با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق
فهرست
فصل اول
مقدمه…………………………………. ۲
بیان مسأله…………………………….. ۳
اهمیت و ضرورت پژوهش…………………….. ۷
اهداف پژوهش……………………………. ۹
گزارههای تحقیق (سؤالها / فرضیهها)………… ۱۰
معرفی نوع متغیرها و تعاریف عملیاتی……….. ۱۰
فصل دوم
مقدمه…………………………………. ۱۵
یادگیری از دیدگاه روانشناسی رفتارگرا……… ۱۶
یادگیری از دیدگاه روانشناسی شناختی……….. ۱۸
نظریه رشدشناختی پیاژه…………………… ۲۰
نظریه یادگیری گشتالت……………………. ۲۲
نظریه یادگیری معنیدار کلامی………………. ۲۳
نظریه پردازش اطلاعات…………………….. ۲۶
راهبردهای شناختی – فراشناختی…………….. ۳۰
راهبردهای تکرار در تکالیف ساده یادگیری…… ۳۳
راهبرد مرور ذهنی در تکالیف پیچیده یادگیری…. ۳۴
راهبرد بسط دهی در تکالیف پایه……………. ۳۶
راهبرد بسط دهی در تکالیف پیچیده………….. ۳۷
راهبرد سازماندهی در تکالیف پایه………….. ۳۸
راهبرد سازماندهی در تکالیف پیچیده یادگیری…. ۳۹
فراشناخت………………………………. ۴۰
معلمان کارآمد………………………….. ۴۶
پرورش مهارتهای فکری…………………….. ۴۷
پرورش مهارتهای حل مسئله…………………. ۴۸
مهارتهای تدریس…………………………. ۵۲
دستورالعملهای قبل از مطالعه……………… ۵۷
دستورالعملهای بعد از مطالعه……………… ۶۰
دستورالعملهای جهت گسترش حافظه……………. ۶۱
دستورالعملهای بهسازی حافظه………………. ۶۳
ادبیات پژوهش موجود در موضوع مورد مطالعه…… ۶۵
فصل سوم
۱-۳- روش تحقیق………………………….. ۷۴
۲-۳- جامعة مورد مطالعه…………………… ۷۵
۱-۳-۳- نمونه مورد مطالعه و روش نمونهگیری…… ۷۵
۲-۳-۲- ملاک انتخاب نمونه………………….. ۷۶
۴-۳- ابزار پژوهش………………………… ۷۶
۱-۴-۳- معرفی ابزار………………………. ۷۶
۲-۴-۳- اعتبار آزمون……………………… ۷۸
۵-۳- روش نمرهگذاری………………………. ۷۸
۶-۳- روش تجزیه و تحلیل آماری……………… ۷۹
فصل چهارم
میزان درآمد خانواده…………………….. ۸۱
میزان تحصیلات پدر آزمودنیها………………. ۸۲
میزان تحصیلات مادر آزمودنیها……………… ۸۳
شغل پدر……………………………….. ۸۴
شغل مادر………………………………. ۸۵
توزیع فراوانی دانشآموزان برحسب موفقیت تحصیلی. ۸۵
میانگین انحراف استاندارد راهبردهای یادگیری در دو گروه موق و ناموفق……………………………………… ۸۷
بخش استنباطی…………………………… ۸۸
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس حسابان…………………………….. ۸۹
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در رشته ریاضی فیزیک با درس فیزیک……………………………… ۹۱
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس شیمی………………………….. ۹۲
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم تجربی با نمره درس زیستشناسی…………….. ۹۳
رابطه بین راهبردهای یادگیری با پیشرفت تحصیلی در گروه علوم انسانی با درس جامعهشناسی…………… ۹۵
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته ریاضی بکار میبرند چیست؟…………………………… ۹۸
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم تجربی بکار میبرند چیست؟……….. ۹۹
تحلیل ممیز…………………………….. ۱۰۰
نوع راهبردهای یادگیری که دانشآموزان موفق و ناموفق در رشته علوم انسانی به کار میبرند چیست؟………………. ۱۰۱
تحلیل ممیز…………………………….. ۱۰۱
فصل پنجم
بحث و نتیجهگیری………………………… ۱۰۴
محدویتها………………………………. ۱۱۲
پیشنهادها……………………………… ۱۱۳
منابع فارسی……………………………. ۱۱۴
منابع انگلیسی………………………….. ۱۱۷
مقدمه
محیط پیرامون ما با وجود افراد، اشیاء و رویدادهای متعدد ومتنوع بسیار پیچیده است بعلاوه کنش متقابل وتغییرات مداوم موجود در عوامل مختلف پیچیدگی فزایندهای را بر زندگی انسان تحمیل میکند. و انسان برای مقابله با این همه تغییرات بدنبال یافتن راهحلهای مناسب برای سازگاری است.
