دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

دانلود مقاله وپاورپوینت

انواع مقاله وپاورپوینت وطرح توجهی و مقاله ترجمه شده ونمونه سوالات و سایر محصولات

مقاله بررسی نقش تکنولوژی اطلاعات

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • مقاله بررسی نقش تکنولوژی اطلاعات بر روی مهندسی مجدد

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات 30
    قیمت : 2500 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد مقاله بررسی نقش تکنولوژی اطلاعات بر روی مهندسی مجدد :

مقاله بررسی نقش تکنولوژی اطلاعات بر روی مهندسی مجدد

چکیده

در این مقاله به بررسی نقش تکنولوژی اطلاعات بر روی مهندسی مجدد پرداخته‌ایم و اینکه تکنولوژی اطلاعات کمک شایانی به سازمانها در جهت انطباق با دگرگونی‌های محیطی می‌کند و آنها را مقید به بازآفرینی ساختار سازمانی خود می‌کند و در این مقاله ابتدا خود تکنولوژی اطلاعات را مورد بررسی قرار داده‌ایم و بعد از آن به معرفی مهندسی مجدد و اینکه چگونه و از کجا آغاز می‌شود و در چه بخشهائی صورت می‌گیرد و توسط چه کسانی انجام می‌شود و همچنین مراحل انجام مهندسی مجدد و تاثیراتی که بر روی ساختار مشاغل و افراد و کلیه بخشها و فرآیندها می‌گذارد مورد بررسی قرار داده‌ایم و همچنین به نقش و تاثیر فن‌آوری روی مهندسی مجدد کسب و کار پرداخته‌ایم.

مقدمه:

ویژگی دنیای امروز سرعت بالای انتقال اطلاعات است و پیشرفتهای چشم‌گیری در علوم و فن‌آوری اتفاق می‌افتد. امروزه محصولات و خدمات جدید، ابداع روشهای جدید، ابزار جدید، یک امر عادی تلقی می‌شود نو و جدید بودن اکنون یک راه و روش زندگی کردن شده است سازمانها یافته‌اند که شیوه‌های سنتی کسب و کار دیگر پاسخگوی شرایط محیطی نوین نیست و باید آنها را کنار گذاشت و از طریق بهره‌گیری از فرصتهای بوجود آمده که حاصل رشد و گسترش فن‌آوری به طور خاص فن‌آوری اطلاعات فعالیتهای خود را مورد بازنگری قرار بدهیم. سه عامل وجود دارد که فشارهایی را بر یک سازمان وارد می‌سازند که به sَc3 معروف هستند.

مقاله بررسی نقش تکنولوژی اطلاعات بر روی مهندسی مجدد

قیمت : 2500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه بهبود چیدمان خط تولید کارخانه شرق جامه

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه بهبود چیدمان خط تولید کارخانه شرق جامه با استفاده ازشبیه سازی سیستمهای صف

    دسته :

    مدیریت صنعتی

    فرمت/ورد تعداد صفحات 200
    قیمت : 10000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بهبود چیدمان خط تولید کارخانه شرق جامه با استفاده ازشبیه سازی سیستمهای صف :

پروژه بهبود چیدمان خط تولید کارخانه شرق جامه با استفاده ازشبیه سازی سیستمهای صف

چکیده

سازمانها برای رسیدن به اهداف خود نیاز به برنامه ریزی دقیق و سریع دارند و با توجه به اینکه یکی از کاربردهای علم شبیه سازی برنامه ریزی تولید می‌باشد، آشنایی مدیران با این علم ضروری به نظر می رسد. علم یا به تعبیری هنر شبیه‌سازی در بسیاری از مسائل از جمله: برنامه ریزی تولید، تخصیص منابع، کنترل موجودی، مسائل مالی، تبلیغات، حمل و نقل، تعمیرات و نگهداری کارایی خود را نشان داده است.

مدیریت باید در مورد نوع تجهیزات مورد لزوم، میزان خروجی قابل قبول، استفاده از انواع مواد بین ایستگاهها، ثابت یا انعطاف پذیر بودن خط تصمیم گیری نماید. با استفاده از شبیه سازی در برنامه ریزی تولید می توان مدیران و سازمانها را در دسترسی به اهداف از پیش تعیین شده یاری نمود. خط تولید کارخانه شرق جامه یزد به سه بخش اصلی برش، دوخت و شست تقسیم شده است. کارخانه در قسمت برش به دلیل بهره‌مندی از دستگاههای بسیار پیشرفته با حجم بسیار بالا با مشکل خاصی مواجه نمی‌باشد. بخشهای دوخت و شست با مشکلاتی در هنگام تولید مواجه می‌شوند.

بنابراین مسئله در این تحقیق، بالانس تجهیزات تولیدی، شناسایی گلوگاهها و بهبود چیدمان خط تولید با استفاده از شبیه سازی می باشد.

در واحد دوخت به علت وجود تنوع زیاد محصول چیدمان ثابتی وجود ندارد. با مطالعه مدارک موجود در واحد طراحی و استفاده از نظرات طراحان و مهندسین، محصولات قسمت دوخت به سه دسته ساده، متوسط و پر کار تقسیم شد. طبیعتاً محصولات پر کار به حجم فعالیت و زمان تولید بیشتری نسبت به دو نوع دیگر نیاز دارند. تعداد و نوع ماشین آلات که برای هر نوع محصول به کار می رود تاحدی با انواع دیگر متفاوت است. چیدمانی که در ابتدا مورد توجه قرار گرفت قادر به تولید هر سه نوع محصول به طور همزمان بود. در فاز دوم زمانیکه چیدمان اولیه مشخص شد می‌بایست برای تعیین نرخ ورود، نرخ خدمت دهی و نوع توزیعهای حاکم بر بخشها و ماشین های مختلف زمانسنجی صورت می گرفت. برای این کار از روش توزیع یکنواخت عدد تصادفی تولید شد و برای تک تک ماشینها با استفاده از کرنومتر زمانسنجی به عمل آمد. پس از آنکه تعداد نمونه ها به حد مطلوب و کافی رسید زمان تعیین نوع توزیعهای آماری حاکم بر ماشینهای مختلف در قسمتهای گوناگون بود. برای این کار نمونه های گرفته شده به نرم افزار Easy Fit داده شد. این نرم‌افزار با استفاده از آزمون برازندگی توزیع نمونه ها را مشخص کرد. Easy Fit این توانایی را دارد که علاوه بر اینکه بهترین توزیع و پارامترهای مربوط به آنرا مشخص می‌کند، نمونه را با توزیعهای دیگر نیز مقایسه می‌نماید و میزان نزدیکی با توزیعها را رده بندی می‌کند. در این زمان نوبت به ساخت مدل شبیه سازی با استفاده از نرم افزار ED بود. پس از طراحی چیدمان، نوع توزیعها و نرخهای ورود و خدمت دهی به مدل اعمال شد. پس از رفع ایرادات ابتدایی مدل، مدل اجرا شد. نتایج بدست آمده از اجرای مدل با نتایجی واقعی مقایسه شد. برای تعیین اعتبار مدل از آزمون t استفاده کردیم. پس از اعمال اصلاحات در مدل و انجام مجدد آزمون، اعتبار مدل تأیید گردید. همچنین برای اطمینان از درستی فرآیندها و اعتبار مدل با افراد خبره مشورت صورت گرفت. پس از اجرای مدل، زمان ثبت نتایج به دست آمده از شبیه سازی بود. جداول و نمودارهای مختلف از تک‌تک قسمتها به دست آمد. با مطالعه نتایج و نمودارها تا حد زیادی می‌توان مشکلات موجود بر سر راه تولید را مشخص کرد. پس از درک مشکلات و کمبودها نوبت به انجام مرحله آخر بود. در این مرحله تغییرات لازم برای بهبود چیدمان، افزایش تولید و کاهش زمان انتظار صورت پذیرفت. سعی شد اصلاحاتی که به مدیریت پیشنهاد می شود حداقل هزینه را در برداشته باشد.

