ترجمه مقاله تاثیر کود ورمی کمپوست تولید شده بر روی بازدهی فلفل گلخانه ای
جهت دانلود رایگان مقاله انگلیسی کلیک کنید
ترجمه مقاله تاثیر کود ورمی کمپوست تولید شده بر روی بازدهی فلفل گلخانه ای
قیمت : 5500 تومان
پروژه شناخت ارتباط میان افسردگی شغلی کارکنان بانک ملی و کارکردهای خانوادگی آنها
فهرست
مقدمه: ۱
بیان مساله: ۴
اهمیت مساله: ۶
هدف کلی: ۷
اهداف جزئی: ۷
فرضیات: ۸
تعاریف نظری و عملی: ۸
فرسودگی شغلی: ۱۱
فرسودگی شغلی: ۱۲
تاریخچه مفهوم فرسودگی شغلی: ۱۲
مرحله اولیه یا پیشگام: ۱۳
مرحله تجربی ۱۴
تعاریف مختلف فرسودگی شغلی: ۱۶
نشانه های مرض فرسودگی شغلی: ۲۰
۱) تحریک پذیری فزاینده ۲۳
علل و عوامل فرسودگی شغلی ۲۳
الف) عوامل محیطی: ۲۴
۱) ویژگیهای شغلی: ۲۴
۲) ویژگیهای سازمانی: ۲۵
۳- ویژگیهای حرفه ای ۲۵
ب) عوامل فردی ۲۷
۱) ویژگیهای جمعیت شناختی ۲۷
۲) ویژگیهای شخصیتی ۲۸
۳) گرایشات شغلی ۲۹
رویکرد های مختلف نسبت به فرسودگی شغلی: ۳۰
رویکرد تبادلی چرنیس ۳۲
رویکرد روانشناختی- اجتماعی ۳۳
مدلهای فرسودگی شغلی: ۳۴
ب) مدل منابع- نیازهای شغلی: ۳۶
کاهش فرسودگی شغلی: ۳۷
راهبردها و تغییرات فردی: ۳۷
راهبردها و تغییرات سازمانی: ۳۸
خانواده ۴۱
خانواده از دیدگاههای جامعه شناسی: ۴۲
خانواده از دیدگاه ههای روانشناسی: ۴۴
انواع و اشکال خانواده: ۴۶
کارکردهای خانواده از دیدگاههای جامعهشناسی ۴۹
حفاظت و نگهداری فیزیکی ۵۲
ارزیابی خانواده و کارکردهای آن از دیدگاه روانشناسی: ۵۴
مدل مک مستر از کارکرد خانواده: ۵۵
حل مساله: ۵۶
ارتباط: ۵۸
نقشها: ۵۸
پاسخ دهی عاطفی: ۵۹
آمیختگی عاطفی: ۶۰
کنترل رفتار : ۶۱
پیشینه تحقیق در رابطه با فرسودگی شغلی : ۶۳
پیشینه پژوهش در رابطه با کارکردهای خانواده: ۶۹
مطالعات انجام شده در خارج از کشور: ۷۱
روش تحقیق: ۷۵
جامعه آماری: ۷۵
نمونه آماری: ۷۶
روش و شیوه عملی نمونهگیری: ۷۹
ابزارهای اندازه گیری و چگونگی جمع آوری داده ها: ۷۹
ابزار سنجش فرسودگی شغلی: ۸۰
ابزار سنجش خانواده: ۸۲
روشهای آماری برای تجزیه و تحلیل داده ها: ۸۵
حل مسأله ۹۱
نتیجه گیری و بحث: ۹۳
نتیجه گیری و بحث: ۹۴
نتیجه گیری کلی و پیشنهادهایی برگرفته از یافته های پژوهش: ۹۷
۱-۵- محدودیتهای تحقیق: ۱۰۱
پیشنهادهایی برای پژوهشگرهای دیگر: ۱۰۲
منابع و ماخذ فارسی: ۱۰۳
منابع و ماخذ لاتین ۱۰۹
پرسشنامه فرسودگی شغلی مازلاک ۱۱۱
ابزار سنجـش خانواده ۱۱۳
پرسشـنامه ۱۱۵
ابزار سنجش خانواده ۱۱۸
پروژه شناخت ارتباط میان افسردگی شغلی کارکنان بانک ملی و کارکردهای خانوادگی آنها
قیمت : 8000 تومان
مقاله شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن
مقدمه: ۱
چکیده: ۲
بیان مسئله : ۳
فصل اول. ۵
معرفی تحقیق. ۵
معرفی تحقیق: ۶
تعریف موضوع تحقیق. ۷
ضرورت موضوع تحقیق. ۸
فایده تحقیق. ۱۰
روش نمونه گیری : ۱۰
محدودیت های تحقیق: ۱۲
تعریف اصلاحات و واژه ها : ۱۳
فصل دوم. ۱۶
ادبیات و پیشینه تحقیق. ۱۶
ادبیات و پیشینه تحقیق. ۱۷
الف- فقر و محرومیت اقتصادی : ۱۷
ب- نامناسب بودن مکان زندگی: ۱۸
ج- نامناسب بودن امکانات بهداشتی : ۱۹
د- کارکردن : ۱۹
الف)فرهنگ و رابطه آن با آمورش و پرورش: ۲۰
ب) تفاوت زبان و فرهنگ بومی با زبان فرهنگ عمومی جامعه: ۲۱
ج- نگرش محیط و خانواده نسبت به تربیت کودکان از نظر جنسیت آنان. ۲۲
تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق: ۲۶
فصل سوم. ۲۹
روش و مراحل اجرایی تحقیق. ۲۹
روش و مراحل اجرایی تحقیق. ۳۰
– روش تحقیق: ۳۱
– جامعه آماری.. ۳۲
نمونه آماری : ۳۳
شیوه جمع آوری اطلاعات : ۳۴
فصل چهارم. ۳۶
تجزیه و تحلیل اطلاعات.. ۳۶
فصل پنجم. ۶۳
نتیجه گیری و پیشنهادات : ۶۴
پیشنهادات.. ۶۵
۱- علل اقتصادی.. ۶۵
۲- عامل فرهنگی و اقتصادی.. ۶۵
۳- اوقات فراغت.. ۶۵
۴- دوستان. ۶۶
فهرست منابع. ۶۷
شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن یکی از نقایص آموزشی بسیاری از کشورهای جهان سوم، و از آن جمله کشور ایران است .
کودکان ما ارزشمندترین سرمایه جامعه ، ظریف ترین و گرانبهاترین هدیه ای هستند که خداوند به عنوان امانت به ما سپرده است و از وظایف جامعۀ دست اندر کاران تعلیم تربیت کشور اسلامی است که از طریق مطلوبترین روشها و انسانی ترین رفتار کودکان جامعه (آینده سازان) را هدایت کنند در این راستا خانواده در آموزش و پرورش به عنوان محور و پایه اصلی می توانند انجام وظیفه کنند.
روشها و طرحهای متعدد برای همکاری پدر و مادرها با فرزندان وجود دارد که در شرایط مختلف به فراخور مال والدین قابل اجرا و بهره برداری می باشند میزان تصمیمات تراکم شغلی ، موقعیت اقتصادی ، اجتماعی پدر و مادرها از جمله عوامل تعیین کننده ای هستند که حدود و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را مشخص می سازند.
مقاله شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن
قیمت : 5000 تومان
پروژه مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری در دانشگاه مشهد
چکیده
در هر جامعه ای نیروی فعال و جوان بعنوان یکی از ذخایر و سرمایه¬های آن
جامعه محسوب و مطرح می¬باشد و در عمل نیز چرخه¬ی فعالیت¬های مختلف پیکره
اجتماع بطور مستقیم و غیرمستقیم متکی به نیروهای فوق است که متاسفانه قشر
وسیعی از جوانان و نوجوانان ما اکنون گرفتار سیگار شده¬اند که آنان را در
کام خویش فرو می¬برد و توان حرکت و فکر را از آنان می¬گیرد و هستی را از
آن¬ها ساقط میکند .
۱ – بالاترین رقم سنی معتادان در ایران را افراد ۲۷ – ۲۱ساله تشکیل می¬دهند.
۲ – افرادی که به انواع سیگار اعتیاد پیدا کرده¬اند، اغلب اولین تجربه¬شان
را به صورت تفریحی و در دوران نوجوانی با کشیدن سیگار شروع کرده¬اند.
۳ – تشخیص رفتارهای آشکار دوره نوجوانی از رفتارهای ناشی از مصرف سیگار دشوار است.
۴ – نوجوانانی که از بودن در خانواده¬یشان احساس رضایت داشته¬اند و روابط
صمیمی بین اعضای خانواده وجود داشته-است، کمتر به دنبال سیگار، الکل و
انواع مخدرها بوده-اند.
یکی از مشکلات عمده¬ای که نسل جوان جامعه با آن رو به روست، خطر گرایش به مصرف سیگار است. از آن جا که مصرف این گونه مواد (انواع سیگارها، قرص¬ها، مخدرها و…) در بین جوانان و نوجوانان رو به افزایش است، وظیفه والدین، مربیان و سایر نهادهای اجتماعی و آموزشی برای آگاه ساختن قشر جوان از عواقب مصرف سیگار به مراتب سنگین¬تر از قبل می¬شود. با توجه به این موضوع، والدین و مربیان باید سعی کنند با استفاده از روش¬ها و آموزش¬های لازم، بچه-ها را از همان دوران کودکی و پیش نوجوانی با آثار زیان بار مصرف سیگار و اثرات و پیامدهای ناشی از آن بر جسم و روان شان مطلع سازند.
کلیات
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت تحقیق
هدف پژوهش
تفاوت عادت و اعتیاد
پیشگیری
روش های پشگیری اولیه
بهداشت روانی
تعاریف عملیاتی
فصل دوم
موضع گیری های نظری و یافته های پژوهشی در خصوص اعتیاد به سیگار و سیگار
دیدگاه های مربوط به سوء مصرف مواد
دیدگاه زیست شناختی و پزشکی
دیدگاه اجتماعی
دیدگاه روان تحلیلی
دیدگاه های یادگیری و شناختی- رفتاری
عوامل مخاطره آمیز فردی
ژنتیک
صفات شخصیتی
اختلال های روانی
نگرش مثبت به مواد
موقعیتهای مخاطره آمیز فردی
تاثیر مواد بر فرد
عوامل مخاطره آمیز بین فردی و محیطی
عوامل مربوط به خانواده
نقش خانواده در آگاه سازی جوانان و نوجوانان
ستیزه والدین
رفاه اقتصادی خانواده
در دسترس بودن مواد مخدر
نابرابری های اقتصادی و اجتماعی
بیکاری
عقاید معتادان درباره اعتیاد واعتقادات دینی
عوامل مروبوط به دوستان
روشهای مقابله با فشار همسالان
واکسیناسیون ذهنی
آموزش قاطعیت
آموزش مهارتهای زندگی و اطلاع رسانی
عوامل مربوط به محیط آموزشی
عوامل مربوط به محل سکونت
عوامل مخاطره آمیز اجتماعی
قوانین
بازار مواد
مصرف مواد به عنوان هنجار اجتماعی
کمبود امکانات فرهنگی، ورزشی، تفریحی
عدم دسترسی به سیستمهای خدماتی، حمایتی، مشاوره ای و درمانی
سیگار
مقدمه
تعریف
اپیدمیولوژی
سبب شناسی
اثرات نیکوتین بر بدن
درمان و ترک سیگار
اعتیاد
انواع مواد و شیو ه های مصرف
توتون
تریاک
هروئین
کدئین
مرفین
حشیش
ماری جو انا
کوکائین
مواد توهم زا
آثار مصرف
فن سیکلیدین
داروهایی که مصرف پزشکی دارند
آمفتامین ها
اکستاسی
نحوه اثر در مغز
تأثیرات آنی مصرف اکستاسی
عوارض ناشی از مصرف اکستاسی
درمان
اثرات MDMA
الکل و آثار مصرف
استروئیدها
مواد استنشاقی
آثار مصرف مواد استنشاقی
آشنایی با ابزار مصرف مواد
عوامل خطر ساز و محافظت کننده در سوء مصرف و وابستگی به مواد
عوامل موثر بر اعتیاد
استراتژیهای پیشگیری از اعتیاد
مراحل درمان
معتاد
غیر معتاد(سالم)
بهداشت روانی چیست؟
اضطراب هستی
فصل سوم
روش انجام پژوهش
پیشینه ی پژوهش
پژوهشهای انجام شده در ایران
پژوهشهای انجام شده در خارج
هدف های پژوهش