از آنجائیکه منابع خطر و ارضاء نیاز ما نیز پیوسته در حال تغییرند. لازمة زندگی پویایی در سازگاری ارگانیسم با محیط است. و فرایندهای یادگیری پویایی لازم برای ارگانیسم را فراهم میکند تا بتواند با شرایط محیطی گوناگون به زندگی خود ادامه دهد. یعنی علاوه براینکه محرکهای مختلف مثبت، منفی یا خنثی را بشناسد. رفتارهای مناسب مقابل هر کدام از محرکها را یاد بگیرد واین یادگیری به طرق مختلف از ابتدای زندی نوع بشر صورت گرفته است اما امروزه با تکامل زندگی بشر یادگیری عمومی و کسب دانش از طریق آموزش بخش مهمی از اطلاعات لازم برای سازگاری را در اختیار قرار میدهد. (السونو هرگنهان،۱۹۹۷)
حجم اطلاعات از هر نوع که باشد،چنان رو به افزایش است که هر فرد در هر شغل و مقامی برای رفع نیازهای فردی و شغلی خود نیاز به مطالعه و صرف وقت زیاد برای آن دارد. به این ترتیب مطالعه وسیلة ارتقاء نوع بشر و ابزار انتقال علم ودانش است. ولی متأسفانه در جامعة ما هنوز فرهنگ مطالعه به عنوان یک نیاز واقعی برای مردم به حساب نمیآید. و حتی دانشآموزان ودانشجویان ما نیز که مطالعه جزء اصلی و حرفه وزندگی آنهاست درست مطالعه نمیکنند. روش مطالعه فعال را نمیدانند، کند میخوانند، به اندازه کافی مطالب را درک نمیکنند، به خوبی به یاد نمیآورند. نمیدانند چه بخوانند؟ چگونه بخوانند؟ و چگونه به خاطر بسپارند؟ از همه بدتر نمیدانند که بد میخوانند و اینهمه باعث گریز از مطالعه و عدم یادگیری مناسب از آن است.
پایان نامه مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان موفق وناموفق
قیمت : 5000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
طرح توجیهی باغ و احداث فضای سبز
فهرست
پیشگفتار
طراحی باغ و احداث فضای سبز
انتخاب ابزار صحیح در کار و هنر باغبانی
بیل spade
شن کش rake
بیلچه ها small shovel or dibble
وجین کننده ها و کولتیواتورها weeding-to weed))
چنگک و چنگکهای دستی grapnel or hook
کج بیل hoe
هرس کننده های پرچین
قیچی باغبانی
)قلمه های نیمه بالغ ( unrip) cutting)
اختصاصات دستگاه رویشی
کاربرد گیاهان تیره آلاله
طراحی فضای سبز عامل تاثیرگزار بر کیفیت زیستی شهرها
پیشگفتار
اینجانب ………….. پروژه کارآموزی خود را در شرکت سبزینه وار شیراز گذرانده ام .
این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در شرکت سبزینه وار شیراز به مدت ۲۴۰ ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات مسئولین شرکت سبزینه وار شیراز کمال تشکر رادارم .
