفت. در عصر باروک علاقه عجیبی به فضای بیکران دیده می شود. دکارت، انبساط را بگانه صفت فیزیکی وجود می نامد. آنچه وجود دارد ذهن است و انبساط و دهن وجود یا واقعیت انبساط را اثبات می کند در عبارت معروف دکارت :کوگیتو ارگو سوم (می اندیشم پس هستم ) پاسکال اعتراف می کند که ((سکوت این فضاهای بیکران مرا به هراس می اندازد)) نور نیز به همین اندازه ذهن انسان عصر باروک را به خود جلب می کند . نور که هزاران سال به عنوان خورشید خدای گونه یا حقیقت روح القدس پنداشته و پرستیده می شد این زمان پدیده ای فیزیکی می شود که به صورت امواج در ((فضاهای نامتناهی )) پاسکال انتشار می یابد و با استفاده از یک منشور می توان آن را شکست و رنگهایش را دید. با آنکه از شدتت و قدرت معنی مذهبی نور کاسته شد، نور همچنان استعاره ای برای حقیقت به شمار می رفت. عصر علم جدید را عصر ((روشنگری)) نامیدند، بدین معنی که شیوه کهن ، تاریک ، وافشانه ای تفسیر جهان برافتاده و عصر تازه ای در پرتو علم آغاز شده بود . الگزاندر پوپ شاعر انگلیسی (۱۶۸۸-۱۷۴۴) ضمن بیان اشتیاق مردمان زمانه اش به کشفیات نیوتن ، این کشفیات را همچون گونه ای مکاشفات ثانی دانسته است طبیعت ، و قوانین طبیعت ،در سیاهی شب نهفته اند خداوند فرمود: ((اینک نیوتن آمد)) و همه جا متور شد .
مقاله هنر بارو
قیمت : 5500 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
محصولی که امروزه در ذهن ما با نام پلی استایرن شناخته شده است در واقع از پلیمری از همین نام تولید می شود.. معمولا آشنایی همگان با این محصول از طریق استفاده و مشاهده مصرف آن در صنایع مختلف از جمله صنعت بسته بندی، به صورت فوم ها یا اسفنج های پلی استایرن می باشد. حال آن که فوم های پلی استایرن تنها یکی از محصولات و مشتقات ایجاد شده از پلیمر پلی استایرن هستند.
یکی از مصارف پلی استایرن، استفاده از آن در صنعت ساختمان و بطور کلی در ساخت و ساز است. فوم پلی استایرن منبسط شده خواص متعددی دارد که آن را برای مصرف در ساختمان سازی حائز اهمیت کرده است.
البته اسفنج های پلی استایرنی که برای مصارف ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند، می بایست دارای ویژگی های خاصی از لحاظ مقاومت، آتش سوزی و عدم متصاعد شدن گازهای سمی باشند. دو مورد آخر یعنی بحث عدم قابلیت اشتعال و گازهای سمی در زمان گرم شدن پلی استایرن از جمله نکات مهمی است که می بایست در زمان استافده از پلی استایرن در مصارف ساختمانی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به استانداردها به آن عمل شود.
در حالت کلی فوم پلی استایرن در مقابل حرارت و یا رسیدن به درجه حرارت خاصی مشتعل شده و این شعله به سرعت در آن گسترش پیدا می کند. بنابرابن اصول نگهداری این محصولات در مجاورت مواد آتش زا مسئله ساز است. البته امروزه انواع کندسوز پلی استایرن (گرید F ) وجود دارد که مصرف آن در ساختمان نیز بلامانع است. در این نوع از پلی ا ستایرن، فوم مربوطه با رسیدن به دمای بالا شعله ور نشده و تنها دچار جمع شدگی می شود و این جمع شدگی تنها با ادامه حرارت بیرونی ادامه می یابد. انواع کند سوز شده پلی استایرن که با اضافه کردن افزودنی هایی خاصیت مذکور را از خود نشان می دهند، در آیین نامه های مختلف دنیا به اشکال مختلفی نامگذاری می شوند.
فهرست مطالب
مقدمه.. ۱
پلی استایرن و کاربرد آن در صنعت ساختمان.. ۳
ویژگی های فوم پلی استایرن در برابر آتش.. ۸
گازهای ناشی از پلی استایرن در اثر احتراق.. ۸
ملاحظات سازه ای و محاسباتی.. ۱۲
تحلیل و طراحی سیستم سقف.. ۱۴
نصب شمع های تکیه گاهی برای بلوک ها.. ۱۸
نصب صفحات کناری ( Shuttering Board) برای بتن ریزی.. ۱۹
نصب بلوک های سقفی.. ۲۰
ایجاد باز شوها در سقف.. ۲۱
عبور تاسیسات از بلوک های سقفی.. ۲۲
آرماتوربندی سقف.. ۲۳
بتن ریزی سقف.. ۲۴
باز کردن و جدا کردن شمع ها.. ۲۵
نازک کاری بلوک های سقفی.. ۲۵
حمل و جابجایی محصولات.. ۲۶
انبار محصولات در کارگاه.. ۲۶
پارتیشن ها.. ۲۷
سیستم پارتیشن سوپر پانل در دیوارهای داخلی.. ۲۸
سیستم پارتیشن سوپر پانل در دیوارهای خارجی ( نما).. ۲۹
روش نصب پارتیشن های سوپر پانل.. ۳۲
نصب چارچوب درب ها و ایجاد باز شو ها.. ۳۸
۱-۲- اتصال پارتیشن ها به بلوک های سقفی در جهت طولی.. ۳۹
دیوارهای باربر.. ۴۰
تحلیل و طراحی دیوارهای بتن آرمه.. ۴۵
آرماتورهای عمودی دیوارها.. ۴۶
آرماتورهای افقی دیوارها.. ۴۸
نعل درگاه روی بازشو ها.. ۴۸
نصب آرماتورها، میلگرد های اضافی و جزئیات آرماتورگذاری در گره ها ۴۹
اتصال دیوار به سقف شیب دار.. ۵۱
روش های نصب و ساخت با سیستم سوپر پانل.. ۵۴
اجرای پی.. ۵۶
تکنیک نصب دیوار های باربر.. ۵۸
نصب آرماتورهای اضافی دیوارها.. ۶۱
نصب تاسیسات داخل دیوارها.. ۶۳
بتن ریزی.. ۶۴
نصب تاسیسات روی دیوارها.. ۶۸
فینیشینگ و اندود روی دیوارها.. ۷۰
حمل و جابجایی محصولات.. ۷۲
انبار محصولات در کارگاه.. ۷۴
تحقیق در مورد سوپر پنل
قیمت : 5000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
تحقیق در مورد کاخ فیروزآباد
سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عملاً فعالیت خود را در پی تشکیل وزارت فرهنگ و هنر در سال ۱۳۴۲ از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد و تا ادغام در تشکیلات سازمان میراث فرهنگی کشور به سال ۱۳۶۶ به شکلی گسترده و سازنده در موضوع مطالعه و مرمت بناها و مجموعههای تاریخی در سراسر کشور پیشگام بود. ساماندهی، مطالعه و تعمیر آثار تاریخی در ایران، همگام با نهضتی بزرگ بود که پس ازجنگ جهانی دوم و در جریان بازسازی پس از جنگ، ابعادی علمی و انسانی وسیع پیدا کرد و مفهومی از رقا و بقای انسانی یافت.
سازمان نامبرده در شکلدهی خود و در سطح قابل قبولی برای جامعه ملی و بینالمللی از امکانات فنی علمی و فرهنگی سطح بالای داخلی و خارجی بهره گرفت. صرفنظر از تربیت نیروی تخصصی و ماهر در سطوح مختلف علمی، فنی و هنری در کشور از توان موسسات و سازمانهایی نظیر: دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی (ملی سابق)، دانشگا فارابی، موسسه ایتالیایی مطالعات خاوردور و نزدیک (ایزمئو)، سازمانهای دولتی و غیردولتی وابسته به یونسکو، دانشگاه فلورانس و جز آن استفاده کرد و تلاش بر این داشت که ضمن ارائه الگوهای موفق از مطالعه و مرمت بناها و مجموعههای تاریخی ـ فرهنگی (نظیر مجموعه بناهای تاریخی اصفهان، مجموعه آثار تاریخی هخامنشی فارس، شهر تاریخی سلطانیه و…) بستر مناسب و باروری را برای نسل آینده فراهم سازد و در این رابطه، مقوله مطالعه و مرمت آثار و مجموعههای تاریخی را به تولیدی فرهنگی نزدیک کند. از جمله این اقدامات باید از پروژه مطالعه و مرمت مجموعه آثار تاریخی فیروزآباد یاد کرد که نقطه عطفی در تاریخ فرهنگ معماری و شهرسازی کشورمان را رقم میزند.
به یاد آوریم که گنبد قلعه دختر فیروزآباد که کهنترین گنبد شناخته شده دنیا برپا شده بر زمینهای مربع است و مربوط به فصل تاریخی مشترک پارتی ـ ساسانی است، تنها بخشی از این مجموعه میراث برجا مانده را از این مقطع تاریخی تشکیل میدهد.
فهرست مطالب
مقدمه. ۱
معرفی شهر باستانی گور و فیروزآباد کنونی.. ۲
ساختمانهای باستانی فیروزآباد. ۶
قلعه دختر. ۷
وجوه تاریخی و باستانشناسی.. ۸
کاخ و آتشکده ۲۷
ساختمان و کاخ فیروزآباد. ۲۹
ایوان ورودی.. ۳۰
برکه جوشان. ۳۱
سنگنگاره تنگاب فیروزآباد. ۳۲
سنگنبشه پهلوی تنگاب فیروزآباد. ۳۳
نظر مورخین بعد از اسلام درباره فیروزآباد. ۳۵
وضع موجود بنا ۳۹
سازههای باربر. ۴۱
نقوش برجسته. ۴۳
پژوهشهای فنی.. ۴۴
وضع موجود پژوهشهای فنی.. ۴۵
ملات باستانی.. ۴۶
ملاتهای جدید. ۴۶
اصول فنی بنایی.. ۴۸
مواد مصنوعی.. ۴۹
مویینگی.. ۵۱
اقلیم. ۵۲
اقدامات اضطراری.. ۵۴
مرمت.. ۵۷
شرح خدمات.. ۵۷
طرح مرمت.. ۵۹
مسائل فنی.. ۶۳
گروههای کار. ۶۶
توضیحات نهایی.. ۶۹
تحقیق در مورد کاخ فیروزآباد
قیمت : 5000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
مقاله هنر بارو
مقدمه
هنر بارواصطلاحی در مباحث هنری ،دارای دو مفهوم تاریخی و نقد هنری است و به دو صورت اسم و صفت به کار برده می شود.
هر چند سبک باروک واحد یا مجموعه اصولی به نام اصول سبک باروک وجود ندارد .منشاء این واژه برکسی روشن نیست.
احتمال دارد که از واژه پرتغالی barroco به معنی مروارید نامتنظم مشتق شده باشد . بدون تردید این اصطلاح در آغاز مخصوصاً درباره معماری رنسانس با یک معنی حقارت آور به کار برده می شد و از نظر منتقدان سده نوزدهم به معماری کلاسیک منحط- بی ساختار ،دارای تزئینات زیادی ،نمایشی، وعجیب و غریب- اطلاق می شد.
ولی استفاده از اصطلاح ((باروک)) به عنوان یک واژه حقارت آور از رواج
افتاده و از مدتها پیش به صفتی مشترک برای هنر دوره ای تبدیل شده است که
تقریباً از ۱۶۰۰ تا۱۷۵۰ را در بر
می گیرد . محققان تدریجاً دریافتند که سبکهای باروک تفاوتهای بنیادین با
سبکهای رنسانس دارند مثلاً سبک باروکپویاست ولی سبک رنسانس نسبتاً ایستاست
. کاربه جایی رسید که برخی از هنرشناسان ادعا کردند که دو سبک مزبور از
پایه با سکدیگر متفاوتند .هنوز تفاوت کلی درباره رابطه تاریخی و صوری این
دو دوره و دو سبک حاصل نشده است . واقعیت تاریخی را باید در مسیر تحول
سبکها جستجو کنیم و اصطلاح باروک نیز هر گاه به خواهیم گرایشها و برآیندهای
تحول سبکها را از یکدیگر مجزا کنیم در کار طبقه بندی مفید واقع
می شود بدین ترتسب از این پس اضطلاح باروک را در بیان خصوصیات مشترک سبکهای رایج در سده های هفدهم و هجدهم به کار خواهیم برد.
عصر باروک همچون هنری که از دل آن پدید آمد عصری گونه گون –پردامنه و پویا ، درخشان و رنگارنگ ، نمایشی و پرشور ، احساسی و خلسه آور ، پرشکوه و مسرف، نوجو و هنر دوست – بود
عصر باروک عصر انبساط در پی عصر اکتشافات بود، و انبساط این عصر نیز به کشفیات باز هم بیشتر انجامید. نیروهای بالنده ملی ، کره خاکی را تسخیر کردند. چنگ بین شهرهای دوره رنسانس جایش را به جنگ بین امپراتوران قاره های مختلف داد، و سرتوشت اروپا با سرنوشت نیردهایی که در دشتهای بی پایان آمریکای شکالی و سراسر هند جریان داشتند جوش خورد . گسترش ظلبی یا انبساط باروک، در مفاهیم لم و نحوم و فیزیک نوین گالیله، کپلرونیوتن از مرزهای کرده خاکی میر درگذشت. معلوم شد که حرکت شتابان اجرام آسکانی و سیبی که از درختی به زمین می افتند ، تابع قوانین مکانیک ثابتی هستند . میدان دید آدمی گسترش یافت و فصاهای ماکروسکوپی اجرام آسمانی و فصاهای میکروسکوپی سلول را در بر گرفت. در عصر باروک علاقه عجیبی به فضای بیکران دیده می شود. دکارت، انبساط را بگانه صفت فیزیکی وجود می نامد. آنچه وجود دارد ذهن است و انبساط و دهن وجود یا واقعیت انبساط را اثبات می کند در عبارت معروف دکارت :کوگیتو ارگو سوم (می اندیشم پس هستم ) پاسکال اعتراف می کند که ((سکوت این فضاهای بیکران مرا به هراس می اندازد)) نور نیز به همین اندازه ذهن انسان عصر باروک را به خود جلب می کند . نور که هزاران سال به عنوان خورشید خدای گونه یا حقیقت روح القدس پنداشته و پرستیده می شد این زمان پدیده ای فیزیکی می شود که به صورت امواج در ((فضاهای نامتناهی )) پاسکال انتشار می یابد و با استفاده از یک منشور می توان آن را شکست و رنگهایش را دید. با آنکه از شدتت و قدرت معنی مذهبی نور کاسته شد، نور همچنان استعاره ای برای حقیقت به شمار می رفت. عصر علم جدید را عصر ((روشنگری)) نامیدند، بدین معنی که شیوه کهن ، تاریک ، وافشانه ای تفسیر جهان برافتاده و عصر تازه ای در پرتو علم آغاز شده بود . الگزاندر پوپ شاعر انگلیسی (۱۶۸۸-۱۷۴۴) ضمن بیان اشتیاق مردمان زمانه اش به کشفیات نیوتن ، این کشفیات را همچون گونه ای مکاشفات ثانی دانسته است طبیعت ، و قوانین طبیعت ،در سیاهی شب نهفته اند خداوند فرمود: ((اینک نیوتن آمد)) و همه جا متور شد .
مقاله هنر بارو
قیمت : 5500 تومان