همین مراحل برای قسمت شست نیز طی گردید. به علت کمتر بودن ماشین آلات و اپراتورها در این واحد، زمان کمتری برای انجام این مراحل صرف شد. محصولات به دو دسته نوع ۱ و نوع ۲ تقسیم شدند. زمانسنجی بر اساس اعداد تصادفی صورت گرفت و پس از آن نوع توزیها و نرخ ورود و خدمت دهی توسط نرم افزار مشخص شد. با نرم‌افزار ED چیدمان، شبیه سازی شد و اعتبار آن با آزمون t تأیید گردید. در آخر پس از اجرای مدل و به دست آوردن نتایج، تغییرات اصلاحی در مدل اعمال گردید.

واژه های کلیدی:  هزینه، تعداد تولید ، ضریب بهره‌وری ، متوسط زمان انتظار، زمان سیکل

فهرست مطالب

فصل اول : کلیات طرح     ۱
مقدمه     ۲
۱-۱    بیان مسئله تحقیق     ۴
۱-۲    اهداف تحقیق     ۵
۱-۳    اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن     ۵
۱-۴    فرضیه تحقیق     ۶
۱-۵    مدل تحقیق     ۷
۱-۶    واژه‌های کلیدی و تعاریف عملیاتی متغیرها     ۸
۱-۷    روش تحقیق     ۹
۱-۸     قلمرو تحقیق     ۱۰
۱-۹    جمع آوری اطلاعات     ۱۰
۱-۱۰    محدودیتها و مشکلات تحقیق     ۱۱
۱-۱۱    مراحل انجام تحقیق     ۱۲
فصل دوم : مطالعات نظری     ۱۴
۲-۱-۱ برنامه ریزی تولید     ۱۵
۲-۱-۲ تعادل خط تولید     ۱۵
۲-۱-۳ اطلاعاتی که برای تعادل خط تولید نیاز است     ۱۷
۲-۱-۴ ذخیره موجودیهای میان فرآیند     ۱۸
۲-۱-۵ تعادل خط تولید (‌مونتاژ)     ۱۹
۲-۱-۶ تعیین تعداد بهینه ایستگاه‌های کاری     ۲۰
۲-۱-۷ تقدم و تأخر عملیات     ۲۱
۲-۲-۱ تئوری صف     ۲۲
۲-۲- ۲ تاریخچه     ۲۳
۲-۲-۳ برخی از کابردهای گوناگون تئوری صف     ۲۴
۲-۲-۴ مشخصه‌های فرآیند صف بندی    ۲۵
۲-۲-۴- ۱ الگوی ورود متقاضیان     ۲۶
۲-۲-۴-۲ الگوی خدمت دهی     ۲۷
۲-۲-۴-۳ تعداد خدمت دهندگان (‌کانالهای خدمت )     ۲۷
۲-۲-۴-۴ ظرفیت صف ( گنجایش سیستم )     ۲۸
۲-۲-۴-۵ جمعیت مشتریان بالقوه     ۲۸
۲-۲-۴-۶ نظم سیستم     ۲۸
۲-۲-۴-۷ مراحل خدمت     ۲۹
۲-۲-۵ نحوه نمایش یک سیستم صف     ۲۹
۲-۲-۶ معیارهای ارزیابی یک سیستم صف     ۳۰
۲-۲-۷ فرایند تولد و مرگ    ۳۲
۲-۲-۷-۱ مدل M/M/1    ۳۴
۲-۲-۷-۲ مدل M/M/C    ۳۴
۲-۲-۷-۳ مدل M/M/C/K    ۳۵
۲-۲-۷-۴ مدل M/M/C/C    ۳۶
۲-۲-۷-۵ مدل      ۳۶
۲-۲-۷-۶ مدل M/M/C/K/M    ۳۶
۲-۲-۸ مدلهای مارکوفی صف     ۳۶
۲-۲-۸-۱ مدل باورود گروهی M(x)/M/1    ۳۸
۲-۲-۸-۲ مدل با خدمت دهی گروهی     ۳۸
۲-۲-۸-۳ مدلهای ارلنگ     ۳۹
۲-۲-۸-۳-۱ مدلهای M/EK/1    ۴۰
۲-۲-۸-۳-۲ مدل EK/M1    ۴۰
۲-۲-۸-۴ مدل M/HE2/1    ۴۱
۲-۲-۸-۵ نظام اولویت     ۴۱
۲-۲-۹-۱ شبکه‌های صف     ۴۲
۲-۲-۹-۲ شبکه‌های جکسون     ۴۳
۲-۲-۹-۲-۱ شبکه‌ صفهای سیکلی     ۴۳
۲-۲-۹-۲-۲ سیستمهای سری صف     ۴۴
۲-۲-۹-۲-۳ شبکه‌های باز جکسون     ۴۵
۲-۳ مدلهای آماری سودمند     ۴۶
۲-۳-۱ توزیع برنولی     ۴۷
۲-۳-۲ توزیع دو جمله‌ای     ۴۷
۲-۳-۳ توزیع دو جمله‌ای منفی     ۴۷
۲-۳-۴ توزیع هندسی     ۴۸
۲-۳-۵ توزیع چند جمله‌ای     ۴۸
۲-۳-۶ توزیع پواسون     ۴۹
۲-۳-۷ توزیع یکنواخت     ۴۹
۲-۳-۸ توزیع نمایی     ۵۰
۲-۳-۹ توزیع نرمال     ۵۰
۲-۳-۱۰ توزیع گاما     ۵۱
۲-۳-۱۱ توزیع بتا     ۵۲
۲-۳-۱۲ توزیع لاجستیک     ۵۳
۲-۳-۱۳ توزیع مثلثی     ۵۳
۲-۳-۱۴ توزیع ارلنگ     ۵۴
۲-۳-۱۵ توزیع ویبل  ۵۴
۲-۴ آزمونهای برازندگی     ۵۵
۲-۴-۱ آزمون مربع کای     ۵۵
۲-۴-۲ آزمون برازندگی کولموگروف – اسمیرنف     ۵۷
۲-۵ تصمیم گیریهای چند معیاره     ۵۸
۲-۵-۱ روش تاپسیس     ۵۹
۲-۶-۱ تاریخچه شبیه سازی     ۶۱
۲-۶-۲ مقدمه‌ای بر شبیه سازی     ۶۱
۲-۶-۳ مزایا و معایب شبیه سازی     ۶۳
۲-۶-۴ زمینه کاربرد     ۶۴
۲-۶-۵ سیستمها و پیرامون سیستم     ۶۶
۲-۶-۶ اجزای سیستم     ۶۶
۲-۶-۷ سیستمهای گسسته و پیوسته     ۶۷
۲-۶-۸ مدل سیستم     ۶۸
۲-۶-۹ هنر مدلسازی     ۶۸
۲-۶-۱۰ انواع مدلها     ۷۰
۲-۶-۱۱ شبیه سازی سیستمهای گسسته – پیشامد    ۷۱
۲-۶-۱۲ جاذبه‌های شبیه سازی به عنوان ابزار تجزیه و تحلیل مسئله     ۷۱
۲-۶-۱۳ گامهای اساسی در بررسی مبتنی بر شبیه سازی     ۷۴
۲-۶-۱۴ نقل قولهای مشهور شبیه سازی     ۷۹
۲-۷ تاریخچه شرکت شرق جامه    ۸۱
۲-۸ پیشینه تحقیق     ۸۴
۲-۸-۱ تخمین ماکزیمم طول صف با استفاده از شبیه سازی     ۸۴
۲-۸-۲ مدلسازی و شبیه سازی فرآیند تولید کارخانه روغن نبانی گلناز کرمان     ۸۴
۲-۸-۳ مدیریت صف در درمانگاه با استفاده از شبیه سازی     ۸۵
۲-۸-۴ استفاده از شبیه سازی در رستوران     ۸۵
۲-۸-۵ استفاده از الگوریتم ژنتیک برای حل مشکلات چیدمان تجهیزات     ۸۵
فصل سوم : مدل سازی تحقیق     ۸۶
۳-۱ معرفی کارخانه     ۸۷
۳-۱-۱ واحد برش     ۸۷
۳-۱-۲ واحد دوخت     ۸۸
۳-۱-۳ واحد شست     ۸۹
۳-۲ نمونه‌گیری و توزیعهای نمونه‌گیری     ۸۹
۳-۲-۱تعیین اندازه نمونه     ۹۱
۳-۲-۲ تعیین توزیع حاکم بر هر یک از دستگاهها     ۹۲
۳-۳ ایجاد ، آزمایش و تعیین اعتبار مدل     ۹۲
۳-۳-۱ تعیین اعتبار مدل و تطبیق با سیستم واقعی     ۹۵
۳-۳-۲ تعیین اعتبار تبدیلهای ورودی به خروجی مدل     ۹۵
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته‌های تحقیق     ۹۷
۴-۱ بررسی واحد برش     ۹۸
۴-۱-۲-۱ تعیین چیدمان موجود در واحد دوخت     ۹۹
۴-۱-۲-۲ آشنایی مختصر با ماشین آلات واحد دوزندگی     ۱۰۲
۴-۱-۳ بررسی فرآیند تولید در واحد شست     ۱۰۵
۴-۲-۱ شبیه سازی خط تولید     ۱۰۶
۴-۲-۲ عناصرمورد استفاده در مدل     ۱۰۷
۴-۲-۳ زمان سنجی     ۱۰۹
۴-۲-۴واحد بازرسی     ۱۱۲
۴-۲-۵ شرایط شروع شبیه سازی     ۱۱۲
۴-۲-۶ تعیین اعتبار مدل     ۱۱۲
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات     ۱۱۶
۵-۱ انجام آزمایشها و ثبت نتایج     ۱۱۷
۵-۲ انتخاب شاخصها     ۱۱۷
۵-۲-۱ شاخص هزینه     ۱۱۸
۵-۲-۲ شاخص تعداد تولید     ۱۱۸
۵-۲-۳ شاخص ضریب بهره‌وری     ۱۱۹
۵-۲-۴ شاخص متوسط زمان انتظار     ۱۱۹
۵-۳ بررسی نتایج مدل واقعی و مدلهای اصلاحی بعدی     ۱۲۱
۵-۳-۱ مدل شماره ۱( مدل واقعی )     ۱۲۱
۵-۳-۲ مدل شماره ۲    ۱۲۴
۵-۳-۳ مدل شماره ۳    ۱۲۵
۵-۳-۴ مدل شماره ۴    ۱۲۶
۵-۳-۵ مدل شماره ۵    ۱۲۷
۵-۳-۶ مدل شماره ۶     ۱۲۸
۵-۳-۷ مدل شماره ۷    ۱۲۹
۵-۳-۸ مدل شماره ۸    ۱۳۰
۵-۳-۹ مدل شماره ۹     ۱۳۱
۵-۴ تجزیه و تحلیل نتایج     ۱۳۲
۵-۵ پیشنهادات     ۱۴۱
۵-۶ تحقیقات آتی     ۱۴۲
پیوست    ۱۴۳
منابع فارسی     ۱۹۶
منابع لاتین    ۱۹۸

مقدمه

« همه ما ناراحتی انتظار کشیدن در صف را تجربه کرده ایم. متأسفانه این پدیده با افزایش تراکم جمعیت و شهری شدن روز افزون جامعه بیش از پیش گسترش می‌یابد. در تراکم ترافیک و یا برای پرداخت عوارض راه، در اتومبیلمان به انتظار می‌نشینیم. در فروشگاههای بزرگ برای پرداخت بهای اقلامی که انتخاب کرده ایم در صف به انتظار می‌ایستیم. در آرایشگاهها، در سالنهای زیبایی در صف به انتظار می مانیم. در اداره پست به صف می ایستیم و قس علی هذا. ما به عنوان متقاضی عموماً این گونه انتظار کشیدن را دوست نداریم. مدیران مؤسساتی که ما در صفهای آنان نوبت گرفته‌ایم نیز انتظار کشیدن ما را دوست ندارند، زیرا ممکن است این صفها برای آنان هزینه‌هایی داشته باشد. پس چرا باید انتظار کشید؟ پاسخ این سؤال نسبتاً ساده است. زیرا درخواست سرویس، بیش از امکانات سرویس دهی است. چرا چنین است؟ ممکن است دلایل زیادی موجود باشد. مثلاً ممکن است سرویس دهندگان موجود کم باشند. ممکن است فراهم کردن سطحی از سرویس تا حد جلوگیری از تشکیل صف انتظار، از نظر اقتصادی غیر عملی باشد و یا ممکن است فضای لازم برای سرویسی که می توان ارائه داد محدود باشد. معمولاً این محدودیتها را می توان با صرف هزینه از میان برداشت. برای دانستن اندازه سرویسی که باید موجود باشد احتیاج به دانستن پاسخ سؤالهایی نظیر سؤالهای زیر است.

«چه مدت متقاضی باید انتظار بکشد؟» و یا «چند متقاضی در صف خواهند بود؟» نظریه صف سعی دارد که به این قبیل سؤالها بر اساس تحلیل ریاضی مبسوط پاسخ دهد. یک سیستم صف‌بندی را می توان چنین توصیف کرد که متقاضیان برای اخذ سرویس مراجعه می کنند، اگر ارائه سرویس بلافاصله مقدور نباشد منتظر می‌مانند و بعد از اخذ سرویس سیستم را ترک می‌کنند.»(شاهکار ، ۱۳۷۲، ۸-۷)

 در این قسمت به ارائه دلایلی برای استفاده از شبیه سازی به عنوان ابزاری جهت تجزیه و تحلیل سیستم های صف می پردازیم. اولین سؤالی که به نظر می رسد این است که چرا می‌بایست سیستم های صف را شبیه سازی کرد؟ در جواب باید گفت که معمولاً اگر بتوان سیستمی را مدلسازی ریاضی نمود آنرا شبیه سازی نمی‌کنند. هنگامیکه سیستم مورد نظر پیچیده بود و شامل عناصر متقابل الاثر زیادی باشد، تجزیه و تحلیل ریاضی سیستم ممکن است خارج از تواناییهای تحلیلگر باشد، اما از آنجائیکه شبیه سازی معمولاً توانایی تجزیه و تحلیل هر سیستمی را دارد پیچیدگی سیستم مسئله لاینحلی نخواهد بود. بنابراین مهمترین فایده شبیه سازی این است که از مدلهای شبیه سازی می‌توان برای تنوع وسیعی از مسائل از جمله سیستمهای پیچیده ای که مدلسازی ریاضی آنها مناسب نباشد استفاده نمود.

دومین نکته مهم آن است که معمولاً ساخت یک مدل شبیه سازی احتیاج به تجربه کمتری در ریاضیات و تئوری احتمالات در مقایسه با میزان مورد نیاز برای تحلیل مشابهی از طریق مدلسازی ریاضی دارد. لذا آسانی استفاده از شبیه سازی را می‌توان جزء نکات مثبت آن به شمار آورد که همین آسانی استفاده بعضی مواقع می‌تواند زیان آور باشد، مثلاً بعضی از تحلیلگران حتی در جایی که تکنیکهای ریاضی به آسانی قابل استفاده هستند، استفاده از شبیه‌سازی را ترجیح می‌دهند.
(ایروانی، ۱۳۷۲، ۴۴۶- ۴۴۵)

پروژه بهبود چیدمان خط تولید کارخانه شرق جامه با استفاده ازشبیه سازی سیستمهای صف

قیمت : 10000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه معرفی تکنیک FMEA

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه بررسی و معرفی تکنیک FMEA و کاربرد آن در مدیریت

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات 147
    قیمت : 9500 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه بررسی و معرفی تکنیک FMEA و کاربرد آن در مدیریت :

پروژه بررسی و معرفی تکنیک FMEA و کاربرد آن در مدیریت

مقدمه

معرفی تکنیک FMEA
افزایش رقابت، افزایش توقعات و تقاضاهای مکرر مشتری و تغییرات سریع فناوری، باعث افزایش سریع تعهدات تولیدکنندگان امروزی شده است. هر کمبود و انحراف در عملکرد محصول، باعث از دست دادن سهم بازار می شود. این عوامل موجب شده که امروزه سازمان‌ها به استفاده از این تکنیک روی آورند تا به کمک آن مطمئن شوند محصولی بی عیب و قابل رقابت روانه بازار می کنند.
اهم مطالبی که در این فصل به اختصار توضیح داده می شوند عبارتند از:
۱٫معرفی تکنیک FMEA و اهداف آن
۲٫ کاربرد FMEA
۳٫ تأثیر FMEA بر نرخ خرابی محصول
۴٫ توصیف اصول تهیه یک فرم FMEA
۵٫ فواید اجرای FMEA
۶٫ انواع FMEA

فهرست مطالب:

معرفی تکنیک FMEA
۱-۱ معرفی تکنیک FMEA و اهداف آن
۱-۲ کاربرد FMEA
۱-۳ تأثیر FMEA بر نرخ خرابی محصول
۱-۴ مراحل تهیه FMEA
۱-۵ فواید اجرای FMEA
۱-۶ انواع FMEA
نتیجه گیری
کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی
در طراحی سیستم (System-FMEA)
تعریف سیستم
۲-۱ تعریف System-FMEA
۲-۲ خروجی System-FMEA
۲-۳ فواید اجرای System-FMEA
۲-۴ گام به گام با تحلیل System-FMEA
۲-۴-۱ مشخصات سیستم
۲-۴-۲ مسئولیت سیستم
۲-۴-۳ نام اعضای تیم
۲-۴-۴ تأمین کنندگان و دیگر افراد درگیر
۲-۴-۵ مدل یا محصول
۲-۴-۶ تاریخ انتشار مشخصات سیستم
۲-۴-۷ تهیه کننده
۲-۴-۸ تاریخ اجرای FMEA
۲-۴-۹ تاریخ بازنگری FMEA
۲-۴-۱۰ نام اجزای سیستم یا زیر سیستم ها / تشریح عملکرد
۲-۴-۱۱ حالات بالقوه خرابی
۲-۴-۱۱ آثار بالقوه خرابی
۲-۴-۱۳ شدت
۲-۴-۱۴ علل بالقوه خرابی
۲-۴-۱۵ وقوع
۲-۴-۱۶ کنترل های جاری (متدها و روش های تشخیص)
۲-۴-۱۷ رتبه تشخیص
۲-۴-۱۸ محاسبه RPN
۲-۴-۱۹ اقدامات پیشنهادی
۲-۴-۲۰ مسئولیت و تاریخ اجرا
۲-۴-۲۱ اقدامات انجام شده
۲-۳-۲۲ تجدید نظر در RPN
کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی در
طراحی قطعه / محصول (Design-FMEA)
پیشگفتار
۳-۱ مبنا و هدف از تهیه DFMEA
۳-۲ تعریف حالات بالقوه خرابی
۳-۳ تعریف DFMEA
۳-۴ کاربردهای DFMEA
کاربرد DFMEA در صنعت خودرو
۳-۵ فواید استفاده از DFMEA
۳-۶ تیم DFMEA
۳-۸ نقطه شروع کار
۳-۹ مراحل تهیه DFMEA
۳-۹-۱ معرفی قطعات تشکیل دهنده محصول و عملکرد آن ها
۳-۹-۲ حالات بالقوه خرابی
راهنمایی هایی برای تعیین حالات بالقوه خرابی
۳-۹-۳ آثار بالقوه حالات خرابی
۳-۹-۴ شدت (Severity)
۳-۹-۵ کلاسه بندی
۳-۹-۶ علل بالقوه خرابی
* راهنمایی هایی برای تشخیص علل خرابی
مثال
۳-۹-۷ وقوع
راهنمایی هایی برای تعیین رتبه وقوع
۳-۹-۸ کنترل های جاری در طراحی
۳-۹-۹ تشخیص
* راهنمایی هایی برای انتخاب رتبه تشخیص
۳-۹-۱۰ نمره ریسک پذیری خرابی (RPN)
۳-۹-۱۱ اقدامات پیشنهادی
* برای کاهش رتبه شدت
* برای کاهش رتبه وقوع
* برای کاهش رتبه تشخیص
پیشنهاد
۳-۹-۱۲ مسئولیت و زمان اجرا
۳-۹-۱۳ نتایج اقدامات انجام شده
خلاصه
کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی
در فرآیندهای تولید (Process-FMEA)
پیشگفتار
۴-۱ چرا از Process FMEA استفاده می کنیم؟
۴-۲ تعریف حالت خرابی در فرآیند
۴-۳ تعریف Process FMEA
۴-۴ کاربردهای PFMEA
کاربرد PFMEA در صنعت خودرو
۴-۵ فواید بالقوه اجرای PFMEA
۴-۶ نیازمندی های اجرای PFMEA
۴-۶-۱ تیم PFMEA
۴-۶-۲ نقطه شروع کار
۴-۷ مراحل تهیه PFMEA
۴-۷-۱ معرفی فرآیند (عملکرد و نیازمندی های آن)
۴-۷-۲ حالات بالقوه خرابی
۴-۷-۳ آثار بالقوه خرابی
۴-۷-۴ شدت
۴-۷-۵ کلاسه بندی
۴-۷-۶ علل بالقوه خرابی
۴-۷-۷ رتبه وقوع
۴-۷-۸ کنترل های جاری فرآیند
نکات قابل توجه
۴-۷-۹ رتبه تشخیص (Detection)
۴-۷-۱۰ محاسبه نمره ریسک پذیری خرابی (RPN)
۴-۷-۱۱ اقدامات پیشنهادی / اصلاحی (Recommended Actions)
۴-۷-۱۲ مسئول و زمان اقدام پیشنهادی
۴-۷-۱۳ نتایج اقدامات پیشنهادی
خلاصه
راه حل های برای انتخاب رتبه تشخیص مناسب
کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی در
طراحی ماشین آلات و ابزارهای تولید
(Machinery-FMEA)
پیشگفتار
۵-۱ تعریف MFMEA
۵-۲ فواید اجرای MFMEA
۵-۳ تشریح مفاهیم ستون های یک فرم MFMEA
۵-۳-۱ نام زیر سیستم و تشریح عملکرد
۵-۳-۲ حالات خرابی در ماشین
۵-۳-۳ اثر خرابی در ماشین
۵-۳-۴ شدت
۵-۳-۵ علل بالقوه خرابی
۵-۳-۶ وقوع حالت خرابی
۵-۳-۷ کنترل های طراحی / کنترل های ماشین
۵-۳-۸ تشخیص
۵-۳-۹ نمره ریسک پذیری خرابی RPN
۵-۳-۱۰ اقدامات اصلاحی پیشنهادی
کاربرد آنالیز حالات بالقوه خرابی
در ارائه خدمات (Service-FMEA)
پیشگفتار
۶-۱ تعریف Service FMEA
۶-۲ اهداف اجرای Service FMEA
۶-۳ تشریح ستون های یک فرم Service FMEA
۶-۳-۱ شرح عملکرد (وظیفه) خدمت
۶-۳-۲ حالات خرابی بالقوه
۶-۳-۳ آثار بالقوه خرابی
۶-۳-۴ مشخصه های بحرانی
۶-۳-۵ شدت
۶-۳-۶ علل بالقوه خرابی
۶-۳-۷ وقوع
۶-۳-۸ روش های کنترل (تشخیص)
۶-۳-۹ رتبه تشخیص
۶-۳-۱۰ نمره ریسک پذیری (RPN)
۶-۳-۱۱ اقدامات پیشنهادی
۶-۳-۱۲ تاریخ تکمیل و مسئول اجرا
۶-۳-۱۳ ثبت نتایج اقدامات اجرا شده
۶-۳-۱۴ تجدیدنظر در RPN

۱-۱٫ معرفی تکنیک FMEA و اهداف آن
تعریف: FMEA متدلوژی یا روشی است سیستماتیک که به دلایل زیر به کار می رود:
الف – شناسایی و اولویت‌بندی حالات بالقوه خرابی در یک سیستم، محصول، فرآیند و یا سرویس.
ب – تعریف و اجرای اقداماتی به منظور حذف و یا کاهش میزان وقوع حالات بالقوه خرابی.
پ- ثبت نتایج تحلیل های انجام شده به منظور فراهم کردن مرجعی کامل برای حل مشکلات در آینده.
در دهه ۱۹۵۰ اهمیت مسائل ایمنی و پیشگیری از حوادث قابل پیش‌بینی در صنعت هوا – فضا، علت اصلی پیدایش FMEA شد. چندی بعد، این روش به عنوان ابزاری کلیدی برای افزایش ایمنی در فرآیندهای صنایع شیمیایی مطرح شد و از آن به بعد، هدف از اجرای FMEA پیشگیری از تصادفات و اتفاقات تعریف شده است. در فوریه ۱۹۹۲ استاندارد SAE-J-1739 به عنوان استاندارد مرجع FMEA در صنایع خودرو معرفی شد و به دنبال آن در سال های اخیر، توسعه سیستم های تضمین کیفیت در صنعت خودرو به خصوص وضع استاندارد QS-9000 در صنعت خودروی آمریکا، موجب شد که استفاده از FMEA رواج بیشتری یابد.
FMEA تکنیکی تحلیلی و متکی بر قانون «پیشگیری قبل از وقوع» است که برای شناسایی عوامل بالقوه خرابی به کار می رود. توجه به این تکنیک بر بالا بردن ضریب امنیت و در نهایت رضایت مشتری، از طریق پیشگیری از وقوع خرابی است. FMEA ابزاری است که با کمترین ریسک، برای پیش بینی مشکلات و نقص ها در مراحل طراحی و توسعه فرآیندها و خدمات در سازمان به کار می رود.
یکی از عوامل موفقیت FMEA زمان اجرای آن است. این تکنیک برای آن طرح ریزی شده که «یک اقدام قبل از واقعه باشد» نه «یک تمرین بعد از آشکار شدن مشکلات». به بیانی دیگر، یکی از تفاوت های اساسی FMEA با سایر تکنیک های کیفی این است که FMEA یک اقدام کنشی است، نه واکنشی. در بسیاری از موارد، وقتی با مشکی مواجه می شویم، ممکن است برای حذف آن، اقدامات اصلاحی تعریف و اجرا شود. این اقدامات، واکنشی است در برابر آنچه اتفاق افتاده است. در چنین مواردی حذف همیشگی مشکل، به هزینه و منابع زیاد نیاز دارد؛ زیرا حرکت از وضعیت موجود به سمت شرایط بهینه اینرسی زیادی خواهد داشت، اما در اجرای FMEA با پیش بینی مشکلات بالقوه و محاسبه میزان ریسک پذیری آن ها، اقداماتی در جهت حذف و یا کاهش میزان وقوع آن ها تعریف و اجرا می شود. این برخورد پیشگیرانه، کنشی است در برابر آنچه که ممکن است در آینده رخ دهد و مسلماً اعمال اقدامات اصلاحی در مراحل اولیه طراحی محصول یا فرآیند، هزینه و زمان بسیار کم تری در برخورد داشت. علاوه بر این، هر تغییری در این مرحله بر روی طراحی محصول یا فرآیند به راحتی انجام شده و در نتیجه احتمال نیاز به تغییرات بحرانی در آینده را حذف می کند یا کاهش خواهد داد.
FMEA  اگر درست و به موقع اجرا شود، فرآیندی زنده و همیشگی است؛ یعنی هر زمان که قرار است تغییرات زیادی در طراحی محصول و یا فرآیند تولید (یا مونتاژ) انجام گیرد باید به روز شود و لذا همواره ابزاری پویاست که در چرخه بهبود مستمر به کار می رود.
هدف از اجرای FMEA جستجوی تمام مواردی است که باعث شکست یک محصول یا فرآیند می شود، قبل از این که آن محصول به مرحله تولید برسد و یا فرآیند آماده تولید شود. FMEA به تنهایی مسائل و مشکلات را برطرف نمی کند، بلکه باید در کنار سایر تکنیک‌های حل مسأله مورد استفاده قرار گیرد. تهیه FMEA فرصت‌هایی را برای سازمان فراهم می کند که اگر فقط در قالب یک فرم مستند شوند، هرگز مشکلات را حل نمی کنند.
۱-۲٫ کاربرد FMEA
FMEA در هر یک از شرایط زیر اجرا می شود:
۱٫ در زمان طراحی سیستمی جدید، محصولی جدید و یا فرآیندی جدید.
۲٫ زمانی که قرار است طرح های موجود و یا فرآیند تولید مونتاژ تغییر کند.
۳٫ زمانی که فرآیندهای تولید یا مونتاژ و یا یک محصول در محیطی جدید و یا شرایط کاری جدید قرار می گیرد. (Carry Over Designs/Prosesses)
۴٫ برنامه های بهبود مستمر.
۱-۳٫ تأثیر FMEA بر نرخ خرابی محصول
استفاده از FMEA در مراحل مختلف، موجب کاهش نرخ خرابی محصول در زمان مصرف می شود.
الف – اجرای FMEA Design/(System) : فرآیند طراحی را با کاهش میزان ریسک خرابی، استحکام می بخشد. همچنین با تصحیح نقص‌ها و اشکالات طراحی محصول (با سیستم)، میزان خرابی را در دوره «عمر مفید» کاهش داده، و شکست های محتمل در زمان فرسودگی را نیز به تعویض می اندازد. (شکل ۱)
ب – اجرای Processes-FMEA : عوامل بالقوه خرابی فرآیند ساخت یا مونتاژ را که منجر به تولید محصول نامناسب می شود، شناسایی می کند و لذا فرآیند ساخت و تولید محصول را با کاهش ریسک خرابی، استحکام می بخشد. PFMEA با اصلاح نقص های فرآیند ساخت و یا مونتاژ، نرخ خرابی های محصول را در دوره «عمر آغازین» محصول کاهش می دهد.

پروژه بررسی و معرفی تکنیک FMEA و کاربرد آن در مدیریت

قیمت : 9500 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه برنامه ریزی شهری

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه برنامه ریزی شهری

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات 132
    قیمت : 9000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه برنامه ریزی شهری :

پروژه برنامه ریزی شهری

فهرست

عنوان

پیشگفتار ……………………………..

مقدمه ………………………………..

بررسی قطعه زمین مسکونی (یاخته)…………..

تأثیر عوامل کلان بر قطعه بندی زمین: ………

تناسب اجتماعی

الگوی سکونت……………………….

جمعیت …………………………..

خانوار ……………………………

اقشار اجتماعی …………………….

گرایشهای سکونت…………………….

وجوه شرعی ………………………..

واحد همسایگی………………………

تناسب اقتصادی

اقتصاد ساختمان…………………….

گروههای درآمدی…………………….

قیمت زمین…………………………

هزینه های تأسیسات شهری …………….

اقتصاد شهری ………………………

اقلیمی …………………………….

کالبدی …………………………….

قواعد و مقررات ……………………

مشخصات زمین……………………….

قطعه بندی مناسب زمین ………………

۳-۱- حرکت افقی ………………………

۳-۲- حرکت عمودی ……………………..

جمع بندی

عوامل تأثیر گذار و تأثیر پذیر ………

ارتباط یاخته با عوامل کلان مؤثر بر نظام قطعه بندی

تراکم ساختمانی ……………………

مشخصات قطعات زمین …………………

تراکم شهری ……………………….

توضیحات مربوط به جدول ۲-۵ ………….

روش اجرائی قطعه بندی ………………

بلند مرتبه سازی …………………..

منابع………………………………

مقدمه:

پیدا کردن قاعده ای برای تفکیک زمین که نیاز به مسکن از طریق آن بهترین وجه ممکن (بطور بهینه) برآورده شود و برای همه چیز، در همه مکانها و همه زمانها جواب داشته باشد غیر ممکن است و در هیچ کتاب مرجعی نیز چنین نظام و قاعده ای ارائه نشده است. زیرا به همان گونه که نمی توان برای یک انسان از پیش یا در دوران کودکی اش مشخص کرد که در آینده به چه شغل یا مشاغلی بپردازد، به چه کسانی رای می دهد، چه کسی را برای زندگی مشترک یا به دوستی برگزیند و کجا زندگی کند، برای ابعاد محل سکونت، شبکه های دسترسی، نحوه گسترش عمودی و افقی زیستگاه وی نیز نمی توان احکامی جاودانه صادر کرد.

برای بدست آوردن چنین قاعده ای می بایست عوامل متعددی را در یک ماتریس N بعدی وارد کرد. عواملی که بعضی ریشه در گذشته دارند، بعضی پیش بینی آینده اند و بعضی می بایست به مسائل حال جواب گویند. گروهی فرهنگی ، گروهی اقتصادی و دسته ای از آنها جغرافیائی اند و مکانهای مختلف به گونه های مختلف وجود داشته و ترکیب آنها نیز از یکدیگر متمایز است. بسیاری از این عوامل کمی یا قابل تبدیل به کمیت نیستند. مقولات اقتصاد کلان یا اقتصاد خرد، مقولات شهرسازی و برنامه ریزی شهری، به همراه مقولات معماری و مهندس فنی، مسائل و مشخصه های طبیعی و اقلیمی با گرایشات سنتی و فرهنگی و اجتماعی و بالاخره سلائق فردی، آمزیه ای پویا و متنوع را در مکانهای گوناگون ایجاد می کنند که از پیش نمی توان برای آنها تعیین تکلیف کرد.

اما اگر نتوان احکامی جاودانه در مورد قطعه بندی زمین صادر می توان از روشی مدد جست که با تحلیل عوامل مؤثر و نحوه شرکت آنها در تفکیک زمین، نتایج قابل قبولی را در مناطق و شرائط مختلف بدست دهد. در قدم اول، برای ایجاد یک شرائط آزمایشگاهی بررسی، قطعه زمینی منتزع از عوامل کلان اجتماعی – اقتصادی و فرهنگی و شهرسازی و غیره در نظر گرفته می شود. این قطعه زمین را می توان یک یاخته نامند. مشخصه های این یاخته می بایست تحت تأثیر عوامل معینی به گونه ای تعیین شود که بتواند برای یک خانوار زیستگاه مناسبی را فراهم آورد ( زیرا هدف اولیه از تحقیق نیز تفکیک قطعات زمین برای استفاده مسکونی است).

مشخصه های اصلی یک قطعه زمین، شکل، مساخت، درازا و پهنا، و پیشانی (جهت ساختمان) در نظر گرفته شد و عوامل اصلی مؤثر براین مشخصه ها یک روشنائی (استفاده از نور ) باد (نحوه استفاده یا مقابله با آن) ، اقلیم (آسایش حرارتی در چهار گونه دما و رطوبت)، از لحاظ عوامل طبیعی اختیار شد با این هدف که مشخصه های قطعه بگونه ای تعیین شود  که استفاده بیشینه (حداکثر) آسایشی از طبیعت صورت گیرد و آثار زیانبار آن کمینه (حداقل) گردد. دو، واحد مسکونی ای که در این قطعه زمین ساخته می شود یک یا دو طبقه با مصالح ساختمانی متعارف بوده و حداقل فضای زیست را برای یک خانوار ۴ یا ۵ نفری بدست دهد (در ایران و چه غالب خوانوارها دارای این بعد است) تا بدین ترتیب رایج ترین نیاز بدست آید سه ، بدیهی است که از لحاظ اقتصادی کمترین هزینه با بیشترین آسایش مورد نظر بوده است.

بعد از تعیین این مشخصه های اصلی، از آنجا که قطعه زمین (یاخته) خود واحدی است از اندام یا کالبد یک محله، برزن، شهر، منطقه و بالاخره یک کشور، که هریک به ترتیب اندامی از کالبدی بزرگتر با قواعد و پویائی ویژه خود هستند، مسلما یاخته از انداخ یا کالبدی که مجموعه های یاخته های آن را می سازند بصورت تأثیر گیری جزء ازکل تأثیر می پذیر یا به عبارت دیگر عوامل بیرونی و درونی مؤثر در کل بر جزء اثر می کنند. بطور مثال میزان جمعیت شهر، هم این که قطعه زمین (یاخته) در کالبد یک شهر قرار گیرد، بر مشخصات آن تأثیر می گذارد و نحوه تفکیک را تغییر می دهد، به این صورت که هرچه جمعیت شهر افزون می شود. بر تعداد ساختمانهای مرتفع افزوده می گردد. اما بهر صورت تأثیر کل بر جز باید بگونه ای هدایت شود که در نهایت محیط زیست مناسبی را (با در نظر گرفتن تأثیرات متقابل یا حتی متضاد عوامل گوناگون کلی و جزئی) برای خانوارها فراهم آورد.

باید در نظر داشت که زیستگاه انسان همراه با وی متحول می شود. تغییر وسایل مورد استفاده انسان برای مهار و بهره گیری از منابع طبیعی و تولید مایحتاج خود، ضرورت تغییر در بافت محل سکونتش را نیز بوجود می آورد. بطور مثال تغییر در وسایل حمل و نقل در شبکه های دسترسی شهری دگرگونی ایجاد می کند، با پیشرفت در تکنیک های ساخت و امکان ساختن ساختمانهای پر ارتفاع قطعه بندی زمین را تغییر می دهد. به این دلیل در تفکیک قطعات زمین همواره علاوه بر نیازهای آنی می بایست چشم اندازه‌های آتی را هم به حساب آورد، به ویژه که سرعت تحولات امروزه، جوامع بسیار سریعتر از گذشته است. در ادامه تغییرات مشخصه های اصلی قطعه بندی زمین در جزء (یاخته) و در کل (بافت شهری) تحت تأثیر عوامل گوناگون اقلیمی ، کالبدی، اجتماعی و اقتصادی، که در بخشهای گناوس مورد بحث و بررسی بود بطور فشرده و به همراه، یکدیگر ارائه شده و این آثار و تغییرات جمع بندی و از آنها نتیجه گیری می شود.

پروژه برنامه ریزی شهری

قیمت : 9000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]

پروژه تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری نیروی کار

با کلیک بر روی پرداخت آنلاین، به صفحه پرداخت هدایت خواهید شد و بعد از پرداخت از طریق کارت های اعتباری بانکی ، لینک دانلود فعال شده و می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید.

  • پروژه تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری نیروی کار

    دسته :

    مدیریت

    فرمت/ورد تعداد صفحات 136
    قیمت : 10000 تومان

::
توضیحات بیشتر در مورد پروژه تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری نیروی کار :

پروژه تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری نیروی کار

فهرست

پیشگفتار

فصل اول : کلیات
۱-۱- بهره وری
۱-۱-۱- تعریف بهره وری,
۱-۱-۲- مدلها و شاخصهای بهره وری,
۱-۱-۳ – عوامل موثر بر بهره وری,
۱-۲- مفهوم دستمزد,
۱-۳ – فناوری اطلاعات,
۱-۳-۱- اهمیت فناوری اطلاعات,
۱-۳-۲- تعریف واژه فناوری اطلاعات, ( تکنولوژی اطلاعات ),
۱-۳-۳- تعریف فناوری اطلاعات,
۱-۳-۴- تاریخچه فناوری اطلاعات,
۱-۳-۵- کامپیوتر و اینترنت
۱-۳-۵-۱- تاریخچه رایانه ( کامپیوتر ) و نسلهای آن :
۱-۳-۵-۲ ظهور اینترنت
۱-۴-تصویری از وضعیت فناوری اطلاعات در ایران و جهان

فصل دوم : مبانی تئوریک
۲-۱- پیشرفت تکنولوژی
۲-۲ – حسابداری رشد
۲-۲-۱- پیشرفت فنی بی طرفی هیکس ( پیشرفت فنی نامشخص و بی طرف)
۲-۲-۲- پیشرفت فنی هارود
۲-۲-۳- پیشرفت فنی مشخص در سرمایه
۲-۳ نظریه های دستمزد
۲-۳-۱ – نظریه دستمزد آدام اسمیت :
۲-۳-۲ نظریه جمعیت مالتوس :
۲-۳-۳- نظریه دستمزد جان استورات میل
۲-۳-۴- نظریه مارکس :
۲-۳-۵ – نظریه ویکستد
۲-۳-۶- نظریه مارشال :
۲-۳-۶-۱ تقاضا برای عوامل تولید :
۲-۳-۶-۲- بازار عرضه کار
۳-۳- بررسی تأثیر استفاده از فناوری اطلاعات بر روی دستمزد

فصل سوم : پیشینه تحقیق
۳ـ۱ـ مطالعه استروستیک و نگوین
۳ـ۲ـ مطالعه نیکولاکریستی
۳ـ۳ـ مطالعه گرینن و میرز
۳-۴ – مطالعه کروگر
۳-۵-مطالعه پریدخت وحیدی
۳-۶- مطالعه کوین جی استروب
۳-۷ – مطالعه استرالیا
۳-۸- مطالعه لی وکیم

فصل چهارم : روش نمونه گیری و برآورد موجود سرمایه
۴-۱- روش نمونه گیری
۴ – ۲ – برآورد موجودی سرمایه
۴ – ۲ – ۱ – مروری بر روشهای برآورد موجودی سرمایه
۴ – ۲ – ۲ – محاسبه موجودی سرمایه

فصل پنجم :‌برآورد مدلها و نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- توابع تولید
۵-۱-۱- تابع تولید کاب – داگلاس
۵-۱-۲- تابع تولید (CES )
۵-۲- متغیر های مجازی
۵-۳- مدل نظری جهت بررسی های تجربی
۵-۳-۱- مدل نظری جهت بررسی تأثیر فناوری اطلاعا ت بر روی بهره وری نیروی کار
۵ ـ ۳ـ ۲ ـ مدل نظری جهت بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر روی دستمزد
۵-۴- برآورد مدلها
۵-۴-۱- نتایج برآورد مدلها
۵-۵- نتیجه گیری و پیشنهادات
منابع فارسی
منابع انگلیسی…………..

پیشگفتار

نیازهای بشر چیزی نیست که بتوان به راحتی از آن صرفنظر کرد . امروز با توجه به منابع کمیاب و نیازهای نامحدودی که وجود دارد ، استفادة درست و مناسب از منابع کمیاب و بر طرف کردن نیازهای نامحدود امری واجب و ضروری به شمار می رود وهمچنین با توجه به جهانی شدن اقتصاد و شکستن مرزهای جغرافیایی چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ فرهنگی ، اجتماعی و . . . . و افزایش رقابت ، دولتها و شرکتها را بر آن داشته تا برای از دست ندادن بازارهای داخلی و خارجی و خارج نشدن از گوی رقابت داخلی وجهانی ، کالاهایی با کیفیت بهتر و کمیت بیشتر و قیمت پائین تر به بازارهای داخلی و خارجی شان عرضه نمایند که این می تواند با استفاده بهتر و مناسب از منابع موجود صورت  گیرد. بنابراین ، این چیزی جزء بهره وری و کارایی بیشتر عوامل تولید نمی تواند باشد .

بهره وری باعث صرفه جویی در استفاده ازمنابع کمیاب و افزایش قدرت رقابت و در مورد افراد ، مزایای بهره وری همچنین به صورت دستمزدهای بالا و کیفیت بهتر زندگی شغلی ظاهر می شود.

بهره وری به عنوان یک ضرورت ، جهت ارتقاء سطح زندگی ، رفاه بیشتر و آرامش و آسایش انسانها می باشد ، که هدف اساسی برای همه کشورهای جهان محسوب می‌شود.

وقتی که ، مسئله بهره وری و بحث استفاه بهینه از منابع به میان می آید ، نمی‌توان از مهمترین بخش آن یعنی بهره وری نیروی انسانی به سادگی گذشت. استفادة منطقی از منابع فکری و فیزیکی نیروی انسانی کمک  شایانی به بهره وری کرده و خواهد کرد و بکارگیری افراد ماهر و متخصص و دارای مهارت های مختلف در زمینه های متعدد ، می توان به کیفیت بهتر و کمیت بیشتر تولیدات بیانجامد . بدون اغراق می توان گفت که این ذهن و فکر و قدرت بدنی نیروی انسانی بوده است که چنین تحولات عظیمی در بکارگیری ماشین آلات ، مواد ، انرژی و.‌.‌.  ایجاد کرده است .

پروژه تاثیر فناوری اطلاعات بر بهره وری نیروی کار

قیمت : 10000 تومان

[ بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود ]