پروژه تکنولوژیWPF
به همراه پاورپوینت تعداد اسلاید ۲۳
دانشکده فنی و مهندسی
کارشناسی ناپیوسته کامپیوتر
تکنولوژیWPF
Windows Presentation Foundation
چکیده
به طور کلی برنامه های ویندوزی از دو امکان، توابع User32 و GDI/GDI+ برای ترسیم عناصر گرافیکی استفاده میکنند. شرکت مایکروسافت به دلیل محدودیت هایی که در هر یک از دوبخش فوق، وجود داست، اقدام به ایجاد کتابخانه سطح بالایی به نام DirectX کرد. این ابزار با بهره گیری از توان کارت های گرافیکی با بهره بری بالا، حداکثر توان آن را برای ایجاد گرافیک های قوی به کار میبرد. اما به دلیل برقراری ارتباط مشکل با آن و نیاز به کد نویسی های زیاد، این ابزار بیشتر در تهیه بازی ها و برنامه های گرافیکی مورد استفاده قرار گرفت و جایگاه زیادی در توسعه برنامه های تجاری پیدا نکرد. تکنولوژی WPF یا Avalon یک زیر سیستم گرافیکی لحاظ شده در دات نت ۳٫۰ به بالا است که باعث جداسازی ساختار UI از منطق Business Logic میگردد. معادل آن (زیر مجموعه ای از آن) در وب هم مورد استفاده قرار میگیرد با نامWPF/E )با نام رمز(SilverLight و تمامی این مشکلات را مرتفع کرده. WPF از تمامی قدرت DirectX جهت ایجاد گرافیک های ۲ بعدی و ۳ بعدی استفاده میکند. همچنین ابزار های بسیاری را جهت طراحی کردن در اختیار شما قرار میدهد.[saf]
فهرست مطالب
عنوان | صفحه |
چکیده | ۲ |
فصل اول :مقدمه ای بر تکنولوژی
Windows Presentation Foundation
|
|
تکنولوژیهای جدید داتنت | ۸ |
مشکلات تکنولوژیهای قبل در شخصیسازی ابزارها | ۱۰ |
درک گرافیک ویندوز | ۱۴ |
Directx موتور گرافیکی جدید | ۱۵ |
درجهبندیهای WPF | ۱۸ |
عدم وابستگی WPF به رزولوشن | ۱۹ |
معماری WPF | ۲۱ |
ساختار سلسله مراتبی آبجکتها در WPF | ۲۴ |
فصل دوم :زبان XAML |
|
طراحی واسطهای گرافیکی کاربر قبل از WPF | ۲۸ |
کاربردهای مختلف XAML | ۲۹ |
ساختار فایلهای XAML | ۳۰ |
شکل ساده یک سند XAML | ۳۳ |
فضای نامها در XAML | ۳۵ |
خواص و رویدادها در XAML | ۳۶ |
کامپایل XAML به فایل های BAML تزریق شونده به اسمبلی ها | ۴۲ |
فصل سوم :چیدمان طراحی کنترلها |
|
ایجاد برنامههای WPF | ۴۵ |
چیدمان عناصر در WPF | ۴۹ |
کنترل های کانتینر (ContainerControls) | ۵۱ |
مفهوم Content در WPF | ۵۳ |
کنترل Expander | ۵۸ |
فصل چهارم:نتیجهگیری |
|
مزایای WPF | ۶۱ |
معایب WPF | ۶۴ |
چشم انداز | ۶۵ |
نتیجهگیری | ۶۶ |
منابع | ۶۷ |
فهرست شکلها
عنوان | صفحه |
فصل اول :مقدمه ای بر تکنولوژی
Windows Presentation Foundation |
|
شکل۱-۱)نمونه پیاده سازی یک دستور چهار شرطی در سیستم WF | ۹ |
شکل۱-۲ )کنترل منویی | ۱۱ |
شکل۱-۳ )معماری WPF | ۲۲ |
شکل۱-۴ )ساختار سلسله مراتبی آبجکت های مختلف را در تکنولوژی WPF | ۲۴ |
فصل دوم :زبان XAML |
|
شکل۲-۱)یک نمونه از آبجکت TextBoxکه تعدای خواص آن از جمله رنگی به عنوان پس زمینه و رنگ پیش زمینه و .. تعریف شده است. | ۳۷ |
شکل۲-۲ )در این شکل ظاهر TextBox با تغییر خاصیت BackGround و ForeGround تغییر کرده است. | ۳۹ |
شکل۲-۳)وجود گزینه دیگری با عنوان <New Event Handler> را نشان میدهد که با انتخاب آن می توانید، یک رویداد جدید برای کنترل مورد نظر ایجاد کنید. | ۴۱ |
شکل۲-۴)نحوه تعریف یک رویداد کلیک برای یک Button | ۴۱ |
شکل۲-۵)نحوه رفتن به یک رویداد از قبل تعریف شده | ۴۲ |
فصل سوم :چیدمان طراحی کنترلها |
|
شکل۳-۱) ایجاد یک پروژه WPF | ۴۵ |
شکل۳-۲)نتیجه حاصل ازایجاد یک پروژه WPF Application | ۴۷ |
شکل۳-۳ )نمونه ای از یک عنصر ToolTip | ۵۴ |
شکل۳-۴)سلسله مراتب ارثبری کنترلهای کانتینر وکنترلهای محتوا | ۵۵ |
شکل۳-۵ )نمایش عکس بعنوان محتوای یک Button | ۵۸ |
فصل چهارم:نتیجهگیری |
|
شکل۴-۱) نمای ظاهری یاهو مسنجر جدید ویژه سیستم عامل ویستا | ۶۵ |
پروژه تکنولوژیWPF
قیمت : 4500 تومان