طرح توجیهی باغ و احداث فضای سبز
قیمت : 3900 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
پروژه مقاوم سازی ساختمان بنایی در برابر زلزله
پایان نامه مقطع کارشناسی رشته عمران
وقوع زمین لرزههای متعدد در ایران و تحقیقات زمین شناسی انجام شده در مورد گسلهای موجود همگی موید این مطلب است که ما در منطقه لرزه خیز زندگی میکنیم. از طرف دیگر به دلیل کم توجهی جامعه مهندسی به ساخت و ساز ایمن ساختمانهای زیادی بجا مانده است که در آن تمهیدات خاصی برای زلزله در نظر گرفته نشده است آمار و ارقام نشان میدهد که در کشور اکثر ساختمان از نوع ساختمانهای بنایی میباشند و از آن مهمتر در زلزلههای اخیر بیشترین آمار تلفات و خسارات از جانب همین نوع ساختمانها میباشد و این مطالب ضرورت توجه به امر مقاوم سازی این ساختمان هارا از بیش مسجل میسازد.
با بررسیهای تجربی انجام گرفته در حین اجرای طرحها نقاط ضعف و قوت روشهای مقاومسازی مشخص شده و روش متفاوتی ارائه میشود و این روش بر خلاف روشهای دیگر با در نظر گرفتن رفتار نامطلوب ساختمانهای بنایی در بارهای لرزهای اتخاذ شده است و از ویژگیهای آن سطح ایمنی بسیار بالا با ایجاد خط دوم دفاعی استفاده از خواص مطلوب قابهای مرکب در بارهای لرزه ای، سادگی طرح،اجرایی بودن طرح و امکان انجام تغییرات معماری و حتی احداث یک طبقه جدید را میتوان نام برد.
در این پایان نامه قرار است که یک ساختمان بنایی که در زلزله تا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آسیب دیده به روشی مقاوم سازی شود که قابل اجرا باشد و بعضی از قسمتهای آن باید با نرمافزار ETABS مدل شود که مسئله اقتصادی نیر لحاظ باشد و نکته دیگر که در مراجع برآن اشاره نشده این است که اگر نیروی برشی طبقه از ظرفیت برشی آن بیشتر باشد چه باید کرد ؟ و در این حالت به چه صورتی مقاوم سازی شود که این حالت جبران شود.
البته لازم به ذکر است که در قسمت پی قرار است از یک روشی مقاوم سازی خاصی استفاده شود که بسیار جالب توجه میباشد.
اکنون این سوال مطرح میشود که ابعاد قاب مرکب چه تأثیری در نتایج دارند؟ از چه نرم افزاری کمک گرفته شده است؟ در هنگام اعمال قاب مرکب کدام قسمتها نیاز به تقویت مجدد خواهند داشت؟
فهرست مطالب
کلیات… ۱
روند انجام پایان نامه. ۲
چکیده ۳
فصل اول
کلیات
۱-۱ مقدمه. ۴
۱-۲ مرور کارهای گذشته. ۵
۱-۳ لرزه خیزی ایران. ۶
۱-۴ گزارش برخی از زلزلههای چند دهه اخیر. ۶
۱-۴-۱ زلزله ۳۱ خردادماه ۱۳۶۹ رودبار و منجیل.. ۷
۱-۴-۲ زلزله ۵ مردادماه ۱۳۸۲ بم. ۹
۱-۴-۳ اثرات زلزله اول تیرماه ۱۳۸۱ چنگوره ـ آوج بر ساختمانهای بنایی و مختلط ۱۷
۱-۴-۳-۱ خسارات وارده به ساختمانها در اثر زلزله چنگوره ـ آوج.. ۱۷
۱-۴-۳-۲ گونههای ساختمانی منطقه آوج.. ۱۹
۱-۴-۳-۳ ساختمانی بنایی آوج با سقف طاق ضربی.. ۲۰
۱-۴-۳-۴ بررسی آسیبهای وارده به ساختمانهای منطقه آوج.. ۲۰
۱-۴-۳-۵ بررسی علل خرابی ساختمانهای مختلط و بنایی آوج.. ۲۲
۱-۴-۴ رفتار و عملکرد ساختمانها در زلزله داهوییه (زرند) ۲۲
۱-۵ عملکرد ساختمانهای آجری در زلزلههای گذشته. ۳۲
۱-۶ مقاومت سازی ساختمانهای بنایی.. ۳۳
فصل دوم
رفتار و طرح لرزهای ساختمانهای مصالح بنایی
۲-۱ مقدمه. ۳۵
۲-۲ رفتار مواد. ۳۶
۲-۳ نیروی زلزله. ۳۶
۲-۴ گسیختگی دیوارهای مصالح بنایی.. ۳۷
۲-۵ گسیختگی ساختمانهای مصالح بنایی.. ۴۰
۲-۶ علل گسیختگی ساختمانهای مصالح بنایی.. ۴۲
۲-۶-۱ کیفیت مصالح و اجرا ۴۳
۲-۶-۲ شکل و سیستم سازه ۴۳
۲-۶-۳دیوارهای ساختمان. ۴۵
۲-۶-۴ سیستم سقف… ۴۵
۲-۶-۵ انسجام اجزای ساختمان. ۴۶
۲-۶-۶ اجزای غیرسازه ای.. ۴۶
۲-۶-۷ سیستم کلاف… ۴۷
۲-۶-۸ خاک محل.. ۴۷
فصل سوم
خواص سازهای و دینامیکی قابهای مرکب
۳-۱ مقدمه. ۴۸
۳-۲ ضرورت توجه به نقش میانقاب… ۴۸
۳-۳- اندرکنش قاب و میانقاب… ۴۹
۳-۴- تبدیل کنش خمشی به کنش خرپایی.. ۴۹
۳-۵- مودهای شکست دیوار آجری.. ۵۱
۳-۵-۱- شکست برشی.. ۵۱
۳-۵-۲- شکست برشی- لغزشی.. ۵۲
۳-۵-۳ -شکست خمشی.. ۵۲
۳-۵-۳-۱- شکست خمشی در راستای قائم. ۵۲
۳-۵-۳-۲- شکست خمشی در راستای افقی.. ۵۳
۳-۶- مودهای شکست میانقاب… ۵۳
۳-۶-۱- لهیدگی گوشهها ۵۳
۳-۶-۲- شکست برشی- لغزشی.. ۵۳
۳-۶-۳- فشار قطری.. ۵۴
۳-۶-۴- ترک قطری.. ۵۴
۳-۶-۵- شکست قاب… ۵۴
۳-۷- مودهای شکست سازه ۵۵
۳-۸- مودهای شکست سازههای آجری در زلزلههای گذشته. ۵۷
۳-۹- انواع ترک… ۵۹
۳-۹-۱- ترکهای مرزی.. ۵۹
۳-۹-۲- ترکهای قطری.. ۶۰
۵-۳-۲-۱- تقسیمبندی ترکهای قطری.. ۶۱
۳-۱۰- شکست کنج.. ۶۴
۳-۱۱- حالت نهایی شکست… ۶۵
۳-۱۲- عاملهای مؤثر بر مقاومت ترک قطری.. ۶۵
۳-۱۳- مقاومت شکست کنج.. ۶۵
۳-۱۴- تأثیر درز بین قاب و میانقاب: ۶۶
۳-۱۵- خواص پسماند. ۶۶
۳-۱۵-۱ تأثیر نرمی بر رفتار لرزهای.. ۶۶
فصل ۴
روشهای تعمیر، بازسازی و تقویت ساختمانها
۴-۱- مقدمه. ۶۹
۴-۲- راهکارهای بهسازی.. ۷۰
۴-۲-۱- روکش بتنی یا شاتکریت… ۷۰
۴-۲-۲- یکپارچه ساختن سقف… ۷۱
۴-۲-۳- افزایش تعداد مسیرهای انتقال بار. ۷۲
۴-۲-۴- استقرار دیوار جدید. ۷۳
۴-۲-۵- اصلاح بازشوها در دال. ۷۳
۴-۲-۶- روشهای تزریق صمغهای چسبناک… ۷۴
۴-۲-۷- تعبیه دیوار برشی.. ۷۴
۴-۲-۸- مقاومسازی توسط FRP.. 75
۴-۲-۸-۱- اجرای مقاومسازی و بهسازی توسط FRP.. 76
۴-۲-۹- تقویت پی.. ۷۷
۴-۲-۱۰- نصب صفحات فولادی با اندود ملات سیمان ریزدانه (فروسیمان) در گوشهها برای اتصال دیوارها ۷۹
۴-۲-۱۱- کاهش ابعاد بازشوها ۸۰
۴-۲-۱۲- کلافهای افقی فولادی.. ۸۰
۳-۲-۱۲-۱- کلاف افقی با نبشی در سقف طاق ضربی.. ۸۱
۴-۲-۱۲-۲- کلاف افقی با نبشی در سقف تیرچه بلوک… ۸۲
۴-۲-۱۳- کلافهای قائم فولادی.. ۸۳
۴-۲-۱۳-۱- کلافهای قائم با ورق در وسط دیوار. ۸۳
۴-۲-۱۴- تیرآهن کنسول (بالکن) ۸۴
۴-۲-۱۵- کاربرد شناژ خورجینی.. ۸۵
۴-۲-۱۵-۱- مقدمه: ۸۵
۴-۲-۱۵-۲- روش اجرای تدریجی و گام به گام به عنوان روش مرسوم. ۸۵
۴-۲-۱۵-۳- روش اجرای خورجینی.. ۸۶
۴-۲-۱۵-۴- مزایا ۸۷
۴-۲-۱۵-۵- معایب… ۸۹
۴-۲-۱۶- گزارشی کوتاه از انجام مقاوم سازی ساختمان موجود با استفاده از فونداسیون و شناژ خورجینی ۸۹
۴-۲-۱۶-۱- وضع موجود. ۸۹
۴-۲-۱۶-۲- انتخاب روش… ۹۰
۴-۲-۱۶-۳ – مروری بر عملیات اجرائی فونداسیون و شناژ خورجینی.. ۹۰
۴-۳- روشهای تقویت و تعمیر ساختمانهای سنگی موجود: ۹۴
۴-۳-۱- روش تقویت دیوارهای سنگی: ۹۵
۴-۳-۱-۱- تقویت گوشههای ساختمان با استفاده از صفحات فلزی: ۹۵
۴-۳-۱-۲- استفاده از بتن مسلح در اتصال دیوارها: ۹۵
۴-۳-۱-۳- استفاده از شبکه فولادی.. ۹۶
۴-۳-۱-۴- استفاده از تیرهای چوبی برای حمایت از دیوارهای بلند و طویل: ۹۹
۴-۳-۲- تقویت سقف ساختمانهای آجری و سنگی با تیرهای چوبی.. ۱۰۰
فصل ۵
کاربرد قاب مرکب در مقاومسازی ساختمانهای بنایی
۵-۱ طرح مسئله. ۱۰۲
۵-۱-۱- نقشه معماری.. ۱۰۲
۵-۱-۲- نقشه سازهای.. ۱۰۳
۵-۱-۳- کدگذاری دیوارها ۱۰۴
۵-۱-۴- خسارات وارده به دیوارهای سازهای و غیرسازهای و ارائه راهکارهای ترمیم ۱۰۵
۵-۱-۵- اطلاعات مربوط به طبقات ساختمان. ۱۰۶
۵-۱-۶- کنترل نواقص مربوط به مصالح.. ۱۰۷
۵-۱-۷- کنترل نواقص مربوط به سیستم سازهای.. ۱۰۷
۵-۱-۸- کنترل نواقص مربوط به دیوار باربر. ۱۰۸
۵-۱-۹- کنترل نواقص مربوط به دالها ۱۰۹
۵-۱-۱۰- کنترل نواقص مربوط به اتصالات اعضا ۱۱۰
۵-۲- طرح مقاوم سازی.. ۱۱۱
۵-۲-۱- محاسبات طرح مقاومسازی.. ۱۱۱
۵-۲-۲- اصلاح بازشوها و انجام تغییرات معماری.. ۱۱۲
۵-۲-۳- محاسبه بار دیوارها بعد از تغییرات معماری.. ۱۱۲
۵-۲-۴- بارگذاری سقف بام. ۱۱۴
۵-۲-۵-اثر پیچش در ساختمان. ۱۱۵
۵-۲-۶- برش پایه. ۱۱۵
۵-۲-۷- جایگذاری ستونهای فلزی.. ۱۱۶
۵-۲-۸- مدلسازی.. ۱۱۶
۵-۲-۹- نقشه اجرایی با توجه به خروجی ETABS.. 118
۵-۲-۱۰- محاسبات بار جانبی.. ۱۱۸
۵-۲-۱۱- نقشههای اجرایی.. ۱۲۲
۵-۳- نتیجهگیری.. ۱۲۷
منابع و مراجع. ۱۲۹
پروژه مقاوم سازی ساختمان بنایی در برابر زلزله
قیمت : 8000 تومان
با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی
عنوان: پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی
دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)
فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)
تعداد اسلاید: ۲۰۳ اسلاید
کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی از جمله منابع مهم درس مبانی سازمان و مدیریت، اصول مدیریت و مدیریت عمومی و تئوری های مدیریت پیشرفته در سطح کارشناسی و ارشد میباشد. این فایل شامل پاورپوینت کل هشت فصل این کتاب می باشد که در ۲۰۳ اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل تهیه شده است. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
فصل اول: سیر تحولات نظریه های سازمان و مدیریت
طبقه بندی کلان نظریه های مدیریت
نظرات ویلیام اسکات
نظرات سیستمی و اقتضائی
طبقه بندی بولدینگ
طبقه بندی ریچارد اسکات
مکاتب کلاسیک -گونه اول
مکاتب نئوکلاسیک -گونه دوم
مکاتب سیستمی -گونه سوم
مکاتب سیستمی -گونه سوم
گونه چهارم
خلاصه نظرات اسکات
مدل چند وجهی کوئین
نقشهای مدیر در مدل کوئین
استعاره در شناخت سازمان
سازمان به مثابه ماشین
سازمان به مثابه موجود زنده
سازمان به مثابه موجود زنده
سازمان به مثابه مغز
یادگیری تک حلقه ای و دو حلقه ای
سازمان به مثابه مغز
سازمان به مثابه زندان روح
سازمان به مثابه موجودی دگرگون شونده و متغیر
سازمان به مثابه ابزار سلطه
سازمان به مثابه فرهنگ
سازمان به مثابه نظام سیاسی
سبکهای متفاوت مدیریت تعارض
سازمان پدیده ای کثیر الوجه
طبقه بندی موضوعی- رابرتز و سایرین
فصل دوم: برنامه ریزی، برنامه ریزی جامع و استراتژیک
مقدمه
خصوصیات برنامه ریزی استراتژیک
وجوه افتراق برنامه ریزی جامع و برنامه ریزی عملیاتی
اهمیت و ضرورت برنامه ریزی جامع در سازمان
فرایند برنامه ی ریزی جامع
برنامه ریزی عملیاتی
تکنیک های برنامه ریزی
جدول کارنما
برنامه ریزی نیروی انسانی
برنامه ریزی احتیاجات نیروی انسانی
روش تجزیه و تحلیل هدفها و فعالیتها
روش نرخ روند
برنامه ریزی تامین نیروی انسانی
نتیجه گیری
فصل سوم: سازماندهی، سازماندهی پویا
مقدمه
مبانی سازماندهی
سازمان بر مبنای وظیفه (هدف)
مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای وظیفه
سازمان بر مبنای نوع تولید
نمونه نمودار طراحی یک سازمان بر مبنای نوع تولید
مزایای سازمان بر مبنای نوع تولید
محدودیتهای سازمان بر مبنای نوع تولید
سازمان بر مبنای منطقه عملیات
نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای منطقه عملیات
مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای منطقه عملیات
سازمان بر مبنای ارباب رجوع یا مشتری
نمونه نمودار یک سازمان بر مبنای ارباب رجوع
مزایا و محدودیت های سازمان بر مبنای ارباب رجوع
محدودیتهای ساختارهای سنتی سازمانی
الگوهای جدید ساختار سازمانی
سازمان بر مبنای پروژه
سازمان ماتریسی یا خزانه ای
سازمان با گروه های متداخل یا سازمان گروهی
سازمان با واحدهای مستقل
سازمان با ساختار آزاد
الگوی پنج بخشی
فصل چهارم: کنترل و نظارت در سازمان
مقدمه
تعاریف کنترل
کنترل گذشته نگر
کنترل پیش نگر
کنترل زمان وقوع
طراحی سیستم کنترل
تعیین نتایج مورد انتظار (بایدها) در کنترل
تعیین شاخص برای سنجش نتایج موردانتظار
تعیین استاندارد یا الگوی مطلوب
نقش استانداردها در کنترل
انواع استانداردها
تعیین نحوه و روش جمع آوری اطلاعات یا طراحی شبکه اطلاعاتی در کنترل
ارزیابی اطلاعات و نتیجه گیری
نقاط استراتژیک یا کلیدی در کنترل
مشخصات سیستم کنترل مؤثر
کاربرد مدل امتیازات متوازن در کنترل
مدل امتیازات متوازن چیست؟
خودکنترلی: انتخابی دیگر در کنترل
فصل پنجم: هدایت و انگیزش: هدایت و رهبری سازمانی
رهبری
رابطه قدرت و نفوذ رهبری
نظریه های هدایت و رهبری
نظریه های خصوصیات فردی رهبری
نظریه های رفتار رهبری
سبک رهبری
نظریه های موقعیتی و اقتضایی
نظریه مسیر- هدف
اجزای متشکله نظریه مسیر – هدف در رهبری
نظریه دوره زندگی
نظریه جانشین رهبری
انگیزش کارکنان
نظریه سلسله مراتب نیازها
نظریه دوجنبه ای انسان
نظریه دوعاملی انگیزش
نظریه انگیزش موفقیت
نظریه نیازهای زیستی، تعلق و رشد
نظریه انتظار و احتمال
نظریه برابری
نظریه اسناد
اسناد رفتارها به علل درونی و بیرونی
انگیزش در عمل
مهندسی شغل
توسعه شغل
چرخش شغلی
غنی سازی شغل
مشاغل گروهی
خصوصیات مطلوب شغلی
الگوی اقتضایی انگیزش
فصل ششم: ارتباطات سازمانی
مقدمه
ارتباطات چیست؟
فرایند ارتباطات
فرستنده پیام
پیام
انواع پیام ها و فعالیتهای گیرنده و فرستنده
گیرنده پیام
موانع ارتباطی
بازخور
ارتباطات یک جانبه و دو جانبه
ارتباطات در سازمان
ارتباطات رسمی
الگوی زنجیره ای
الگوی حلقه ای
الگوی Y
الگوی ستاره ای
الگوهای ارتباط غیررسمی
الگوی رشته ای
الگوی تابشی
الگوی تصادفی
الگوی خوشه ای
تجزیه و تحلیل تعاملی یا مراوده ای
فصل هفتم: تصمیم گیری
مقدمه
تعریف تصمیم گیری
مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری
استفاده از مدل در تصمیم گیری
انواع مدلها
انتخاب مدل مناسب
طبقه بندی تصمیم ها
طبقه بندی تصمیم ها از نظر میزان اطمینان به نتایج حاصل از شقوق مختلف اخذ تصمیم
تصمیم گیری در حالت ریسک
تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان
طبقه بندی تصمیمها بر اساس مراحل
تصمیم های تک مرحله ای یا ایستا
تصمیم های چند مرحله ای یا دنباله دار
درخت اخذ تصمیم
مراحل اصلی در شیوه درخت اخذ تصمیم
نقدی بر شیو های جامع- عقلایی تصمیم گیری
فصل هشتم: خلاقیت و نوآوری
مقدمه
خلاقیت و نوآوری
تقسیم بندی سازمانها بر اساس میزان خلاقیت و توجه آنها به توسعه و تغییر
نحوه ظهور اندیشه های نو و بدیع
فنون خلاقیت و نوآوری
تحرک مغزی
اصول حاکم در جلسات تحرک مغزی
ارتباط اجباری
تجزیه و تحلیل مورفولوژیک
گردش تخیلی
پرسش های ایده برانگیز
تکنیک ۵-۳-۶ گروه اسمی
الگوبرداری از طبیعت
تفکر موازی
چگونه می توانیم خلاقیت و نوآوری را در سازمان تسهیل کنیم؟
پاورپوینت کتاب مدیریت عمومی تألیف دکتر سید مهدی الوانی
قیمت : 30000 تومان