دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

پروژه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • پروژه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

    دسته :

    روانشناسی, علوم اجتماعی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 158
    قیمت : 8000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان :

پایان نامه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان 

فهرست مطالب

مقدمه: جایگاه اخلاق در جهان معاصر ۶
رشد ملاک‌های اخلاقی ۱۰
بیان موضوع ۱۳
هدف پژوهش ۱۴
ضرورت و اهمیت پژوهش ۱۵
تاریخچه مختصر در جهان و ایران ۲۰
مفهوم اخلاق با چه مفاهیم دیگری در ارتباط است؟ ۲۱
پیشینه پژوهش ۲۴
ماهیت اخلاق ۲۵
مفهوم رشد اخلاقی در نوجوانی و جوانی ۲۸
زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی رشد ۳۰
تعریف واژه‌ها ۳۱
نکاتی درباره چگونگی تحول اخلاقی ۳۳
دیدگاه بد سرشت بودن ذاتی انسان ۳۴
رشد اخلاق در کودک ۳۷
روش آموزش اخلاق ۳۸
رشد شناختی ۴۲
شناخت ۴۲
تحول شناختی از دیدگاه پیاژه ۴۳
رشد اخلاقی از دیدگاه پیاژه ۴۵
رشد اخلاقی از دیدگاه کهلبرگ ۴۸
سطح اخلاق قبل قراردادی ۵۲
سطح اخلاق قراردادی ۵۳
سطح اخلاق فرا قراردادی ۵۴
محدوده سنی در رشد قضاوت اخلاقی ۵۶
مفاهیم مهم در نظریه کهلبرگ ۵۷
مقایسه نظام‌های اخلاقی پیاژه و کهلبرگ ۶۰
دیدگاه نه بد و نه خوب بودن ذاتی انسان ۶۲
پیشینه مطالعاتی در جهان و ایران ۶۶
روش شناسی ۷۵
موضوع پژوهش ۷۶
سؤال‌های پژوهش ۷۶
فرضیه‌های پژوهش ۷۷
تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش ۷۷
روش پژوهش ۷۸
نوع پژوهش ۷۹
ابزار پژوهش ۸۰
شیوه نمره گذاری ۸۱
جمعیت پژوهش ۸۳
نمونه پژوهش: ۸۳
روش انتخاب آزمودنی ۸۳
تجزیه و تحلیل آماری ۸۴
تجزیه و تحلیل کیفی ۸۴
روش‌های جدید در سنجش قضاوتهای اخلاقی ۸۵
تجزیه و تحلیل نتایج ۸۷
توصیف اطلاعات ۸۸
تبیین فرضیه ۹۵
تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش ۹۶
محدودیت‌ها ۱۰۱
پیشنهادها ۱۰۳
فهرست منابع ۱۰۴

مقدمه:

در عصری زندگی می‌کنیم که تنظیم روابط اجتماعی بر اساس اصول اخلاقی اهمیتی فوق‌العاده پیدا کرده است. زندگی، آسایش و حرمت شخصی هر یک از ما، بیش از پیش، در گرو آن قرار دارد که اصول اخلاقی تا چه حد به طور عمومی مورد رعایت قرار می‌گیرند. در بسیاری از عرصه‌های نوین کار و زندگی اگر انسان‌ها نخواهند به احکام اخلاقی وفادار بمانند هیچ نیرویی برای بازداری آنها از تجاوز به حقوق یکدیگر وجود ندارد. همبستگی جماعتی و قومی و قوام زندگی اجتماعی نیز ضعیف‌تر از آن است که افراد را به یکدیگر مرتبط سازد و انسان‌ها بیش از پیش به صورت افراد مجزا، مستقل و بی اعتنا نسبت به یکدیگر درآمده‌اند.

دولتهای ملی، به دنبال جهانی شدن اقتصاد و عروج نهادهای سیاسی بین المللی، قدرت و اعتبار خود را تا حد زیادی از دست داده اند؛ بحرانهای اقتصادی و سیاسی و انقراض باورهای سخت گیرانه سنتی تضعیف دستگاههای امنیتی را به همراه آورده است؛ و نهادهای گوناگون جامعه، محکوم به انشقاق و از هم پاشیدگی، توان نظارت بر اعمال اعضای خود را از دست داده‌اند. در نتیجه، حوزه‌هایی از زندگی اجتماعی که بر آنها هرج و مرج و اغتشاش حاکم است به طور مداوم در حال تکثیر و گسترش هستند. در این شرایط تنها اخلاق است که به علت موقعیت استعلایی خود می‌تواند، انسان‌ها را به جدی گرفتن مسئولیت خود در قبال یکدیگر فرا خواند.

اما امروزه آموزه‌های اخلاقی نیز در وضعیتی بحرانی قرار دارند. بنیادها، مراجع و تکیه گاههای سنتی احکام اخلاقی، تا حد معینی مشروعیت خود را از دست داده‌اند و هیچ گونه الگوی رفتاری معینی – حداقل برای نسل جوان – وجود ندارد.

هنجارهای اجتماعی، باورهای مذهبی و آموزشهای فلسفی، سه بنیاد اصلی ترویج آموزه‌های اخلاقی، هر یک به نوعی، دیگر از اعتبار و نفوذ دیرینه خود برخوردار نیستند.

هنجارهای اجتماعی، از یک سو، حالتی آن چنان مجرد و عام پیدا کرده‌اند که هیچ تکلیف مشخصی را برای کسی تعیین نمی‌کنند و از سوی دیگر، دلیل انشقاق جامعه و تضعیف نهادهای اجتماعی اقتدار و نفوذ خود را بر اذهان مردم از دست داده‌اند. در سطح کلی زندگی اجتماعی، مشروعیت هنجارهای اجتماعی چندان ضربه نخورده است، اما این هنجارها آن قدر از اقتدار برخوردار نیستند که فرد را از تک‌روی و بی‌توجهی به منافع جمع باز دارند.

به علاوه فرد نیز دیگر از آن توان، شهامت و امکانات برخوردار نیست که بتواند به صورت خودانگیخته و خودجوش از سر اقتدار و بزرگواری، اخلاقی عمل کند.

قدرت عظیم نهادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و حاکمیت شرایط بغرنج و پیچیده جهانی بر فراز و نشیب زندگی اجتماعی انسان‌ها را به موجوداتی خرد و حقیر تبدیل نموده است. فرد در چنبره زنجیر منطق سرمایه، عقلانیت نظم اداری و پیامدهای تصمیم‌های خیل کنشگران قدرتمند گرفتار آمده است. در چنین شرایطی انسان دیگر سرنوشت را به مبارزه نمی‌طلبد، خود را وارد ماجراهای پیچیده برای تغییر شرایط کلی جهان نمی‌سازد و نگران از عواقب اعمال خود، خویش را چندان درگیر مشکلات دیگران نمی‌کند. او بیشتر سعی می‌کند تا از فرصتهای ممکن بهره جسته و امکانات لازم برای بهره مندی از یک زندگی بی دردسر را برای خود فراهم آورد. فداکاری و احساس مسئولیت نسبت به وجود و موقعیت دیگران برای او اهمیت چندانی ندارد. بیهوده نیست که ما امروزه با خیل افرادی روبرو هستیم که درصدد بازگردانیدن مشروعیت و اقتدار سابق به بنیادها و مراجع احکام اخلاقی هستند. در زمینه درک مذهبی، اجتماعی و فلسفی از امور رد پای این تلاش را می‌توان مشاهده کرد. این گونه تلاشها در برخی از مناطق جهان و حوزه‌های زندگی اجتماعی با موفقیت روبرو شده‌اند. اینجا و آنجا، مذهب، نهادهای سنتی جامعه و تعقل و استدلال وجهه‌ای نو پیدا کرده‌اند و افراد و گروههای بسیاری راغب شده‌اند که ادعای از نو طرح شده این نهادها و مراجع را مورد ملاحظه جدی قرار دهند.

معهذا فریب ظاهر قضیه را نباید خورد. بنیادها و مراجع سنتی هر قدر که نوسازی شده باشند باز توان ارایه چنان احکام جهان‌شمولی را ندارند که انسان، جدا از موقعیت اجتماعی و اندیشه و طرز نگرشش به جهان، آنها را معتبر بشمارد. موقعیت قدرتمند این بنیادها و مراجع بیشتر اوقات محدود به یک زمان معین و وضعیت خاص است. مذهب به طور عمده مؤمنین، هنجارهای اجتماعی افراد میان‌سال و کمابیش موفق و استدلال و تعقل روشنفکران را مخاطب قرار می‌دهد.