جامعه ی آماری و حجم نمونه
روش جمع آوری اطلاعات
تجزیه و تحلیل داده ها
منابع و مآخذ
منابع انگلیسی
پروژه مقایسه ی بهداشت روانی دانشجویان سیگاری و غیر سیگاری
قیمت : 5000 تومان
پروژه طراحی خانه کودک
فهرست
فصل اول: مطالعات پایه و زمینه
۱-۱) بخش اول (پایه )
برخورد روانشناسانه با موضوع
۱-۱-۱) شناخت کودک از دیدگاه روانشناسی
۱-۱-۲) مراحل رشد کودک
۱-۱-۲-۱)خصوصیات کودک ۳ ساله
۱-۱—۲-۲) خصوصیات کودک ۵-۴ ساله
۱-۱-۲-۳) خصوصیات کودک ۶ ساله
۱-۱-۳) کاردانی کودک
۱-۱-۴) کودک و بازی
۱-۱-۴-۱) تاریخچه بازی
۱-۱-۴-۲) تعریف بازی
۱-۱-۴-۳) اهمیت بازی
۱-۱-۴-۴) بازی از نظر فروبل
۱-۱-۴-۵) اموزش از طریق بازی
۱-۱-۴-۶) انواع بازی
۱-۱-۵) کاربرد بازی در اموزش
۱-۱-۵-۱) بازی های اموزشی
۱-۱-۵-۲) بازی های جسمانی یا بدنی
۱-۱-۵-۳) بازی های نمایشی
۱-۱-۵-۴) بازی های سرگرم کننده
۱-۱-۶) فضای بازی
۱-۲) بخش دوم: مطالعات زمینه
۱-۲-۱) شناخت تکنولوژی اموزشی
۱-۲-۱-۱) نظری گذرا براموزش پیش از دبستان درجهان امروزوایران
۱-۲-۱-۲) ماهیت و کیفیت یک خانه خوب برای کودکان
۱-۲-۱-۲) تاریخ ظهور مراکز پیش دبستانی ( کودکستان و مهد کودک)
۱-۲-۱-۳) تاریخچه شکل گیری مراکز پیش دبستانی و دبستان در ایران
۱-۲-۱-۴) هدف های اموزشی و تربیتی کودکستان
۱-۲-۱-۵) سازمان اجتماعی کلاس
۱-۲-۱-۶) سازماندهی محیط فیزیکی
۱-۲-۲) انتخاب سایت و شناخت کلی ان
۱-۲-۲-۱) ضوابط مکان یابی سایت
الف) ضوابط اجتماعی بافت ب) ضوابط کالبدی باف
۱-۲-۲-۵) خصوصیات بلوار ارشاد
۱-۲-۲-۶)انالیز سایت
فصل دوم: مطالعات تکمیلی و تطبیقی
۱-۱) بخش اول (تکمیلی):
۱-۱-۱) نقش معماری در پرورش فکری کودکان
۱-۱-۲) کودک ، معماری و فضا
۱-۱-۳) برخی احکام کالبدی در مورد طراحی برای کودکان
۱-۱-۴) جلوه های خارجی مهد کودک
۱-۱-۵) شیرخوارگاه
۱-۱-۶) مهد کودک و کودکستان
۱-۱-۷) محوطه سازی برای کودکان
۱-۱—۷-۱) محوطه بازی طبیعی
۱-۱—۷-۲) فضای باز
۱-۱—۷-۳) خیابان
۱-۱—۷-۴) فضای مخاطره امیزماجراجویانه
۱-۱—۷-۵) پناهگاهها و مکانهای دور از چشم
۱-۱-۸) فضا
۱-۱-۹) میزان درک کودک از فضا
۱-۱-۱۰) معیارهای کیفیت فضا
۱- سازماندهی ۲- زمان ومسیر ۳-جزءوکل
۴- فرم
۱-۱-۱۱) تاثیر شرایط محیطی و کالبدی بر کودکان
۱-۱-۱۱-۱) شرایط محیطی
(اثرات نور و روشنایی، اثرات سروصدا، تهویه، شرایط حرارتی)
۱-۱-۱۱-۲) شرایط کالبدی
(رنگ، فرم، ابعاد و اندازه ها، جنس، تزئینات، مبلمان اموزشی، اندازه مدرسه و مهد کودک ، تعداد طبقات در مدارس)
۱-۱-۱۲) اصول طراحی
۱-۲) بخش دوم (تطبیقی):
۱-۲-۱)ابعاد و فضاهای مورد نیاز کودکستان
۱-۲-۲)بررسی نمونه ها
۱-۲-۳)برنامه فیزیکی
اشنایی با مساله
الف) ضرورت واهمیت موضوع
ب) طرح مسئله
ج) اهداف
د) مبانی نظری عام طرح
ه) منابع
پروژه طراحی خانه کودک
قیمت : 5000 تومان