پروژه شناخت فضای شهری
مقدمه
فضای شهری مورد نظر حدفاصل چهارراه آزاد شهر تا چهار راه میلاد است .
این راسته یک راسته تجاری است که عملکرد هایی چون فروشگاه پوشاک و طلا
فروشی بیشتر در آن به چشم می خورد . پارک ملت به عنوان یک پارک شهری افرادی
را با طبقات اجتماعی گوناگون از همه جای شهر به این منطقه می کشاند ، اما
اکثریت استفاده کنندگان از این فضا ساکنان غرب شهر می باشند .
این راسته در ارتباط با مسیر های اصلی و پراهمیت شهر است و به دلیل تمرکز مراکز تجاری مکانی برای رفع نیازهای افراد محسوب می شود .
فهرست :
۱-طرح مسئله
۲-اهمیت و ضرورت مسئله
۳-بررسی و ارزیابی طرح های بالادست مربوط به حوزه مطالعاتی
۴-تعیین سطوح مطالعاتی
۵- مطالعات در محدوده فراگیر ( سطح ۱ )
۱-۵ – مطالعات اجتماعی – اقتصادی
تاثیر اجتماعی – اقتصادی مراکز اشتغال موثر در حوزه فراگیر بر فضای شهری
۲- ۵ – مطالعه کاربری اراضی
کاربری های عمده تاثیر گذار در منطقه
وضعیت فضاهای تجاری غرب مشهد
بررسی عناصر لینچ در محدوده
۳- ۵ – مطالعات حمل و نقل
•بررسی سلسله مراتب شهری
•بررسی مقطع عرضی فضا
•بررسی وضعیت علائم راهنمایی
•بررسی وضعیت پارک حاشیه ای و غیر حاشیه ای
•بررسی سیستم های حمل و نقل عمومی
•بررسی وضعیت تردد و ایمنی عابران پیاده و معلولین
۶-مطالعات در محدوده بلا فصل ( سطح ۲ )
۱ – ۶ – مطالعات اقلیمی
•ویژگی های کلی اقلیمی
•بررسی هماهنگ سازی محیط مسکونی با شرایط اقلیمی
•تعیین قرار گیری مناسب جهت ساختمان ها و خیابان ها
۲- ۶ – مطالعات کالبدی
•بررسی تاثیر عناصر و کاربری های عمده حوزه بلا فصل در فضا
۷-مطالعات در محدوده مداخله ( سطح ۳ )
۱ – ۷ – مطالعات اجتماعی – اقتصادی
•شناسایی اقشار اجتماعی استفاده کننده از فضا
۲ – ۷ – مطالعات حمل و نقل
•نقاط ورودی و خروجی و نقاط توزیع ترافیک در فضا
•وضعیت پارکینگ ها
•الگوی حرکت پیاده
۳ – ۷ – مطالعات سازمان کالبدی
•کیفیت ابنیه ، قدمت ابنیه ، تعداد طبقات و کاربری های آنها
•سطح عملکردی کاربری ها
•فضاهای عمومی و خصوصی
•برداشت نما
( سطوح شفاف و کدر – تزئینات و ملحقات – خطوط افقی و عمودی)
•برداشت مبلمان شهری
•بررسی کفسازی محدوده مورد نظر
۸-پرسشنامه
۱ – ۸ – بررسی پرسشنامه مراجعین
۲- ۸ – بررسی پرسشنامه مغازه داران
۳ – ۸ – نتایج مربوط به پرسشنامه ها
۹-تحلیل
۱ – ۹ – جمع بندی نقاط قوت و ضعف ، فرصت ها و تهدیدها در قالب جدول swto
پروژه شناخت فضای شهری
قیمت : 5000 تومان
تحقیق آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده
مقدمه
قبل از پیدایش تکنیک پیش تنیدگی، پل های بتن آرمه تنها برای پوشش دادن به دهانه های نسبتاً کوتاهی بکار برده می شدند. محدودیت طول دهانه در این پل ها دارای دو عامل اساسی بوده است. زیرا اولا برای دهانه های بلندتر حجم مصالح مصرفی(بتن و فولاد) بسرعت افزوده می گردد. بطوریکه بار مرده سازه خود یک عامل بحرانی در طراحی مقطع محسوب خواهد شد، ثانیاً هزینه های مربوط به قالب بندی و شمعک گذاری چنین عرشه هائی مقادیر بسیار بزرگی را بخود اختصاص خواهد داد. با توجه به دو عامل یاد شده، معمولا راه حل دیگر یعنی استفاده از شاهتریهای فولادی ترجیح داده می شد.
با ابداع شیوه پیش تنیدگی و بکارگیری آن در صنعت پلسازی، تا حدود زیادی مشکل مربوط به اقتصاد مصالح مصرفی برطرف گردید. استفاده از این تکنیک منجر به پیدایش مقاطع ظریف تری شد و با کاهش بار مرده عرشه امکان پوشش دادن به دهانه های بلندتری فراهم گردید. اما متاسفانه مشکل دوم یعنی هزینه های بسیار بالای مربوط به قالب بندی و چوب بست های مورد نیاز در اجرای چنین پل هائی بقوت خود باقی ماند، بطوریکه در دهانه های بلند قسمت بزرگی از هزینه ها به فاکتورهای یاد شده اختصاص داشته است. استفاده از شاهتیرهای پیش ساخته پیش تنیده هم نتوانست این مشکل را برطرف نماید زیرا محدودیت های مربوط به طول قطعات در هنگام حمل، امکان استفاده از چنین قطعاتی را در دهانه های بلند منتفی می نمود. از طرف دیگر حمل و نقل و نصب چنین شاهتیرهائی نیاز به استفاده از ابزارهای ویژه و گران قیمتی را بوجود می آورد.
امروزه پل های صندوقه ای قطعه ای پس کشیده در سرتاسر جهان مورد استقبال واقع شده اند و با بکارگیری این شیوه دهانه هائی با طور بیش از ۲۵۰ متر پوشش داده شده اند. این پل ها ضمن بکارگیری مزایای بتن پیش تنیده، راه حل سریع و کم هزینه ای برای پوشش دادن به دهانه های بلند می باشند.
برخی از مزایای این قبلی پل ها عبارتند از:
۱- کاهش ابعاد مقطع و در نتیجه کاهش بار مرده عرشه بواسطه بکارگیری پیش تنیدگی؛
۲- افزایش راندمان مقطع بواسطه ترک نخوردن آن و قابلیت آن در تحمل لنگرهای خشمی با علامات مثبت یا منفی؛
۳- سختی نسبتا زیاد مقاطع صندوقه ای در مقابل پیچش؛
۴- سرعت زیاد و هزینه نسبی کم برای پوشش دادن به دهانه های بلند؛
۵- عدم نیاز به چوب بست ها در هنگام عبور از موانع طبیعی نظیر درها یا رودخانه ها، و یا موانوع مصنوعی نظیر شاهراه های پرتردد؛
۶- امکان بکارگیری تکنیک پیش ساختگی در پروژه های بزرگ و یا تکراری
با توجه به مطالب فوق، بررسی ضوابط طراحی و اصول اجرایی پل های پس تنیده همواره مورد توجه آیین نامه های معتبر کشورهای صنعتی قرار گرفته است و هر کدام به تناسب شرایط اقلیمی و ارکانی استانداردهای خاصی را تدوین کرده و در بخش جداگانه ای ارائه کرده اند. آیین نامه آشتوآمریکا که در پل سازی دارای پیشینه ای دور و دراز می باشد در فصل نهم به بتن پیش تنیده در پل سازی پرداخته است که در ادامه خواهد آمد. همچنین آیین نامه های کهن و معروف دیگر از جمله آیین نامه انگلستان با نام BSI، آیین نامه اروپا با نام EUROCODE و آیین نامه آلمان (DIN) و … نیز فصول معینی که این مهم آورده اند که از این بین ما دو آیین نامه پرکاربرد و قدیمی آشتو و BSI انگلستان را برای مقایسه و بررسی فنی انتخاب نموده ایم، که در فصول دهم و یازدهم متون ترجمه شده این دو آیین نامه با سیستم MKS در این مجمل آورده شده است که امید می رود مورد استفاده دانشجویان و اساتید گرانقدر قرار گیرد.
تحقیق آنالیز و طراحی اعضای خمشی پیش تنیده
قیمت : 3000 تومان
فهرست
پیشگفتار
فصل دوم: رفتار سازه ها تحت بار
فصل سوم: ملاحظات طراحی سازه ها
فصل چهارم: سیستم های سازه ای
فصل پنجم: قاب های خمشی صلب
(MRF)
فصل ششم: قاب های مهاربندی شده
فصل هفتم: قاب با سیستم خرپای کمربندی و میانی
فصل هشتم: قاب های لولهای
فصل نهم: انتخاب سیستم سازه ای
منابع
پیشگفتار:
زمین لرزه پدیده ای طبیعی است که با شدت های گوناگون ودر نقاط مختلف کره زمین اتفاق می افتد و به دلیل عدم شناخت لایه های زیرین نمی توان زمان وشدت آن را پیش بینی نمود.
گستره زلزله های واقع شده در نقاط مختلف کره زمین، ارتباطی را بین این نقاط نمایان می نماید. امروزه مشخص شده است که اکثر زلزله های دنیا بر روی نوارهایی به نام کمربند زلزله خیزی واقع شده اند.با توجه به تکتونیک صفحه ای موجود، ایران در حال فشرده شدن بین صفحه اروپا،آسیا وصفحه عربستان است. بهترین نشانه این عمل نیز رشته کوه های زاگرس والبرز می باشدکه در فصل مشترک این صفحات واقع شده اند. اکثر زلزله های مهم ایران نیز در حوالی این فصل مشترک ها رخ داده است.
نقشه پهنه بندی لرزه خیزی ایران نشان دهنده این است که هیچ نقطه ای از کشورمان را نمی توان در مقابل اثر زلزله مصون پنداشت.در شکل( ۱-۱)نقشه پهنه بندی لرزه خیزی ایران طبق آیین نامه ۲۸۰۰ را مشاهده می نمایید.]۸[
بنابراین طراحی وساخت سازه هایی که بطور مناسب بتوانند در مقابل زلزله ها پایدار باشد الزامی است،این موضوع درک وشناخت رفتار سیستم های سازهای را آشکار می سازد.
برای طراحی یک سازه مقاوم در برابر زلزله رکورد شتاب و مشخصات زمین لرزه نیز نیاز میباشد، تا اثرات زمین لرزه بر سازه شناسایی گردد اثرات زمین لرزه بر سازه های طراحی شده از موضوعات جالب توجه میباشد، زیرا نتیجه آزمایش واقعی روی سازه های طراحی شده براساس آخرین آیین نامه های تدوین شده هستند.
معمولا هر چاپ جدید از آیین نامه ساختمانی بازتابی از نتایج حاصل از آخرین زمین لرزه های ثبت شده و تجزیه وتحلیل آنها میباشد.
به طور کلی دو روش برای ساخت سازه ای مقاوم در برابر زلزله موجود است:]۱۸[
۱-سازه صلب
۲-سازه نرم
سازه صلب: در اینگونه سازه ها، پارامتر طراحی تغییر شکلهای جانبی سازه تحت اثرات زلزله است بطوریکه سازه به قدری صلب ساخته می شود که کلیه انرژی را جذب می نماید و بایستی با انتخاب اجزا بسیار مقاوم، توانایی جذب انرژی را به سازه داد.
سازه نرم: در اینگونه سازها، پارامتر انعطاف پذیری سازه در برابر حرکات رفت وبرگشتی که ناشی از خاصیت خمیری آن است مورد استفاده قرار می گیرد. بدین صورت که سازه، انرژی را با حرکات نوسانی و درصد میرایی آزاد میکند.
با توجه به مطالب گفته شده تعیین سیستم مقاوم(این سیستم مقاوم شامل ترکیبی از عناصر سازه ای افقی وعناصر مهاربندی عمودی میباشد) در برابر نیروهای جانبی یک موضوع اساسی در طراحی سازه ها می باشد، که در اینجا روی سیستم های مهاربندی عمودی بحث خواهد شد.
دانلود سمینار کارشناسی ارشد درباره مناطق زلزله خیز
قیمت : 12000 تومان
پروژه بررسی روشهای پیش بینی ضریب بهره وری TBM
چکیده:
در این پایان نامه پس از بررسی اصول پایه شکست سنگ توسط برش دهنده آزمایشهای
استفاده شده در روشهای مختلف پیش بینی نرخ نفوذ و ضریب بهره وری شرح داده شده
و پارا مترهای ورودی – خروجی و دامنه کاربرد هر یک از روشهای پیش بینی مورد
بحث قرار گرفته است.
روشهای مختلف با هم مقایسه شده و شباهت ها – تفاوتها – مزایا و معایب هر کدام عنوان
گردیده و روشهای که می توانند جهت بهینه کردن طرح تاج حفار و دستیابی به بهره وری
بیشینه مورد استفاده قرار گیرند شرح داده شده است . در میان روشهای ارائه شده دو روش
CSM وNTH کاربرد بیشتری دارند. روش CSM بر اساس تخمین نیروهای اعما ل
شده بر برش دهنده و روش NTH بر مبنای تجربیات حاصل از حفاری می باشد.
هنگامی که داده های حاصل از آ زمونهای بزرگ مقیاس موجود باشد استفاده از روش
CSM برای تخمین نرخ نفوذ و روش NTH جهت پیش بینی نرخ پیشروی توصیه میشود.
مقدمه:
ضریب بهره وری زمان تکمیل پروژه و به تبع ان هزینه را تحت تا ثیر قرار می دهد لذا
نقش اساسی در انتخاب شدن یا نشدن حفر مکانیزه به عنوان روش حفر بازی می کند.زمان
حفر ماشین به کل زمان پروژه یا عملیات روزانه را ضریب بهره وری می گویند.
این ضریب تابعی از شرایط زمین – نوع ماشین – تاسیسات پشتیبانی – مدیریت پروژه و
در نهایت تجربه کارکنان است. حاصلضرب نرخ نفوذ در ضریب بهره وری را نرخ
پیشروی می گویند. نرخ نفوذ نرخ پیشروی انی ماشین است و از هندسه تونل و ویژگیهای
سنگ و پارامترهای ماشین تا ثیر می پذیرد.
تاکنون مدلهای زیادی جهت پیش بینی نرخ نفوذ ارائه شده است و هر کدام تعدادی از
پارامترهای موثر را منظور کرده اند. در این مطالعه به پیش بینی نرخ نفوذ بر مبنای تردی
در فصل چهارم و بر مبنای نتایج آزمون پانچ در فصل پنجم پرداخته شده است.
آزمایشهای زیادی جهت پیش بینی نرخ نفوذ و بهره وری ایجاد شده اند که برخی از آنها
در فصل دوم مورد بحث قرار گرفته است. فرایند برش سنگ توسط برش دهنده های
دیسکی – توزیع فشار پیرامون دیسکها و نحوه محاسبه نیروهای وارد بر دیسک در فصل
سوم مفصل توضیح داده شده است.
در این مطالعه بر مبنای فاکتور پایداری در تاج تونل و مقاومت سنگ پیشروی پیش بینی
شده است و در مورد روشهای پیش بینی CSM و NTH بحث شده است.
فهرست
مقدمه
فصل اول
۱- اشنایی و سابقه…………………………………………………………………… ۱
۱-۱- نرخ پیشروی……………………………………………………………….. ۳
۱-۲- نرخ نفوذ…………………………………………………………………… ۳
فصل دوم
۲- آزمون های مورد نیاز برای پیش بینی بهره وری TBM ……………………… 11
۲-۱- آزمون تعیین تردی…………………………………………………………. ۱۱
۲-۲- آزمایش اندیس جی سیورز…………………………………………………. ۱۲
۲-۳- آزمون سایش………………………………………………………………. ۱۲
۲-۴- آزمون اندیس سوشار………………………………………………………. ۱۳
۲-۵- آزمون های برش ازمایشگاهی…………………………………………….. ۱۴
۲-۵-۱- آزمون برش خطی……………………………………………………. ۱۴
۲-۵-۲- آزمون برش دورانی………………………………………………..... ۱۶
۶-۲- آزمون پانچ………………………………………………………………… ۱۶
۲-۶-۱- تاریخچه آزمون………………………………………………………. ۱۸
۷-۲- آزمون های تعیین سختی…………………………………………………… ۱۸
۸-۲- آزمون های مقاومت سنگ……………………………………………….… ۱۹
۹-۲- خواص توده سنگ………………………………………………………… ۱۹
فصل سوم
۳- تحلیل مکانیسم برش سنگ توسط برش دهنده های دیسکی……………………. ۲۱
۳-۱- فرضیات پایه………………………………………………………………. ۲۲
۳-۲- توزیع فشار و فرایند برش………………………………………………… ۲۶
۳-۳- طراحی ماشین و محاسبات………………………………………………… ۳۳
۳-۴- پیش بینی نرخ نفوذ……………………………………………………….. ۳۳
فصل چهارم
۴- پیش بینی نرخ نفوذ بر اساس تردی…………………………………………… ۳۷
۴-۱- ارزیابی برخی داده های حاصل از آزمایش……………………………….. ۳۸
فصل پنجم
۵- پیش بینی نرخ نفوذ با استفاده از نتایج آزمون پانچ…………………………… ۴۸
۵-۱- تعیین نرخ نفوذ…………………………………………………………… ۴۸
۵-۲- رده بندی سنگ با استفاده از آزمون پانچ………………………………… ۵۱
۵-۳- آزمون پانچ ابزاری جهت ارزیابی پارامترهای ماشین……………………. ۵۴
فصل ششم
۶- پیش بینی نرخ نفوذ بر مبنای مدل فازی – عصبی و نرخ پیشروی با بهره گیری از
شبکه عصبی……………………………………………………………………. ۵۶
۶-۱- روش فازی – عصبی……………………………………………………. ۵۶
۶-۱-۱- اجزاء منطقی………………………………………………………. ۵۸
۶-۱-۲- اجزاء عددی……………………………………………………….. ۵۹
۶-۲- مدل نرخ نفوذ ( روش عصبی – فازی)…………………………………… ۶۰
۶-۲-۱- ویژگیهای توده سنگ……………………………………………….. ۶۰
۶-۲-۲- ویژگیهای ماشین……………………………………………………. ۶۰
۶-۲-۳- هندسه تونل…………………………………………………………. ۶۱
۶-۲-۴- تحلیل داده ها……………………………………………………….. ۶۲
۶-۲-۵- مدلهای عصبی – فازی ( روش تاکاگی – سوگنو)………………….. ۶۴
۶-۳- مقایسه با روشهای مختلف……………………………………………….. ۶۸
۶-۴- مدل نرخ پیش روی ( بر مبنای شبکه عصبی)…………………………… ۶۹
۶-۴-۱- انتخاب ساختار مدل و کاهش متغییرها……………………………… ۶۹
۶-۴-۲- الگوریتم آموزش شبکه عصبی…………………………………….. ۷۱
۶-۴-۳- توپولوژی شبکه عصبی……………………………………………. ۷۱
۶-۴-۴- بهبود قابلیت تعمیم شبکه عصبی…………………………………… ۷۱
۶-۴-۵- نتایج – تفسیر – اعتبار و توان تعمیم مدل…………………………. ۷۳
۶-۴-۶- مقایسه با مدلهای آماری………………………………………….... ۷۳
فصل هفتم
۷- پیش بینی بهره وری TBM با استفاده از……………………………. ۷۴
۷-۱- و …………………………………………………………….. ۷۴
۷-۲- سایش برش دهنده……………………………………………………… ۸۱
۷-۳- رابطه میان نرخ نفوذ و نرخ پیشروی با ………………………… ۸۲
۷-۴- تخمین زمان اتمام تونل………………………………………………… ۸۴
فصل هشتم
۸- پیش بینی بهره وری TBM براساس فاکتور پایداری تونل………………… ۸۵
۸-۱- تخمین ضریب بهره وری………………………………………………. ۸۶
۸-۲- تخمین نرخ پیشروی……………………………….………..………… ۸۷
۸-۳- مثالی از کاربرد مدل…………………………………………………… ۸۹
۸-۴- تخمین زمان اتمام تونل……………………………………………….. ۹۲
فصل نهم
۹- پیش بینی بهره وری TBM برمبنای روش NTH……………………….. 94
فصل دهم
۱۰- پیش بینی بهره وری TBM بر مبنای روش CSM……………………. 106
۱۰-۱- نیروهای عمودی روی برش دهنده …………………………. ۱۰۸
۱۰-۲- نیروهای غلتشی ………………………………………………. ۱۰۹
۱۰-۳- رابطه مدرسه عالی معدن کلرادو جهت تعیین نیروهای روی برش دهنده در
یک نفوذ مشخص…………………………………………………. ۱۱۳
۱۰-۴- تصحیح نرخ نفوذ…………………………………………………. ۱۱۶
۱۰-۴-۱- شاخص دشواری زمین (GDI )…………………………….. 116
۱۰-۴-۲- انرژی ویژه………………………………………………….. ۱۱۷
۱۰-۴-۳- اصلاحات پیشنهادی روش CSM جهت تخمین نرخ پیشروی… ۱۱۷
نتیجه گیری…………………………………………………………………. ۱۲۲
منابع……………………………………………………………………….. ۱۲۴
پروژه بررسی روشهای پیش بینی ضریب بهره وری TBM
قیمت : 8000 تومان