به علاوه، آنها نمی‌توانند همان گروه مخاطب خود را به صورت جمع و کلیتی واحد تثبیت نمایند. مذهب خود متشکل از مذاهب مختلف است و هر مذهب احکام اخلاقی خاص خود را دارد. اعتقاد و ایمان به یک مذهب به طور معمول انسان را از مؤمنین به مذاهب دیگر دور و حتی گاه منزجر می‌سازد. از این لحاظ، حس عطوفت و اخوت نشأت گرفته از درک مذهب به طور معمول محدود به انسانهای خاص است. هنجارهای اجتماعی نیز به طور مداوم در حال تغییر هستند. هنجارهای حاکم بر نهادهای سنتی اجتماعی نیز هر چند در عرصه‌های خرد زندگی اجتماعی به کار می‌آیند، در عرصه‌های کلان و وسیع زندگی اجتماعی نقشی سرکوبگرایانه پیدا می‌کنند. هر چند صلابت و اقتدار این هنجارها ممکن است زمینه امن کار و کوشش را برای برخی فراهم آورد ولی این امنیت به بهای نقض آزادی عمل برخی دیگر از افراد به دست می‌آید. شکست این پروژه‌ها در عین حال شکست تلاش برای بنیان گذاری و فراافکندن هر نوع مرجع فرا-فردی برای اصول اخلاقی است.

در عصری که انسان تنها و تنها خویشتن را به عنوان جولانگاه اندیشه و تأملات خود در اختیار دارد، در عصری که همبستگی‌های اجتماعی ضعیف و شکننده هستند، در عصری که روابط اجتماعی هر چه بیشتر بر پایه ضابطه‌های حقوقی تعریف می‌شوند و بالاخره در عصری که زندگی به تجریبات شخصی و درد محدود شده است. براستی، چگونه می‌توان برای انسانها مرجعی در ورای فردیت آنها، برای تنظیم روابط اجتماعیشان، فرا افکند. برای چنین انسانی تنها آنچه از درون او می‌جوشد و می‌شکوفد مشروعیت دارد. معیار اصلی تمیز امور برای او ارزشهای فردی و شیوه داوری شخصی خود او هستند، نه احکامی که از پیش بر حق و درست فرض شده‌اند.

در این وضعیت جدید دیگر از خودگذشتگی، توجه به منافع و حقوق دیگری و کنش اخلاقی اموری نیستند که به خودی خود به ذهن فرد خطور کنند و یا اگر خطور کنند در اعمال و رفتار او انعکاس یابند. گرفتار در وجود شخصی خویش، او انگیزه و شور دست زدن به کنشی را ندارد که هدف آن تضمین منافع دیگری باشد.

در این میان، یک عامل و تنها یک عامل می‌تواند موقعیت فرد را تا حدی ثبات بخشد و او را به سمت اتخاذ موضعی اخلاقی نسبت به امور سوق دهد. این عامل همانا وجود دیگری به صورت یک شخص معین با احساسات و تمایلات مختص به خود است. وجود دیگری همیشه به صورت حضور زنده و فعال دیگری در عرصه‌های مختلف زندگی برای فرد مطرح است. او مجبور است در مقابل برخوردهای دم به دم متفاوت دیگران عکس العمل نشان دهد. اگر به برخورد‌های مستقل و پویا با حس مسئولیت فردی نسبت به استقلال دیگری ، ترکیب شود، فرد از حد معینی از استقلال و اقتدار برخوردار خواهد شد. در متن احساس مسئولیت نسبت به وجود و تضمین استقلال و پویایی دیگری، در متن معمولی نسبت به استقلال او، فرد می‌تواند احساس کند که هستی و حضور خاصی در جهان دارد. بدین شکل دیگری میدانی می‌شود که فرد در آن وسعت حضور و اقتدار خود را باز می‌یابد. در این روند او بر ضعفها و سرگشتگیهای خویش فایق می‌شود. از این رو می‌توان گفت نه خودمحوری و احساس توانمندی بلکه ضعف و فقر وجودی، فرد را بر می‌انگیزد تا با رویکردی اخلاقی تأمین آزادی و بهروزی دیگری را غایت اعمال خود گرداند (محمودیان، ۱۳۸۰).

پروژه بررسی رابطه بین سن و تحول قضاوت اخلاقی دانشجویان

قیمت : 8000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • پروژه بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان

    دسته :

    روانشناسی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 66
    قیمت : 4000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان :

پایان نامه بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان یزد

چکیده

اختلالات خلقی، خصوصا افسردگی از شایعترین اختلالات روانپزشکی هستند و افسردگی یکی از شایعترین تظاهرات اختلالات روانی در جوامع بشری می باشد.

شیوع افسردگی در جامعه ممکن است به عوامل متعددی بستگی داشته باشد. طیف وسیعی از این عوامل را می توان نام برد. مانند سن، جنس، شغل، درآمد، موقعیت اجتماعی، وضعیت تحصیلی، وضعیت تاهل، بعد خانوار، وضعیت مسکن، شرایط جغرافیایی و فیزیکی و…… به یاری بررسی های اپیدمولوژیک می توان عوامل گوناگون و میزان تاثیر آنها را بر بیماری ارزیابی نمود و راههای پیشگیری از بروز بیماری را یافت و آنها را به کار بست.

با توجه به فاکتورهای فوق و اختلاف آنها در هر جامعه،  انتظار می رود در جمعیت های متفاوت شیوع افسردگی ارقام متفاوتی داشته باشد. لذا لازم به ذکر است که آمار و ارقام به دست آمده در این پژوهش مختص جمعیت مورد مطالعه است، و قابل تعمیم دادن به گروهها و جوامع دیگر
نمی باشند.

هدف از اجرای این تحقیق تعیین میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای تیزهوشان یزد و مقایسه آن با دانش آموزان سایر دبیرستانها می باشد. در تحقیق حاضر ۲۷۴ نفر دانش آموز سال سوم دبیرستان شرکت داشتند  که ۱۳۱ نفر از دانش آموزان، در دبیرستان تیزهوشان مشغول به تحصیل بودند و ۱۴۳ نفر نیز دانش آموز دبیرستان عادی بودند که به عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شدند.

از میان ۱۳۱ نفر گروه مورد ۷۵ نفر(۳/۵۷%) و از میان ۱۴۳ نفر گروه شاهد ۷۷ نفر (۹/۵۳%) دچار افسردگی متوسط و شدید بودند که این اختلاف به وسیله chi-square آزمون گردید و با p-value = 0.932 این ارتباط معنی دار نشد یعنی از نظر شیوع افسردگی بین دو گروه تفاوت معنی داری وجود ندارد. با بررسی میزان افسردگی بر حسب جنس، بعد خانوار، وضعیت مالی، شغل مادر و وضعیت زندگی با والدین نیز رابطه آماری معنی داری بین دو گروه بدست نیامد. این بدان معنی است که ما با این تعداد نمونه نتوانستیم ارتباطی از این حیث بین دو گروه مورد مطالعه مشاهده کنیم و دو گروه از نظر شیوع افسردگی تفاوتی ندارند.

نابسامانی های اقتصادی و اجتماعی و تاثیر آن بر اشتغال فکری، ذهنی  و فیزیکی والدین و به تبع آن غفلت و عدم توانایی آنها در امر تربیت، منجر به شیوع بالای افسردگی گردیده باشد به طوری که غفلت در تربیت و عدم پاسخ مناسب به نیازهای مادی،  روانی و عاطفی فرزند زمینه را برای افسرده خویی وی فراهم نموده است.

در خصوص شیوع افسردگی، بین دانش آموزان دبیرستان تیزهوشان و دانش آموزان مدارس عادی اختلاف قابل توجهی وجود ندارد و این اختلاف جزئی از نظر آماری معنی دار نیست.

واژه های کلیدی: افسردگی، تست افسردگی Beck،

فهرست مطالب

خلاصه   ۴
مقدمه    ۶
کلیات   ۸
اختلالات خلقی   ۱۰
افسردگی(Depression)   ۱۰
اپیدمیولوژی افسردگی   ۱۷
جنس   ۱۸
سن   ۱۸
وضعیت تاهل   ۱۹
ملاحظات اجتماعی و فرهنگی   ۱۹
بیماریهای جسمی   ۱۹
اتیولوژی افسردگی   ۱۹
علائم و نشانه های بالینی   ۲۱
علائم افسردگی در کودکان   ۲۲
سیر و پیش آگهی افسردگی   ۲۲
درمان افسردگی   ۲۳
اندیکاسیونهای الکتروشوک    ۲۵
تست افسردگی بک (Beck)   ۲۵
مروری بر مطالعات انجام شده   ۲۷
بیان مسئله و اهمیت موضوع   ۲۹
اهداف   ۳۰
الف)هدف اصلی   ۳۰
ب) اهداف  ویژه    ۳۱
روش اجرا   ۳۲
نوع تحقیق   ۳۲
روش تحقیق   ۳۲
جامعه مورد بررسی   ۳۲
تعداد نمونه   ۳۲
روش نمونه گیری   ۳۲
روش اخذ اطلاعات   ۳۳
الف) پرسشنامه مشخصات فردی   ۳۳
ب) توصیف  آزمون Beck   ۳۳
روش انجام کار   ۳۶
متغیرها   ۳۶
تعاریف و مفاهیم بکار رفته   ۳۷
تست افسردگی Beck   ۳۸
مشکلات اجرای تحقیق   ۳۸
توصیف آماری و کلی نمونه مورد بررسی   ۳۸
جدول شماره ۱: توزیع فراوانی وضعیت افسردگی در دو گروه مورد بررسی   ۴۲
جدول شماره (۲): میانگین نمره تست Beck در دو گروه مورد بررسی   ۴۲
جدول شماره ۳: توزیع فروانی وضعیت افسردگی در دو گروه مورد بررسی بر حسب جنس   ۴۳
جدول شماره(۴): توزیع فراوانی وضعیت افسردگی در دو گروه مورد بررسی برحسب بعد خانوار   ۴۴
جدول شماره(۵): توزیع فراوانی وضعیت  افسردگی در دو گروه مورد بررسی برحسب وضعیت مسکن   ۴۵
جدول شماره(۶): توزیع فراوانی وضعیت افسردگی در دو گروه مورد بررسی برحسب شغل مادر   ۴۶
پیشنهادها   ۵۰
منابع و مآخذ   ۵۳

 

پروژه بررسی و مطالعه میزان شیوع افسردگی در دانش آموزان

قیمت : 4000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه برسی راههای مؤثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • پروژه برسی راههای مؤثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه

    دسته :

    علوم تربیتی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 55
    قیمت : 4500 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه برسی راههای مؤثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه :

پایان نامه برسی راههای مؤثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه

پایان نامه

جهت دریافت دوره کارشناسی

رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی (علوم تربیتی )

موضوع

برسی راههای مؤثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه و تحقیق در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی (واحد رودهن )

فهرست

کلیات  
مقدمه  
بیان مسئله  
ضرورت و اهمیت تحقیق  
اهداف تحقیق  
سؤالات تحقیق  
تعاریف عملیاتی واژه ها  
خلاصه فصل  
فصل دوم  
پیشینه تحقیق  
مقدمه  
کودک، کتاب، مطالعه  
تدارک محیط مناسب برای مطالعه  
اصول مطالعه و تحقیق و فراگیری بهتر آن  
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقیق  
روشهای مطالعه  
فنون خواندن اجمالی  
روش سریع خواندن  
روش خواندن تجسمی  
روش خواندن انتقادی  
روش خواندن عبارت تکراری  
روش دقیق خواندن  
خواندن به عنوان یادگیری  
فعالیت و خواندن  
خواندن فعال  
زمان خواندن و تحقیق  
اهداف خواندن  
خلاصه فصل دوم  
فصل سوم  
روش اجرایی تحقیق  
مقدمه  
روش تحقیق  
جامعه آماری  
نمونه آماری  
ابزار تحقیق  
روشهای آماری  
متغیرها  
توضیح روشهای آماری  
فصل چهارم  
تجزیه و تحلیل آماری  
فصل پنجم  
مقدمه  
خلاصه پژوهش  
نتیجه گیری  
محدودیتها  
پیوست  
فهرست منابع  
پرسشنامه  

مقدمه:

ایجاد علاقه  به مطالعه و تحقیق و تشویق آن مدت زمان طولانی است که در سر لوحه برنامه های توسعه و پیشرفت کتاب قرار گرفته است. اگر چه دانستن آمار بی سوادان دنیا آسان است اما اطلاعاتی مناسب از بزرگسالان با سوادی است  که دست به مطالعه کتاب، مجله، روزنامه نمی  توانند و از تعداد شاگردان مدارسی که غیر از کتابهای درسی مطالب دیگری نمی خوانند در دست نیست، چرا که خواندن و مطالعه به یک نوع ختم نمی شود بلکه دارای انواع زیادی است که از طرفی عادت به مطالعه با در نظر گرفتن  گروه سنی، سطح آموزشی و زمینه های فرهنگی و اجتماعی بسیار متفاوت است( استیگر، ترجمه شکوفی ۱۳۷۷)

در دنیای امروز متغیر قرن بیستم که در هر لحظه در زمینه های متفاوت علمی، هنری، سیاسی، اقتصادی و یک اتفاق تازه ای پدید می آید اهمیت و ضرورت مطالعه نمودار می شود در این عرصه پر ماجرا انسانها هستند که رقابت می کنند. کتاب و مطالعه و تحقیق در جهان کنونی دیگر کار افراد ویژه ای نیست، حجم اطلاعات و مطالب در شاخه های علمی مختلف  به گونه ای است که حتی برای رفع کوچکترین نیاز فردی و یا شغلی باید مقدار زیادی وقت صرف نمود امروزه به اثبات رسیده است کسی که سخن گفتن فرا گرفته باشد به مشکلات نا محدودی فائق آمده که قدرت بزرگترین رایانه های ساخت بشر را پشت سر نهاده است.

بهبود کیفیت خواندن و تحقیق مانند سایر توانائیهای آموختنی امری است که از راه تمرین و ممارست حاصل شود(طوسی ۱۳۷۱)

فرا گرفتن به کمال، مستلزم احراز عادت های تازه ای چه در نحوه اندیشه و چه در شیوه های عمل می باشد. امروزه بهبود اوضاع مطالعه و افزایش سرعت خواندن و درک مطلب یکی از اقدامات  مهم آموزش به حساب می آید. تحقیقات مربوط به مطالعه و تحقیق که تقریباً شاخه جدیدی از علم می باشد کلیه رمزهایی را از این امر فراهم آورده است  که هم برای فرد و هم برای جامعه مفید است. سه عامل لازمه و توفیق در فرا گرفتن است: ۱- شایستگی که گاه به عنوان هوش و استعداد از آن یاد می شود.۲- علاقه  به مطالعه که معمولاً بر اساس ادراک صحیح از اهداف و مقاصد آینده پدید می آید.۳- شیوه های مطالعه. ( اوتیس و موریس ترجمه آل رسول ۱۳۶۳)

 

پروژه برسی راههای مؤثر بر میزان افزایش رغبت و علاقه جهت مطالعه

قیمت : 4500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

دانلود ترجمه مقاله سیستم نام دامنه ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • دانلود ترجمه مقاله سیستم نام دامنه ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ

    دسته :

    فناوری اطلاعات و کامپیوتر

    فرمت/ورد تعداد صفحات ترجمه شده 10
    قیمت : 5000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد دانلود ترجمه مقاله سیستم نام دامنه ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ :

دانلود ترجمه مقاله سیستم نام دامنه ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ

فهرست

عنوان انگلیسی مقاله: A SECURE DOMAIN NAME SYSTEM BASED ON INTRUSION TOLERANCE
عنوان فارسی مقاله: سیستم نام دامنه ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٠
چکیده ترجمه:
DNS (سیستم نام دامنه) به صورت ایمن طراحی نشده است. یکی از بزرگترین حفره های امنیتی در DNS (سیستم نام دامنه) نبود حمایت برای صحت یکپارچگی داده، صحت منابع، و اعتبار می باشد. در این مقاله، طرح DNS  (سرور نام دامنه) ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ مطرح می گردد. DNS ایمن دارای تحمل نفوذ با استفاده از تکنیک تولرانس نفوذ بیزانتین و مکانیسم رای گیری می باشد. این طرح یکپارچگی کامل، توانمندب و دسترس پذیر بودن به سرویس را در حضور نقص های خودسرانه شامل نقص به دلیل حملات مخرب، فراهم می کند. طرح پیشنهادی شامل نمونه های چندگانه کامپیوترهای وابسته به هم ٣f+١ در هر نام سرور بوده و به تضمین خصویات امنیتی و حیاتیسیستم پرداخته و فرض را بر انی قرار می دهد که نسخه های تکرار شونده غیر از f ناقص نمی باشد. با اضافه کردن تایید کلاینت و استفاده از رمزنویسی کلید متقارن، سیستم مکانیسم ارتباطی امنی را با ایجاد روشی برای آشکار کردن این مورد که آ یا داده های DNS در زمان ارتباط اینترنتی آلوده شده اند، تضمین می کند. نتایج تجربی نشان می دهد که این طرح می تواند میزان بالاتری از امنیت و قابلیت اطمینان را به اندازه یا بهتر از تامین امنیتی سیستم نام دامه (DNS) ایجاد کند.
کلید واژه:
سیستم نام دامنه, تولرانس نفوذ, تولرانس عیب بیزانتین, رای گیری
١. مقدمه
DNS (سیستم نام دامنه) بخش مهمی از اینترنت می باشد، که از فناوری ذخیره سازی، پایگاه داده توزیع شده، و ساختار چندسطحی برای تشخیص تغییرات بین نام دامین و IP استفاده می کند. در شروع طراحی، DNSف موضوعات امنیتی را مد نظر قرار می دهد. سیستم DNS همچنین نقص هایی را در موارد کاربردی، همانند آسیب پذیری حملات فیشینگ نشان می دهد. یکی از دلایل این می باشد که سرور DNS و کلاینت توسط UPD غیرارتباطی  به هم مرتبط شده، و مکانیسمی نیز وجود ندارد تا مشخص کنیم آیا بسته های اطلاعاتی از منابع قانونی گرفته می شوند یا خیر، که DNS را در معرض خطر حملات مختلف قرار می دهد. علاوه بر این به جای تایید قانونی بوده پاسخ ها از سرور DNS، کلاینت DNS به صورت پیش فرض مد نظر قرار می گیرد که این پاسخ ها صحیح بوده و توسط سرورهای DNS قانونی فرستاده می شود. همچنین این خطر وجود دارد که DNS مورد حمله قرار گیرد.

دانلود ترجمه مقاله سیستم نام دامنه ایمن بر مبنای تولرانس نفوذ

قیمت : 5000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

دانلود پروژه بزهکاری اطفال

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.
  • دانلود پروژه بزهکاری اطفال

    دسته :

    علوم اجتماعی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 149
    قیمت : 7500 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد دانلود پروژه بزهکاری اطفال :

دانلود پروژه بزهکاری اطفال

مقدمه
انسان در مسیر تکامل خود ابتدا به دلیل زندگی فردی نیازمند قانون نبود، اما رفته رفته با  گذشت زمان و ورود انسان به زندگی جمعی نیاز به قانون احساس شد و انسان شروع به وضع قوانین کرد. وضع قانون برای ادامه حیات اجتماعی انسان شرط لازم بود. ولی شرط کافی آن تکمیل این قوانین با پیچیده شدن روند زندگی اجتماعی بود. یکی از قوانینی که در دوره های مختلف ، انسان به تکمیل آن پرداخت ، قوانین مرتبط با اطفال بزهکار بود. آنچه که انسان را به وضع قوانین خاص و مرتبط با اطفال واداشت جمعیتی بود که آنان به عنوان قشری از جامعه آن را تشکیل می دادند البته برای وضع قوانین مختص اطفال ، انسان زمان زیادی را طی نمود و به آسانی به این مهم دست نیافت. امروزه تقریباً در همه جای دنیا تمایز بین اطفال و بزرگسالان در زمینه های مختلفِ اخلاقی ، آموزشی، بهداشتی، روانشناسی و… مشاهده می شود. یکی از موارد تمایز،  تمایز در برخورد کیفری است. و تقریباً این به عنوان یک اصل مورد توجه است و علت آن نیز در تفاوتهایی است که هم از جهت جسمی و هم از جهت روحی و فکری بین اطفال و بزرگسالان وجود دارد. توقعات دولتها از افراد بزرگسال برای رعایت قانون، زمانی یک توقع صحیح و بجاست که همین افراد بزرگسال در دوران طفولیت ،آموزش و تربیت لازم را دیده باشند و حتی اگر این توقع در دوران طفولیت نیز مطرح گردد،مستلزم آموزش صحیح اطفال است زیرا تا زمانی که وظیفه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی به خوبی انجام نشده ، انتظار مراعات هنجارهای اجتماعی نیز درست نیست. پس قبل از اینکه مسأله بزهکاری اطفال بتواند یک آموزه کیفری باشد پیشتر یک امر روانشناسی ـ تربیتی است. پس قبل از اینکه ما به اطفال به عنوان افرادی بنگریم که به طور بالقوه توان ارتکاب جرم را دارند باید به آنها به عنوان افرادی بنگریم که توان بالقوه اجتماعی شدن را دارند. قوانین ماهوی مرتبط با اطفال (قوانین مرتبط با سن، جنس و …) دارای ظرافت و دقت خاصّی است. به دلیل ظرافتی که اطفال در جنبه های مختلف سنی ، فکری، تربیتی و… دارند . پس قرار دادن آنها نیز در سیستم عدالت کیفری سؤال برانگیز است. و جز در موارد استثنایی و به هدف بازپروری و نه برای اهداف سزادهی نباید موضوع سیستم عدالت کیفری قرار بگیرند.

فهرست مطالب

مقدمه ۵
انگیزه و روش تحقیق ۶
طرح فرضیه ۷
بخش اول: کلیات و مفاهیم ۸
خصایص مسوولیت کیفری درعهد باستان ۸
جمعی بودن مسوولیت کیفری ۸
عینی بودن مسوولیت کیفری ۹
نحوه برخورد با اطفال بزهکار در ایران ۱۱
مسوولیت کیفری اطفال در ایران باستان ۱۱
تئوری اسلام در باب مسؤلیت کیفری ۱۲
مسوولیت کیفری در حقوق اسلام ۱۳
پیشینه تاریخی حقوق انگلستان در رابطه با اطفال بزهکار ۱۳
فصل دوم: مفاهیم و مبانی مرتبط با بزهکاری اطفال ۱۶
مفهوم واژگان مسوولیت و کیفر ۱۶
تعریف حقوقی مسوولیت کیفری ۱۸
فصل سوم: مسولیت کیفری اطفال از دیدگاه مکاتب کیفری حقوق جزا ۲۲
مکتب تحققی و نظرات آنان راجع به اطفال بزهکار ۲۵
مکتب دفاع اجتماعی ۲۷
بررسی مسوولیت کیفری اطفال در فقه و حقوق موضوعه ایران وانگلیس ۳۰
مسوولیت کیفری اطفال بزهکار در فقه (مذاهب پنجگانه) ۳۰
عدم تمیز مطلق یا صغیر غیر ممیز در نزد فقهای پنجگانه ۳۱
ادراک ضعیف یا تمیز نسبی در نزد فقهای پنجگانه ۳۴
آیات قرآنی در مورد بلوغ ۳۶
روایات و احادیث مذکور در بلوغ ۳۷
ـارزیابی نظرات فقهای شیعه و سنی ۴۱
رشد جزائی یا مرحله دیگری از تکامل ( فقهای مذاهب پنجگانه ) ۴۳
بررسی رشد جزایی در قانون ایران ۴۷
رفع حد از اطفال ممیز و غیر ممیز ۴۹
مسوولیت کیفری اطفال در حقوق موضوعه ایران و انگلیس ۵۵
بررسی مسوولیت کیفری اطفال بزهکار در حقوق ایران ۵۵
بررسی قانون مجازات عمومی مصوب ۱۳۰۴ ۵۶
قانون تشکیل دادگاه اطفال بزهکار مصوب ۱۳۳۸ ۵۸
چگونگی ایجاد کانون اصلاح و تربیت ۶۲
تشکیلات درونی کانون اصلاح و تربیت ۶۴
بررسی آئین نامه مرتبط با کانون ۶۵
قانون مجازات عمومی ۱۳۵۲ ۶۶
قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ ۶۸
ضمان عاقله ۷۰
انتقادات واشکالات وارده بر مواد ۴۹و ۵۰ ۷۱
مسوولیت طفل در ارتباط باچند عنوان (شرکت ، معاونت، شروع، تعدد، تکرار) ۷۳
توجیهات اصل عدم مسوولیت کیفری اطفال ۷۴
فقدان وصف مجرمانه در اعمال جزائی اطفال ۷۴
بی کیفر ماندن معاونین و شرکاء جرم صغیر ۷۵
عدم قابلیت انتساب جرم به فاعل صغیر ۷۵
اصول وقواعد حاکم بر مرحله رسیدگی کیفری ۷۶
اصول ناظر بر مرحله صدور حکم و اتخاذ تصمیم ۷۸
قواعد و اصول حاکم بر اطفال بعد از صدور حکم ۷۹
دفاعیات در حقوق انگلیس ۸۰
مبنای دفاعیات ۸۰
دفاعیات توجیه کننده ۸۳
طبقات سنی اطفال ومسوولیت کیفری آنها در نظام انگلیس ۸۶
معیار تشخیص خوب وبد ۹۳
پیشنهادات کمیسیون وزارت کشور ۹۸
مقایسه دو نظام حقوقی ایران و انگلستان در مسوولیت کیفری اطفال ۱۰۶
مجازات اطفال در ایران و انگلیس و تصمیمات حقوقی راجع به اطفال بزهکار ۱۰۹
مقایسه دو نظام در نوع مجازاتها ۱۱۸
تضمینات حقوقی راجع به اطفال بزهکار ۱۱۹
نتیجه گیری و پیشنهاد ۱۲۵
ضمیمه ۱۲۹
منابع و مأخذ ۱۴۲

 

 

دانلود پروژه بزهکاری اطفال

قیمت : 7500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]