دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

پروپوزال بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

پروپوزال بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

قیمت:485000ریال

موضوع پروپوزال :

پروپوزال بررسی نقش اجرای مالیات بر ارزش افزوده در شفاف سازی مالیاتی

رشته: مدیریت

مقطع: کارشناسی ارشد

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

امروزه مالیات ها به عنوان یکی از ابزارهای سیاست های مالی دولت نقش تعیین کننده ای در رشد و ثبات اقتصادی ایفا می کند.و نقش مالیاتی در کشورها عموماً حول سه هدف عمده اجتماعی، اقتصادی و بودجه ای تعریف شده اند. در بعد اجتماعی مهمترین هدف همانا بهبود توزیع درآمد بین طبقات مختلف درآمدی است. هدف اقتصادی از وضع مالیات بر اقشار مختلف عبارت است از تخصیص بهینه منابع بین بخش های مختلف اقتصادی و کنترل نوسانات احتمالی در اقتصاد و در نهایت هدف بودجه ای اخذ مالیات را می توان تامین منابع مالی دولت قلمداد نمود. بنابراین تعیین سیاست های مالیاتی، به شکلی که اهداف مذکور تا حد قابل قبولی به دست آورد، یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه سیاستگذاری می باشد. و اهمیت افزایش درآمدهای مالیاتی را نشان می دهد. بر این اساس و با توجه به جایگاهی که مالیات در اجتماعی-اقتصادی کشور ها دارا هستند و همچنین با توجه به چالش های اخیر که در زمینه وضع مالیات بر اصناف رخ داد و فراز و نشیب های زیادی که در طول چند سال گذشته حول مبحث مالیات بر ارزش افزوده به وجود آمده است، مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به منظور ارزیابی عملکرد و شناسایی چالش های پیش روی مالیاتی فعلی اقدام به اجرای طرح نظرسنجی از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران درمورد مالیاتی نموده است . یکی از مشخصه های اصلی های مالیاتی در کشورهای توسعه یافته همانا توانایی و کارایی آن در شناسایی منابع اخذ مالیات یا همان پایه های مالیاتی است(آقایی ،1380)پایه مالیاتی در واقع همان مبنای دریافت مالیات است که می تواند ارزش افزوده باشد. اهمیت گسترش پایه مالیاتی به عنوان یکی از اصول اساسی سیاست های مالی در طرح ساماندهی اقتصاد کشور، تهیه شده توسط معاونت درآمدهای مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، زمینه های اجرایی مالیات بر ارزش افزوده با در نظر گرفتن خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در کشور فراهم شد. در ایران نیز که به طور سنتی از مشکلات و دشواری های زیادی در سر راه اخذ مالیات، ازجمله فرار مالیاتی و ضعف سیستم مالیاتی در شناسایی مؤدیان رنج می برد بنابراین هدف عمده از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، شفافیت مالیاتی است

مالیات بر ارزش افزوده به دلیل انتقال مالیات درزنجیره تولید- توزیع و همچنین استفاده از فاکتورنویسی، ماهیت خودکنترلی خواهد داشت بنابراین مالیات بر ارزش افزوده به خودی خود می تواند باعث شفاف سازی مبادلات، کاهش حجم اقتصاد زیرزمینی و فرار مالیاتی شود. با وجود تاکید برنامه های پیشین توسعه، شواهد نشان می دهد که مالیاتی نتوانسته است نقش خود را در زمینه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی و شناسایی پایه های دقیق مالیاتی به خوبی ایفا نماید.قوانین مالیاتی هرچند شفاف باشند در مرحله اجرا و نظارت نیازمند دقت و حساسیت فراوانی هستند تا بتوانند مالیاتی را در دستیابی به اهداف مورد نظر رهنمون سازند. (طهماسبی ،1383)یکی از معضلاتی که سیستم مالیاتی ایران با آن روبرو است مسئله شفاف سازی است که در این عرصه به چشم می خورد فرایند مالیاتی را می توان از لحاظ ترتیب زمانی به تدوین و تصویب قانون،شناسایی مودیان،تشخیص مالیات،کنترل و بازبینی تشخیص ها ،طرح اعتراض به مالیات تشخیصی و نهایتاً وصول مالیاتی تجزیه کرد ضعف و عدم شفاف سازی سیاست های مالیاتی در هر یک از این مراحل می تواند اهداف قانون گذار را با موانع فراوانی مواجه کند.( پناهی،1389).



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پروپوزال بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

پروپوزال بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

قیمت:480000ریال

موضوع پروپوزال :

پروپوزال بررسی تاثیر مالیات برارزش افزوده در روند درآمدهای مالیاتی دولت

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مخارج روزافزون دولتها برای انجام‏ وظایفی همچون تخصیص منابع، توزیع‏ عادلانه درآمد، رشد اقتصادی، گسترش‏ اشتغال و... منابع درآمدی گوناگون و در عین‏ حال باثباتی را می‌طلبد، درآمدهای دولتها معمولا به دو گروه‏ درآمدهای مالیاتی و غیرمالیاتی تقسیم‏ می‏شود تجربه کشورهایی که دارای سیستم‏ مالیاتی کارآمد هستند، نشان داده است که‏ بالا بودن سهم منابع مالیاتی به منابع غیر مالیاتی از آثار نامطلوب اقتصادی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرده و درآمد باثباتی‏ برای دولتها فراهم می‏سازد. رشد درآمدهای مالیاتی ایران در سال‌‌های اخیر به طور عمده در بخش مالیات‌‌های مستقیم حقوق و عوارض گمرکی بوده است و با در نظر گرفتن این واقعیت تلخ که به مالیات در گذشته توجه کمی شده است در این راستا مالیات برارزش افزوده‏ به‏ عنوان یکی از سیستم‏های مطرح طی دو دهه‏ اخیر،مورد توجه ویژه‏ای قرار گرفته است. در بین انواع مالیات‌‌های موجود نیز یکی از بهترین روش‌‌های اخذ مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد. مالیات برارزش افزوده‏ بهترین ابزار برای تأمین درآمدهای عمومی، بازتوزیع ثروت و درآمد، ایجاد انضباط مالی و مدیریت اقتصادی است، تأمین هزینه‌های عمومی کشور همچون تأمین امنیت، بهداشت و درمان، آموزش و ... نیازمند منابع مناسب و مستمر برای دولت‌ها می باشد و مهمترین منبع درآمدی دولت‌ها برای تأمین این هزینه‌ها در جهان امروز مالیات برارزش افزوده‏ است که برخلاف روش تأمین هزینه از طریق فروش نفت که منجر به افزایش تقاضا و تورم می شود روش سالم‌تری بوده و بر ترکیب تقاضا اثرگذار است. . تغییر و تحول در اقتصاد کشور و در نتیجه تغییر در نحوه تولید و توزیع ثروت و درآمد، مستلزم بازنگری و تجدید در مالیات برارزش افزوده‏ است. مالیات در واقع انتقال بخشی از درآمدهای جامعه به دولت و یا بخشی از سود فعالیت اقتصادی است که نصیب دولت می‌گردد. مالیات بر ارزش افزوده (Vat) نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره تولید ـ توزیع براساس درصدی از ارزش افزوده کالاهای تولید شده و یا خدمات ارائه شده اخذ می گردد ولی مالیات پرداختی در هر مرحله از زنجیره واردات ـ تولید ـ توزیع به عنصر مرحله بعدی زنجیره انتقال می‌یابد تا در نهایت توسط مصرف‌کننده نهایی پرداخت گردد. این مالیات در واقع نوعی مالیات غیرمستقیم بر مصرف است که به صورت غیرانباشته به کلیه مراحل تولید و توزیع خصوصی کالا و خدمات تعلق می‌گیرد و خرید کالا و خدمات واسطه‌ای را از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

استهلاک +‌ سود + ‌اجاره + ‌بهره +‌ دستمزد = معاملات واسطه‌ای ـکل معاملات = ارزش افزوده

بنابراین دو روش کلی برای محاسبه مالیات فوق معرفی می شود که عبارتند از : روش تجمعی و روش تفریقی.

در روش تجمعی بر مبنای تعریف ارزش افزوده از حاصل جمع عواید نهاده های تولید یعنی دستمزد، اجاره، سود بانکی، سود بنگاه و... مالیات محاسبه و اخذ می شود. (ضیایی بیگدلی ، طهماسبی بلداچی ،1383).

در حالی که در روش تفریقی ارزش افزوده به عنوان اختلاف میان ارزش کل معاملات و ارزش معاملات واسطه ای (اختلاف میان ورودی و خروجی ) در نظر گرفته شده و بر این اساس مالیات فوق محاسبه می گردد.

از سوی دیگر هر یک از روش های فوق نیز خود به دو شیوه ، اعمال مستقیم و غیرمستقیم دسته بندی می شوند. به این ترتیب چهار شیوه کلی اعمال مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد. (1988A. A. Tait,)

الف) روش تجمعی مستقیم

(سود + اجاره + بهره + دستمزد) * نرخ مالیاتی

ب) روش تجمعی غیرمستقیم

(سود) * نرخ مالیاتی + (اجاره + بهره + دستمزد) * نرخ مالیاتی

پ) روش تفریقی مستقیم

(ورودی - خروجی) * نرخ مالیاتی

ت) روش تفریقی غیرمستقیم

(ورودی) * نرخ مالیاتی - (خروجی) * نرخ مالیاتی

در حال حاضر معمول‌ترین روش اجرایی این مالیات استفاده از سیستم صورت‌حساب خرید و فروش است و اشخاصی که به فعالیت اقتصادی اشتغال دارند از یک طرف پرداخت‌کننده و از طرف دیگر وصول‌کننده این مالیات بوده و وصول‌کننده، مالیات پرداختی را از مالیات وصولی کسر و مابه‌التفاوت را به حساب مالیاتی پرداخت می‌کند ( تعیین بدهی مالیاتی از طریق به کارگیری نرخ ثابت مالیات روی کل فاکتور فروش و کسر مقدار مالیات پرداختی بر خرید واسطه‌ای ).

از نظر اقتصادی ارزش افزوده ما به تفاوت ارزش ستانده و ارزش داده است،همچنین مالیات بر ارزش



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پایانامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی

پایانامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی

قیمت:200000ریال

موضوع پایان نامه :

پایان نامه بررسی میزان افسردگی در بین معلمین مدارس استثنایی و عادی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

مقدمــــــه :

در زبان روزمره اصطلاح افسرده به یک حالت احساسی و واکنشی به یک واقعیت و سبک رفتار مختص فرد به کار می رود.

احساس افسردگی باور معمول به عنوان اندوه شناخته می شود و امکان دارد بعد از منازعه با یک دوست عدم رضایت و احساس حقارت از انجام یک شغل حادث گردد همچنین بیماری های روانی از بدو پیدایش بشر وجودداشته باشد.و هیچ فردی در مقابل آن مصونیت ندارد و خطری است که انسان را مرتباً تهدید می کند .

در قرن حاضر دگرگونی هایی در شیوه ی زندگی و روابط اجتماعی به وجود آمده و این تلاش برای صنعتی شدن و هم چنین گسترش شهرنشینی بر سلامت انسان اثر سوء گذاشته و بسیاری از بیماری های روانی در کشور های پیشرفته و در حال توسعه بوجود آورده است که یکی از شایعترین آنها همان افسردگی است که در بالا به آن اشاره شد.

فرد را از لحاظ جسمانی و روانی آشفته می سازد و باعث مراجعات افراد به روانپزشکان و روانشناسان و دیگر متخصص می گردد . و چون بشر امروزی در دیگر مسائل و مشکلات روزمره از قبیل فرزندان مسکن شغل مناسب درآمد کافی روابط خانوادگی و ... می باشد. (مهریار , امیر هوشنگ ,1373)

فرد فرصت کافی برای حل مشکل خویش نداشته و مدام در حال تلاش و تکاپو برای به دست آوردن ثروت و مسکن و تامین احتیاجات خانواده است و فرصت کافی برای تفریح و رسیدگی به فرزندان و روابط صمیمانه ندارد و همین باعث می شود فرد انرژی خود را از دست بدهد و علاقه خود را به تحصیل شغل و بطور کلی زندگی و آینده از دست بدهد و باعث وگوشه گیری تنهایی و غم و اندوه و در نهایت افسردگی بشود.

  1. فصل اول : کلیات تحقیق
  2. مقدمه
  3. اهداف تحقیق
  4. فایده و اهمیت تحقیق
  5. بیان مساله
  6. موضوع تحقیق
  7. فرضیه تحقیق
  8. تعریف مفاهیم و واژه ها
  9. تعریف عملیاتی اضطراب
  10. تعریف عملیاتی افسردگی
  11. فصل دوم : پیشینه تحقیق
  12. تاریخچه اضطراب
  13. تاریخچه افسرد گی
  14. تعاریف و نظریه های اضطراب
  15. تعاریف و نظریه های افسردگی
  16. ۱- افسردگی از دیدگاه روان پویایی
  17. ۲- افسردگی از دیدگاه رفتار گرایان
  18. ۳- افسردگی ا زدیدگاه شناختی
  19. ۴- افسردگی از دیدگاه اجتماعی
  20. نظریه ملانی کلاین
  21. نظریه کامرون
  22. نظریه ادوارد بیبرنیک
  23. نظریه الکساندر لوئی
  24. انواع اضطراب
  25. ۱- اضطراب موقعیتی
  26. ۲- اضطراب خصیصه ای
  27. انواع افسردگی
  28. ۱- افسردگی در نوجوانی
  29. ۲- افسردگی پنهان
  30. ۳- افسردگی اتکائی
  31. ۴- افسردگی رجعتی
  32. ۵- افسردگی پس از زایمان
  33. ۶- افسردگی نوروتیک
  34. ۷- افسردگی عضوی
  35. ۸- افسردگی علاقی
  36. ۹- افسردگی ناشی از موفقیت
  37. ۱۰- افسردگی ناشی از مصرف دارو
  38. ۱۱- افسردگی در نتیجه پیری
  39. ۱۲- افسردگی فصلی
  40. ۱۳- افسردگی در دانشجویان
  41. ملاک های تشخیص اضطراب DSMIV
  42. ملاک های تشخیص اضطراب ناشی از اختلال طبی عمومی
  43. ملاک های تشخیص اختلال اضطراب منتشر
  44. ملاک های تشخیص دوره افسردگی عمده DSMIV
  45. درمان اضطراب
  46. ۱-درمان دارویی اضطراب
  47. ۲- روش های خود میزانی کاهش اضطراب
  48. انواع درمان های اختلالات افسردگی
  49. ۱-درمان افسردگی پسیکوزی :
  50. الف ) درمان های فیزیکی وزیست شناسی
  51. ب ) شیمی درمانی
  52. الف – درمان های فیزیکی و زیست شناسی
  53. ب ) روان درمانی
  54. درمان دارویی افسردگی بر اساس نظریه زیست شناسی
  55. الکتروشوک درمانی
  56. درمان افسردگی بر اساس نظریه روان پویائی
  57. درمان افسردگی بر اساس نظریه یاد گیری
  58. انواع درمان های افسردگی
  59. ۱- شناخت درمانی
  60. ۲-رفتار درمانی
  61. ۳- درمان بین فردی (IPT)
  62. 4- روان درمانی تحلیل گرا
  63. ۵- روان درمانی حمایتی
  64. ۶- گروه درمانی
  65. ۷- روان درمانی خانواده
  66. فصل سوم : روش پژوهش
  67. جامعه آماری
  68. آزمودنی ها
  69. نمونه و روش نمونه گیری
  70. ابزار تحقیق
  71. ۱-تحول هشیاری نسبت به خود O3
  72. 2- نیروی من
  73. ۳- گرایش پارانویایی L
  74. 4- گرایش به گنهکاری O
  75. 5- تنش ارگی O4
  76. خصوصیت های آزمون افسردگی «بک»
  77. اعتبار و ثبات آزمون افسردگی
  78. روش و اجرای آزمون افسردگی
  79. پرسشنامه آزمون افسردگی
  80. مزایای آزمون افسردگی
  81. نمره گذاری آزمون افسردگی
  82. جدول تخمین میزان افسردگی
  83. جدول هنجار گزینی ایرانی مقیاس افسردگی بک
  84. معیارها و میزان های عددی آزمون افسردگی
  85. روش نمره گذاری
  86. فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
  87. تجزیه و تحلیل داده ها
  88. جدول افسردگی مدارس استثنایی
  89. جدول افسردگی مدارس عادی
  90. جدول اضطراب مدارس استثنایی
  91. جدول افسردگی مدارس عادی
  92. آزمون فرضیه
  93. فصل پنجم : نتیجه گیری
  94. خلاصه مراحل تحقیق
  95. محدودیت ها
  96. پیشنهادات
  97. پرسشنامه آزمون
  98. آزمون افسردگی بک
  99. منابع و مأخذ


جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

قیمت:1400000ریال
موضوع پایان نامه :
پایان نامه ارشد مراتب عبودیت و بندگی از دیدگاه قرآن

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد ... (گرایش...)

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

چکیده :

در این پایان نامه به بررسی مراتب عبودیت از دیگاه قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان پرداخته شده است. این پایان نامه دارای پنج فصل که شامل قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان، پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی، ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن، مراتب بندگی از دیدگاه قرآن و نتیجه گیری می باشد.

در اندیشه اسلامی همه چیز آفریده خداست و در این میان انسان که برترین آفریده اوست به فرموده خودش جانشین او در زمین است. در این میان نقش استعداد های انسان که خداوند به هر فردی به گونه ای اعطا کرده خود سازی و به تبع آن جهان سازی است به گونه ای که فرد با کشف استعدادها و استفاده درست از آنها به رشد مادی و معنوی مد نظر خدا برسد.

مسلمانان قرآن را کتاب مقدس دین خود می‌دانند و از آن با افزودن القابی چون «کریم» و «مجید» یاد می‌کنند. قرآن، خود را به نام‌های «لوح حفاظت‌شده«، »اللَوح المحفوظ«، ذکر و فرقان می‌خواند. پرستیدن از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست آن پیشوند پر به معنای پیرا و دور می باشد و بخش دوم نیز استادن (ایستادن) است. پرستیدن به معنای دور و اطراف چیزی ایستادن می باشد و معنای اصلی آن پرستاری و نکهداری است. عبادت واژه عربی پرستش از ریشه «عَبَدَ» و به معنای پرستش و اطاعت خاشعانه و نهایت خضوع است. از ریشه عبد دو مصدر عبودیت و عبادت مشتق شده‌است. این دو واژه در عبری و عربی کاربرد داشته و معنی همسان دارد.

فهرست مطالب :

فصل 1- قرآن مقدس، کتاب آسمانی مسلمانان.. 1

1-1- مقدمه................ 2

1-2- قرآن................... 3

1-3- نام‌های قرآن.. 4

1-4- قرآن خاتم کتب آسمانی.. 4

1-5- ساختار قرآن.. 6

1-5-1- آیه......... 6

1-5-2- سوره 6

1-5-3- دیگر تقسیم‌بندی‌ها 7

1-6- سبک قرآن.. 7

1-7- گردآوری قرآن.. 7

1-7-1- دوران محمد........ 7

1-7-2- دوران ابوبکر........ 8

1-7-3- دوران عثمان.......... 8

1-7-4- اصلاحات پس از خلفا 9

1-8- قرائت قرآن 9

1-8-1- قاریان هفت‌گانه(قرّاء سبعه) و راویان چهارده‌گانه. 10

1-8-2- قرائتهای رسمی 11

1-9- آمارهایی درباره قرآن.. 12

1-10- دیدگاه‌ها درباره قرآن.. 12

1-10-1- مسلمانان.................. 12

1-10-2- ناباوران.. 12

1-11- صحت تاریخی قرآن.. 13

1-12- دیدگاه مورخان غربی.. 14

1-13- قرآن و جهاد. 23

1-14- مبارزه‌طلبی 23

1-15- محتوای آیات اولیه قرآن.. 24

فصل 2- پیشینه بندگی و عبودیت از دیدگاه ادیان آسمانی.. 25

2-1- تعریف واژه پرستش.... 26

2-2- پرستش در ادیان ابراهیمی.. 26

2-3- پرستش در یهودیت... 27

2-4- پرستش در مسیحیت... 27

2-5- پرستش در اسلام. 28

2-6- نگرش‌های ناهمگون.. 29

2-7- عبودیت و بندگی در قرآن.. 30

2-8- چگونگی تأثیر عبادت در پرورش فضایل اخلاقی در آیات قرآن.. 31

فصل 3- ضرورت نیار انسان به بندگی برای خدا و دستاوردهای آن.. 36

3-1- معنا و ملاک در عبودیت... 37

3-2- یکتاپرستى 38

3-3- تقدّم و تأخّر توحید و شرک... 38

3-4- علل پیدایش بت پرستى.. 39

3-4-1- بت پرستى در نگاه علامه طباطبائى.. 40

3-5- توحید در عبادت و آزادى.. 41

3-6- مذاهب بت پرستى.. 42

3-6-1- بت پرستى در عربستان.. 43

3-7- نیاز انسان به معبود واقعى.. 44

3-8- مرز توحید و شرک... 45

3-9- عبادت و ویژگی های آن.. 47

3-10- خلوص در عبادت... 47

3-11- جدّیت در عبادت... 48

3-12- دوام در عبادت... 49

3-13- عبادت جمعی.. 50

3-14- مفهوم عبودیت در نهج البلاغه. 50

3-15- جایگاه عبادت و عبودیت در ادیان الاهی.. 51

3-16- علی علیه‏السلام اسوه عبادت و عبودیت... 51

3-16-1- عبودیت علی علیه‏السلام. 52

3-16-2- عبودیت و عبادت بر اساس رهنمودهای امام علی علیه‏السلام. 52

3-16-2-1- عبودیت فراگیر (تکوینی) 53

3-16-2-2- عبودیت ویژه (عبودیت ارادی) 53

3-17- آثار و دستاوردهای عبودیت... 55

3-17-1- آزادگی............................ 56

3-17-2- توکل 56

3-17-3- صبر و ظرفیت روحی.. 56

فصل 4- مراتب بندگی از دیدگاه قرآن.. 59

4-1- عبودیت، راز کمال انسان.. 60

4-2- عبودیت، راه نیل به مقام تعلق.. 60

4-3- خداوند، نیازمند عبادت انسان.. 61

4-4- راه وصول به مقام عبودیت... 62

4-5- ایمان، مرتبه اول عبودیت... 64

4-5-1- ایمان تقلیدی............. 64

4-5-2- ایمان عقلى.................... 64

4-5-3- ایمان قلبى.......... 64

2-5-4- متعلَّق و مراتب ایمان.. 65

4-5-4-1- متعلَّق ایمان در قرائت مارکسیستى و جدید. 66

4-5-4-2- متعلَّق ایمان در آیات قرآن.. 68

4-5-5- تفاوت ایمان و علم.. 69

4-5-6- مراتب ایمان............. 71

4-5-6-1- ملاک سنجش مرتبه ایمان.. 72

4-5-7- ایمان ظاهرى و کفر باطنى.. 73

4-5-8- مشکل قناعت به مراتب پایین ایمان.. 75

4-5-9- تقویت علم، راهى براى تقویت ایمان.. 76

4-5-10- عنصر ارادى ایمان و راه تقویت آن.. 78

4-5-11- قرآن و نمونه هایى از عوامل تقویت ایمان.. 80

4-6- خضوع و خشوع، مرتبه دوم عبودیت... 87

4-7- تسلیم و رضا، مرتبه سوم عبودیت... 89

4-8- نشاط و بهجت، مرتبه چهارم عبودیت... 98

4-9- ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت، مرتبه پنجم عبودیت... 102

4-10- قرب خدا، کمال نهایى انسان، مرتبه ششم عبادت... 106

4-10-1- قرب الى اللّه، کمال نهایى انسان.. 107

4-10-2- حقیقت قرب الى الله... 108

4-11- قرب یا آثار قرب... 110

4-12- حضور قلب، مرتبه هفتم عبودیت... 117

فصل 5- نتیجه گیری 133

5-1- نتیجه گیری.. 134

فهرست منابع.. 140



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


پروژه مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان دانشکده علوم پایه

قیمت:98000ریال

موضوع پروژه:‌

مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

فهرست مطالب :

فصل اوّل:

۱- مقدمه ۲
۲- بیان مسئله ۱۰
۳- سوالهای پژوهشی ۱۳
۴- اهداف پژوهش ۱۳
۵- اهمیت و ضرورت پژوهش ۱۴
۶- متغیرها و تعاریف مفهومی‌و عملیاتی آنها ۱۵
۷- خلاصه مباحث مطرح شده ۱۷

فصل دوم:

۸- پیشینه تحقیق ۱۸
۹- تاریخچه بهداشت روانی ۱۹
۱۰- تعریف سلامت روانی و نظریه های شناختی ارائه شده ۴۴
۱۱-هدف اصلی بهداشت روانی و دیدگاههای روان تحلیلگری و انسانگری در مورد بهداشت روانی ۴۴
الگوی شخصیت سالم از دیدگاه رفتارگرایی ۵۲
۱۱-الگوی شخصیت سالم از دیدگاه پرلز ۵۳
نظریه عقلانی هیجانی الیس ۵۵
۱۲-دیدگاه اریسکون در مورد مشخصات افراد سالم ۵۷
انسانها دارای شخصیت سالم از نظر الکساندر ۵۸
۱۳-دیدگاه انجمن ملی بهداشت جهان درباره افراد دارای سلامت
ذهنی و روانی ۵۹
۱۴-دیدگاه های نظری دربارة سلامت روانی ۶۰
الف ـ نظریه سیستم ها ۶۰
ب ـ ودیکود اکولوژیکی ۶۲
ج ـ مفهوم تعادل حیاتی ۶۵

فصل سوم:‌

روش تحقیق ۶۸
طرح تحقیق ۶۹
انتخاب نمونه یا نمونه گیری ۷۰
جامعه آماری ۷۰
تعداد نمونه ۷۱
روش نمونه گیری ۷۱
معرفی ابزار پژوهش و پایایی آنها ۷۱
روش جمع آماری اطلاعات ۷۲
روش آماری ۷۳

فصل چهارم:‌

تجزیه و تحلیل آماری ۷۴

فصل پنجم:

بحث و نتیجه گیری ۸۸
پیوستها
منابع

چکیده:

در‌این پژوهش به بررسی مقایسه سلامت روانی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشانسی با دانشجویان دانشکده علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی پرداخته شد سوالهای‌این پژوهش آن بوده است که آیا بین سلامتی روانی دانشکده علوم تربیتی با دانشجویان علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد ؛ و سوال دوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان پسر دانشگاه علوم تربیتی روا نشناسی با دانشجویان پسر دانشگاه علوم پایه تفاوتهای معنا داری وجود دارد ؛‌و سوال سوم به‌این شکل بود که آیا بین سلامت روانی دانشجویان دختر دانشگاه علوم تربیتی با دانشجویان دختر علوم پایه تفاوت معنی داری وجود دارد؟ و سوال چهارم به‌این مورد پرداخته بود که آیا بین سلامتی روانی دانشجویان دختر دو دانشکده با دانشجویان پسردو دانشکده تفاوت معنی داری وجود دارد؟ جامعه آماری‌این پژوهش همه دانشجویان دودانشکده بود که از بین‌این دانشجویان دو دانشکده تعداد 100 نفر به ‹‹ عنوان نمونه، از هر دو دانشکده با روش نمونه برداری تصادفی ساده انتخاب شد ابزار گرد آوری اطلاعات در‌این پژوهش عبارت بود از آزمون سلامت روانی (scl-90-R). روش تحقیق در‌این پژوهش روش همبستگی بود. ـ آزمون t برای دو گروه مستقل.



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید